Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Har ingen Oljetryckslampa!!

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    1 030

    Har ingen Oljetryckslampa!!

    Köpte min -95 aero för någon månad sedan och för en vecka sedan gick topplockspackningen. Renoverade toppen och allt och sedan när jag skulle köra runt motorn för att få upp oljetryck så upptäckte jag att jag inte hade oljetryckslampa!
    Pinsamt nog kan jag inte svara på om jag haft det sedan bilen inköptes eller om den pajat i samband med renoveringen.
    Men frågan är: Har bara lampan (är det en lampa eller diod?) pajat eller har förra ägaren kopplat bort den eller vad kan vara fel?
    9-5 2,3t -02
    9-5 2,0t -02

  2. #2
    Det är inte ovanligt att oljetrycksgivaren slutar att fungera i B2x5-motorererna. De kan vara igensatta av oil sludge.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    1 030
    Tyvärr (egentligen inte) har jag en b234r. Men kan det vara samma sak med min menar du?
    9-5 2,3t -02
    9-5 2,0t -02

  4. #4
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 012
    Citat Ursprungligen postat av putte
    Tyvärr (egentligen inte) har jag en b234r. Men kan det vara samma sak med min menar du?
    Oki, tror GL läste 95 som 9-5 ( det gjorde iaf jag när jag skummade igeom inlägget nyss )

    Det är en glödlampa.

    Prova att ta lös kabeln från oljetryckskontakten(om kabeln ens sitter på) och jorda den så får vi se vad som händer.


    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    1 030
    Tack för tipsen boys! Blir nog först imorgon tror jag [senare när det blivit ljust].
    9-5 2,3t -02
    9-5 2,0t -02

Liknande ämnen

  1. Fråga om oljetryckslampa
    Av 9-3 Aero 02 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-30, 23:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •