Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 22

Ämne: Bas i Ng900?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Öland
    Inlägg
    21

    Bas i Ng900?

    Nu är det dags för att inhandla bas/basar och steg.

    Som passar bra i en Ng900 och dunkar fint.

    Jag vill helst inte bygga låda själv utan vill helst köpa färdigt gärna med
    steg inkluderat.

    Detta ska bara vara för tillfället måste ha lite dunk bara.
    Ska inte vara några värsting grejer men heller ingen jättedåligt.

    Pris: 3000-4000kr kanske.

    Kom med förslag!

    //Tack på förhand
    Saab 900 Turbo "viggen"
    Nordic steg 2 240hk/350Nm
    http://www.garaget.org/?car=14267

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Mellerud
    Inlägg
    110
    nog lättast att kolla på BRL eller MDS. dom brukar ha bar paket priser..

    Men ska du använda orginal stereon?? Finns nämligen ingen lågnivå utgång på den... så då blir det lite svårare..

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 230
    Går bra att använda originalstereon, man behöver bara köpa en adapter

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    96
    Det jag personligen tycker är bäst är dubbla 10:or, låter otroligt bra!
    Satsa på ett bra steg då det är minst lika viktigt som bra basar!

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Mellerud
    Inlägg
    110
    hade dubbla tior förut.. men så byte jag till 1. dunkade faktiskt bättre å renare.. men smaken är som baken..


    men som sagt! välj ett bra steg!

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    96
    Beror ju väldigt mycket på vad det är för bil och vad det är för basar med..
    Jag hade MDS Audiophile (tror jag dom hette), jävlar va de dunkade!

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Mellerud
    Inlägg
    110
    hade ett par mds fanatic 10'or å så byte kjag till en kicker tia, den fyrkantiga. den kostade 2500:- kr å spelade som fan. eller rättare sagt spelar som fan!

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    96
    L5:an då eller? Det har en kompis, fast en 12"..
    Han ska byta upp sej till en L7 10" nu..

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Mellerud
    Inlägg
    110
    japp L5.. hade inte råd med L7..
    sen ville jag ha den snärtiga basen som 10" ger. är verkligen supernöjd med kicker basen. skönt att den inte behöver så stor låda heller.

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    96
    Ja dom e väldigt trevliga, 10" är perfekt storlek för bas.
    Snabb och samtidigt kraftig!
    Min 9-5:a som ska köpas till våren skall få en specialbyggd baslåda med dubbla 10" som går hela vägen från ena hjulhuset till det andra i en rak vägg emot bagaget för att få en plan yta, stegen göms nog inne i baslådan skulle jag tro sen för det blir nog en del plats över..

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Mellerud
    Inlägg
    110
    hade tänkt gör något liknade på min 9000 cd. som du skrev. lättare att göma ett steg eller två. Sen ser det ju väldigt ceant ut!

    är det bara du å jag ute på forumet nu? hehe.. kommer någon snart säga att vi inte håller oss till ämnet!

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    96
    haha verkar som folk har dött ja!
    Jag hitta en billig baslåda från JBL på BRL nu.. JBL GTO 1000B heter den, kolla om du har lust, det är en passiv!

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Mellerud
    Inlägg
    110
    tips till han som skrev tråden då!

    www.dragsteraudio.se en importör i borås trakten, säljer bara vi nätet. pratade en del med honom på älvsjö mässan och fick mycket bra vibar från honom. Kvaliteten var det verkligen inget fel på. Å mycket bra pris!!!

    annars har du ju denna. Kompisen har en sådan i sin 900NG. Spelar kanon bra å så är den snygg oxå. Med plexiglas å lite neon har jag för mig!
    http://www.mds.se/?artnr=NEO1280

    Vill du ha två 10" så är dessa att rekomendera!
    http://www.mds.se/?artnr=51210

    å den JBL 10" som Elisa tipsade om verkar ju inte dåig heller!
    http://www.brl.se/main.aspx?mc=328&c=328&p=2963

    Ja,, det är väl lite tips!

    Har ett jätte tips annars, tyvärr en hel del mer pengar, men jäkligt mycket mer dunk!!
    http://www.mds.se/?artnrKTAPH
    Det är både steg å bas, antingen en 12" eller en 15". Bättre pris hittar du nog inte för sådana grejer..

    Mvh//Anders

  14. #14
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    96
    Den där dubbla 10" från MDS du visade där har jag varit sugen på ett tag, men tycker dom kostar rätt mycket.. men jävlar va bra ljud det måste bli!!
    Problemet är att jag ska bygga bildator, och då ska jag ha slutsteg till allt.. DYRT!

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 688
    Hade HC-5010 och två 10" RF Punch Power tidigare, bra med ljud i en CC kaross!
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  16. #16
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    555
    Gå in på www.brl.se å så knappar du in 900ALPHAX4PKT1 det artikelnumret på sök funktionen å sök då får du upp ett paket med dubbla 10" samma låda som jag har samt ett slutsteg som räcker till den lådan för strax under 3000:- Kan starkt rekommendera den lådan i ng900 du kommer inte bli besviken om du e ute efter dunka då d lovar jag.


    //Robin.

  17. #17
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    96
    Citat Ursprungligen postat av Robin_s
    Gå in på www.brl.se å så knappar du in 900ALPHAX4PKT1 det artikelnumret på sök funktionen å sök då får du upp ett paket med dubbla 10" samma låda som jag har samt ett slutsteg som räcker till den lådan för strax under 3000:- Kan starkt rekommendera den lådan i ng900 du kommer inte bli besviken om du e ute efter dunka då d lovar jag.


    //Robin.

    Jo jag vet dom e grymt bra dom basarna.. Helt otroliga, synd att lådan är så inåthelvetiskt ful! :P

  18. #18
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    555
    Hehe jag tycker att den e ganska läcker men smaken e ju som baken, delad jag har visserligen inte det steget som dom säljer med. Kör på ett 4 kanals steg från Lightning Audio som levererar 2x200 watt rms bryggat.


    //Robin.

  19. #19
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Kungsängen
    Inlägg
    81
    jag kan vart rekomendera de 10 tums bassar de har för 398 kr på brl. de dunkar jävligt bra för de pengarna... köpte ett begagnat mds ac-4 steg och en magnat låda med duppla 10 och de magnat 10 pajade efter 1 dagen sen köpte jag de på brl och de rockar hårt.. hehe

    Mvh Fredrik

  20. #20
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481
    jag har tänkt köpa steg och basar till min bil sen med (ng900)

    jag har tänkt bygga en låda som går längst med ryggstödet bak, som man fäster i lastöglorna så de ska gå att plocka ut på ett hyfsat lätt sätt.

    jag är inne på ett köpa 4st 8or eller beroende på plats 10or.
    större basar går ju det med men de är mindre platskrävande med 10or eller 8or. då hade jag tänkt köra en avlång låda med basarna spelande uppåt eller ev framåt, har inte kommit så långt i planeringen än.

    jag hade tänkt köra med MGR från ljudia, har haft högtalare från denna tillverkare innan, jag tycker om man ska se vad man får för priset är detta mycket bra högtalare, finns ju från 100kr/st och upp till 300-400kr.

    ett hyfsat steg till 2st sånna 10or och en låda till det så kan du nog komma undan strax under 3000kr.

    så har iaf jag räknat med, har inte så jätte stora krav på min installation, så de finns 8or i mgr serien för 110kr/st dessa har jag haft innan och tycker ljudet är helt ok, kanske inte nått för den kräsne men de duger bra till mig när man har lite tight budget.

    låda bygger jag själv då jag kan få den precis som jag vill ha den.

    steg vet jag inte så mycket om, bror väl lite på vad man har för högtalare till det hela, har man dyra saker rakt igenom men snålar på steget så lär de inte bli bra, och har man billiga saker igenom så kanske man inte ska lägga pengar på ett värsting steg heller...
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Funkar NG900 2,0t -97 motor till min NG900 2,0t -95
    Av SaabXXXTurbo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 01:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •