Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Storlek på högtalarna i 900 NG

  1. #1

    Storlek på högtalarna i 900 NG

    Hejsan

    Undrar vilken storlek det är på högtalarna som sitter i dörrarna fram på en 900 NG Coupé och de som sitter i bagagerummet ?

    Vad ska man köpa för högtalare för att få lite mer bas både fram och bak ? Tror mig ha ett AS3 system , har iallafall original slutsteg !

    Mvh Andreas

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    555
    I framdörrarna så sitter det 6.5" org å i instrumentpanelen har du ett par 3.5" å i bak så sitter det 6x9:or. Om du vill ha mer bas så är det nog 6x9:or du ska ha i bak om du inte vill ha en baslåda. Det finns ju inte så många alternativ om man vill ha mkt bas med bara vanliga högtalare tyvärr. Men i framdörrarna kan du ju sätta in ett par lite bättre 6.5:or så får du ju lite mer bas iaf.


    //Robin.

  3. #3
    Robin_S Finns det något märke du kan rekomendera ?

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Mellerud
    Inlägg
    110
    jag bytte till MDS fram å bak (6,5" och 6X9") det ända som jag missade var att isolera ordentligt innan jag sätte tebax allt...
    Många kommer säga "inte MDS" men jag håller inte med.. Bra pris, bra service och helt oki ljud om man inte ska vara allra värst!
    MDS brukar ofta ha väldigt bra paket som man kan köpa, men det största problemet du kommer att ha är att du kommer ha svårt att koppla slutsteg på din orginal stereo...

    MVH//Anders

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    555
    Ja jag e ju en Sony människa så jag får väl rekommendera dom då hehe. Har haft dom i tidigare bilar och dom är lättdrivna oxå. Problemet är väl att 6x9:or är lite mer svårdrivna allra helst med org stereon. Visst klagar inte på MDS heller men tycker att kvalitén är högre på Sonys grejer å låter bättre till en liknande peng. Org slutsteg driver väl bara dörr högtalarna oxå har jag för mej.


    //Robin.

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 230
    Kan säga vad jag tycker låter bra i mina öron men ved spelar det för roll när det är du som ska sitta och lyssna på dom, så det är du som tycka att det låter bra. Tycker du att biltemas högtalare låter bra så köp det. Mitt tips är att åka runt och prova lyssna på några olika modeller sen köpa

  7. #7
    Japp det är de som är skillnaden på AS2 och AS3 slutsteget och högtalarna i dörrarna iallafall på 900 NG

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 057
    Citat Ursprungligen postat av SuperFaCeR
    Japp det är de som är skillnaden på AS2 och AS3 slutsteget och högtalarna i dörrarna iallafall på 900 NG
    Och på Og 93...!
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 057
    Vet inte om du var med då jag skulle sätta i mina gamla 6*9 från rödafaran...? de var förstora då det sitter någon slags sarg hrunt högtalaren... dumt!!!

    Så därför tycker jag du ska kolla lite här och se vad som finns och att du får rätt storlekar...

    http://www.saab.com/main/GLOBAL/en/acce ... sult.shtml

    Får väl snart ta o köpa den där låda som vi pratat om....

    /A
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

Liknande ämnen

  1. Vad är det för storlek på högtalarna i en 9-5 sedan
    Av rgolsson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 19:55
  2. Storlek på bakre högtalarna nya 9-3 Cabriolet 04- ?
    Av Trued i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 13:57
  3. Storlek på högtalarna i og900
    Av Silverpilen900i i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 11:42
  4. Storlek på högtalarna ?
    Av Sonesson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-15, 13:47
  5. Storlek på högtalarna fram?
    Av iMPOSTER i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-01-20, 17:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •