Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 22

Ämne: Ögonlock

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 654

    Ögonlock

    Ska beställa ögonlockar från MDS tänkte jag. Vad säger SBP ( Svenska Bilprovningen ) om o ha såna fastlimmade på lyktan ? Nån som har ögonlockar som kan ge lite info om detta. Går det igenom med det eller blir dom sura o klagar över att ljusbilden är förstörd o blabla ?
    Har även funderat på Corner-splitters från MDS. Vad ska man ha för storlek för att det inte ska vara för litet eller för stort ? Är BIG lagom eller ska man ha mindre ? T.ex Middle el. Small. Har sett flera bilar med Splitters o ögonlockar så jag hoppas på att nån kan ge mig info ! Vill inte åka in o ombesiktiga p.ga lite plast på lyktorna .

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 522
    Jag har aldrig haft problem med det. SAAB har ju stora fina lyktglas, och ljusbilden är ju bra ändå. Vill du inte limma dit ögonlocken, så kan du köpa dubbelhäftande tejp och applicera dem med.

    MDS ögonlock är billigt. De skiljer sig från SP i avseende om att de verkar vara gjorda av glasfiber. Avgjutna, inte i härdad plast. Men det är kanske överflödig info?
    mvh Johan Kullberg

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 654
    Citat Ursprungligen postat av Favst
    Jag har aldrig haft problem med det. SAAB har ju stora fina lyktglas, och ljusbilden är ju bra ändå. Vill du inte limma dit ögonlocken, så kan du köpa dubbelhäftande tejp och applicera dem med.

    MDS ögonlock är billigt. De skiljer sig från SP i avseende om att de verkar vara gjorda av glasfiber. Avgjutna, inte i härdad plast. Men det är kanske överflödig info?
    Okej ! Då ska det nog inte vara några probs. med dom iaf. ! Men det här mellan MDS VS SP. Så väljer jag MDS för deras ögonlockar kostar 299 :-. Kollar man på t.ex relcar kostade dom väl 699 :- . Lär ju inte skilja såå mycket i passformen ! Så jag väljer MDS. Det borde gå. Nja helst slippa limma, men har hört att dom kan flyga bort när man kör om man inte limmar ?

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 522
    Du brukar lossna i blinkerssidorna, det är ganska vanligt. Men huven ligger ovan, fartvinden ligger på dem .. det fungerade för mig back then.
    När det lossnade så slet jag bara av dem (no harm done) och bytte klisterfilm. Shit, det var innan jag började handtvätta och jag manglade bilen genom autotvätt - och de satt kvar. Så ingen fara. Jag har själv mina nya från MDS, ska slänga på dem här nu också .. tillsammans med allt annat plast och allt möjligt skumt jag köpt.
    mvh Johan Kullberg

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 654
    Citat Ursprungligen postat av Favst
    Du brukar lossna i blinkerssidorna, det är ganska vanligt. Men huven ligger ovan, fartvinden ligger på dem .. det fungerade för mig back then.
    När det lossnade så slet jag bara av dem (no harm done) och bytte klisterfilm. Shit, det var innan jag började handtvätta och jag manglade bilen genom autotvätt - och de satt kvar. Så ingen fara. Jag har själv mina nya från MDS, ska slänga på dem här nu också .. tillsammans med allt annat plast och allt möjligt skumt jag köpt.
    Aha okej ! Ja då är det ju lugnt ! Blir nog o springa in till MDS ÅF här i stan o köpa ett par ! 299:- är ju inte farligt iaf. Men hur är det med Corner-Splitters ? Vilken storlek ? Vet du det Favst ?

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 522
    Nej, det vet jag inte. Tyvärr, men det är ju oftast universal-vara .. one size fits all Jag funderar på en DTM-läpp nämligen, så jag har inte köpt några splitters ännu.
    mvh Johan Kullberg

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    1 707
    Marcus: Har MobilTech såna i butiken då? Jag tror du får ringa o prata med Micke först så han beställer hem..

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 654
    Okej ! Vi får väl se om nån vill komma o säga var dom köpte sina Corner Splitters . Och vilken storlek ! Det SKA finnas användare med det på iaf.

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 654
    Citat Ursprungligen postat av NoeffectZ
    Marcus: Har MobilTech såna i butiken då? Jag tror du får ringa o prata med Micke först så han beställer hem..
    Dom har det nog inte i lager nej ! Får ringa o beställa hem o sen hämta. Har inte varit på MobilTech så jag vet inte ens hur det ser ut där inne. Får väl slå en pling nån dag

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    1 707
    Jag har jobbat där så jag vet
    Mitt tips är att ringa först, och be dom beställa.
    Går bra att prata med vem som helst, men jag tror Micke har mest koll på MDS numera..

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    144
    Marcus: Allvarligt talat så ser ju ögonlocken SP har till 9000 ut som nåt som skulle passa en gammal 240. Du råkar inte veta om någon annan som har en snyggare modell typ SP's modell till 9-5'an. Man kanske rentav kan använda 9-5'ans ögonlock om man böjer till dem lite.

    Hur ser ögonlocken från MDS ut jämfört med de från SP?
    Hellre gammal saab än ingen saab alls.
    Kör 9000 CSE 2,0t - 96

  12. #12
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 522
    Citat Ursprungligen postat av Jian
    Hur ser ögonlocken från MDS ut jämfört med de från SP?
    De är i princip identiska - bara materialet skiljer. Möjligtvis också därför är MDS's litet tunnare i tjockleken.




    Sådärja. Smidigt med digicam .. rätar mycket ?

    Edit : Värt att nämna är att dessa är till ng900. Men det lär ju inte vara större skillnad.
    mvh Johan Kullberg

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Göteborg/Billdal
    Inlägg
    846
    Skall inte vara några problem på SBP om inte ljuset redan är dåligt...
    Volvo XC70 D4 -16
    Saab 9-3 2001

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Boden
    Inlägg
    460
    jag är också sugen på att inhandla cornerslitters.. grymt fint på de 9k cs jag sett det med..
    just nu noll saabar men en w126 med 300turbodiesel

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    144
    Det var fina ögonlock, precis som de skall se ut

    Kolla in på SP's hemsida o kolla på ögonlocken till 9k ser ut som skit rent ut sagt. KANTIGT VÄRRE

    Tyvärr
    Hellre gammal saab än ingen saab alls.
    Kör 9000 CSE 2,0t - 96

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    VALLENTUNA
    Inlägg
    128
    När jag skulle köpa ögonlock på MDS i sommras tänkte jag att jag skulle kolla passformen på dom innan jag skulle köra hem. Skiten passede ju fan inte nånstans!!!
    Så jag gick tillbaka till butiken och tog med mig försäljaren + alla ögonlock till 9-3:an dom hade i butiken å inte ett enda par av dom passade!!!
    Så koll det noga innan du köper så du slipper en massa strul!

  17. #17
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 654
    Ska plasta egna istället. Då får man iaf. bra passform kanske

  18. #18
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 922
    Har MDS ögonlock till 9000 dom funkar kalas bra helt OK passform har inte släppt någonstans.

  19. #19
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 642
    Citat Ursprungligen postat av 9-3_power
    När jag skulle köpa ögonlock på MDS i sommras tänkte jag att jag skulle kolla passformen på dom innan jag skulle köra hem. Skiten passede ju fan inte nånstans!!!
    Så jag gick tillbaka till butiken och tog med mig försäljaren + alla ögonlock till 9-3:an dom hade i butiken å inte ett enda par av dom passade!!!
    Så koll det noga innan du köper så du slipper en massa strul!
    Jag köpte till min 9-5, men dom va så tjocka så att det va svårt att få dit dom, lacken släppte oxo efter att huven legat emot, men det problemet kanske inte blir på andra bilar.

  20. #20
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 522
    Jimel > Jag ser att grundlackeringen är lite halvtaskig, på mina - så ett generellt tips är att rugga upp dem själv på sina punkter, så att bubblor inte förstör och spricker upp när allt är fixat till slut.
    mvh Johan Kullberg

Liknande ämnen

  1. ögonlock 9-3
    Av walden i forum Pryltorget säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-03-21, 15:15
  2. Ögonlock 9-3SS
    Av Driller i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 21:56
  3. Ögonlock 9-3
    Av -StronG- i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 21:05
  4. Ögonlock
    Av Bojan i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 14:37
  5. Ögonlock
    Av Kallsa i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 21:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •