Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 101

Ämne: Varför är info om min avstängning kvar??

  1. #1
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852

    Varför är info om min avstängning kvar??

    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=117281

    Varför är inte denna tråd bortplockad? Har "anmält" den en gång och trevliga TD04:a tog då bort den på stört, vilket kändes helt ok. Nu har den helt plötsligt kommit tillbaka igen, med ett nytt inlägg ifrån Frazor, som alltså måste ha plockat fram den själv. Har PMat Frazor men inget svar, ingen åtgärd.

    Att överhuvudtaget starta en tråd och dessutom klistra den kändes jävligt lågt av moderatorerna som uppenbarligen var ute bara för att "hänga ut" mig och Kahuna för allmänheten. Att dessutom inte ta bort den nu när avstängningen är över känns ännu lägre.

    Förstår inte varför den omotiverade avstängningen som tillkom helt utan varningar osv (vilket strider mot forumets regler) ska klistras till allmänhetens beskådan. Jag har blivit informerad, dels via mail, dels via PM (vilket inte är ett bra sätt att informera en avstängning på då man inte kan läsa det när man är avstängd ) och detta borde räcka?

    Jag anser att INGEN annan på detta forum behöver ta del av varför och hur länge osv osv.. Detta späder bara på mina tankar om att det nu banne mig ska statueras exempel osv osv.. Och varför då inte ta mig och Kahuna? Det är ju enklast. Inte ens ett exempel på vad det var som vi blivit avstängda för har ju kommit fram.

    Tänker inte säga mer om vad jag tycker om detta fiaskoförfarande då jag förmodligen blir avstängd igen isåfall.

    Nu hamnar denna tråd i allmänt så att fler personer än nån enstaka moderator får ta del av detta via pm, för det är väl så det sköts härinne ?

    Dessutom kanske det kan vara intressant för forummedlemmar att ta del av min syn på saken då alla redan tagit del av de styrande moderatorernas syn på saken..

    Mvh

  2. #2
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273
    Kan faktist inte annat än att hålla med! Varför hänga ut dem?

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 201
    Puttinull
    Sunshine

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    735
    Som sagt kan inte annat än att hålla med Rydde! Löjligt rent ut sagt!

  5. #5
    ja det är det verkligen..intressant o se om moderatorerna svarar på ditt inlägg
    //Björn

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    1 881
    Medlem#
    891
    Jag tycker det är jättebra
    Rydde är jättestygg

  7. #7
    Jamen, lite respect är det ändå att blivit avstängd. Se tråden som en modern variant av idolposter.

    Mvh

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    774
    *suckar*

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    1 431
    Antagligen för att Frazor är gud här! Han vill visa vem som bestämmer och kan göra vad han vill.
    Audi A4
    Saab 9-5
    STCS #3660

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 656
    Kan också vara för att visa folk att man faktiskt kan bli avstängd om man inte sköter sig. Som en extra varning.

    Och det här med reglerna, Frazor kankse missade reglen en gång, vad hädner om du missar en regel, en gång?

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 123
    Citat Ursprungligen postat av ERnsT
    Kan också vara för att visa folk att man faktiskt kan bli avstängd om man inte sköter sig. Som en extra varning.
    Ja där ligger problemet, moderatorer på detta forum är för "fega" och gör inget åt folk vanligtvis förutom att möjligen be dem snällt att sluta och sedan inget mer.

    Givetvis är det då fel att hänga ut någon för att visa detta, jag tycker tråden ska raderas omedelbart och att INTE sådana trådar ska förekomma i fortsättningen. Om någon blir avstängd anser jag att det ENDAST rör den som blivit avstängd och moderatorer då givetvis. Vill denna person berätta varför är det ju upp till honom själv. Moderatorer bör ju då även påpeka detta till personer som frågar varför, för jag antar att tråden skapats delvis för att slippa frågor.

    Men moderatorer på detta forum behöver mer erfarenhet, det finns flera saker som jag tycker sköts helt otroligt dåligt men det kan jag ta någon annan gång någon annanstans.

    Mvh

  12. #12
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396
    Citat Ursprungligen postat av ERnsT
    Kan också vara för att visa folk att man faktiskt kan bli avstängd om man inte sköter sig. Som en extra varning.
    Okej. Men vi som missade det hela har fortfarande ingen susning om vad Rydde & Kahuna blev avstängda för.

    Inte för att en forumavstängning är det värsta man kan drabbas av här i livet, men jag håller med Rydde om att info-tråden borde tas väck.

    /J
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  13. #13
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av Olof
    Jag tycker det är jättebra
    Rydde är jättestygg
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  14. #14
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 529
    Citat Ursprungligen postat av cedete

    Okej. Men vi som missade det hela har fortfarande ingen susning om vad Rydde & Kahuna blev avstängda för.

    Inte för att en forumavstängning är det värsta man kan drabbas av här i livet, men jag håller med Rydde om att info-tråden borde tas väck.

    /J
    Håller med. Och om man ska hänga ut nån så kan man väl åtminstonde få se VAD dom blir avstängda för?
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    1 431
    Citat Ursprungligen postat av ERnsT
    Kan också vara för att visa folk att man faktiskt kan bli avstängd om man inte sköter sig. Som en extra varning.

    Och det här med reglerna, Frazor kankse missade reglen en gång, vad hädner om du missar en regel, en gång?
    Det finns forumsregler som skall följas och jag tycker inte nivån är så låg på det här forumet att det behövs några extra varningar om vad som kan hända om man inte sköter sig. Sen kanske vi inte har rätt admin. för forumet, kanske skulle vara någon som inte ser sig själv som gud.
    Audi A4
    Saab 9-5
    STCS #3660

  16. #16
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    3 837

    Re: Varför är info om min avstängning kvar??

    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Att överhuvudtaget starta en tråd och dessutom klistra den kändes jävligt lågt av moderatorerna som uppenbarligen var ute bara för att "hänga ut" mig och Kahuna för allmänheten. Att dessutom inte ta bort den nu när avstängningen är över känns ännu lägre.
    Avsikten var inte att hänga ut er, avsikten var att visa andra användare att det faktiskt finns en gräns för vad som tolereras. Att vi inte listade de inlägg ni gjort som föranledde avstängningen kanske var dumt men som du själv är inne på: Varför skall "allmänheten" få veta det?

    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Förstår inte varför den omotiverade avstängningen som tillkom helt utan varningar osv (vilket strider mot forumets regler) ska klistras till allmänhetens beskådan. Jag har blivit informerad, dels via mail, dels via PM (vilket inte är ett bra sätt att informera en avstängning på då man inte kan läsa det när man är avstängd ) och detta borde räcka?
    Var hittar du att det strider mot forumets regler? Visa mig gärna det! Här är länken till reglerna: http://forum.saabturboclub.com/regler.html Att du/ni fick info både via e-post och PM beror just på det du påpekar. PM kan man inte läsa om man blivit avstängd. Chansen fanns ju dock att ni skulle läsa detta INNAN avstängningen trädde i kraft men om ni inte gjorde det skickades det dessutom ett mail. Vill du att vi skall skriva ett snigel-brev, ringa och köra annons i tidningen också?

    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Detta späder bara på mina tankar om att det nu banne mig ska statueras exempel osv osv.. Och varför då inte ta mig och Kahuna? Det är ju enklast. Inte ens ett exempel på vad det var som vi blivit avstängda för har ju kommit fram.
    Ja, det stämmer. Vi tog tillfället i akt att statuera exempel eftersom övertrampen ni båda gjort er skyldiga till ansågs vara så grova och handen på hjärtat, visst vet du själv vad du har skrivit? Iallafall utgår vi från det och därför tyckte vi inte att vi behövde motivera det tydligare. Men du kanske vill att vi skall skicka en lista med länkar till inlägg som vi ansåg vara olämpliga? Det var alltså inte ett inlägg i en tråd som ledde fram till det här. Om du med enklast menar att ni två var de som gjort sig skyldiga till de grövsta övertrampen och därmed låg närmast en avstängning så ja, vi valde er för det var enklast.

    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Tänker inte säga mer om vad jag tycker om detta fiaskoförfarande då jag förmodligen blir avstängd igen isåfall.

    Nu hamnar denna tråd i allmänt så att fler personer än nån enstaka moderator får ta del av detta via pm, för det är väl så det sköts härinne ?

    Dessutom kanske det kan vara intressant för forummedlemmar att ta del av min syn på saken då alla redan tagit del av de styrande moderatorernas syn på saken..

    Mvh
    Vad då inte säga mer? Du har ju startat en tråd om ämnet? Skall du inte bemöta det som skrivs här då?

  17. #17
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    3 837
    Citat Ursprungligen postat av bjorn.lovdahl
    ja det är det verkligen..intressant o se om moderatorerna svarar på ditt inlägg
    Trodde du verkligen att vi INTE skulle göra det?

  18. #18
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Hej,

    Som synes är det lite lägre aktivitet bland moderatorerna än vanligt så här under jul- och nyårshelgerna. Jag tar mig därför friheten att, å moderatorernas vägnar, försöka förklara hur vi har tänkt och varför. Notera att detta nu är min uppfattning om hur vi har tänkt. Om jag, så här på nattkröken (mitt i semesterpackningsbestyren), har fått någonting om bakfoten eller uttrycker mig klumpigt så kommer någon av mina kolleger säkert gå in och styra upp det...

    För det första strider det inte mot forumets regler att stänga av en användare utan tidigare varning:

    "Brott mot någon av ovanstående regler kan leda till en varning eller portning (avstängning från forumet). Normalt utdelas en varning innan portning, men detta är helt beroende på regelbrottets karaktär och omfattning. Om vi så anser lämpligt kommer vi varna eller porta användare även om de inte brutit mot någon av ovanstående regler och bestämmelser. "

    Varför vi valde att i detta fall stänga av två användare utan att utdela en varning till någon av dem innan berodde på att vi bedömde övertrampen i den här tråden som så pass grova att de förtjänade ett rejält straff. Vi ville samtidigt, måste erkännas, i viss mån statuera ett exempel för de användare (varav en del var aktiva i ovannämnda tråd) som hängde på gärdsgården för en egen avstängning. Som Redbull säger så kanske vi är lite väl snälla i vissa fall, men det beror nog mest på vår grundmurade tro på människans godhet och en förhoppning om att de flesta på ett forum som detta är vuxna människor.

    Att tråden om avstängningen ligger kvar beror på liknande orsaker, nämligen att vi bedömde att vi ville visa att det finns "bestraffningar" om man inte sköter sig på det här forumet. Kanske har tråden nu haft sin avskräckande effekt och kan tas bort, kanske inte. Detta är emellertid någonting som den samlade moderatorskaran (för all del givetvis styrelsen också...) får ta ställning till. Detta är alltså inte föremål för någon "poll" bland användarna. Det skall också sägas att det inte var vår "admin" som självsvåldigt lade tillbaka tråden om avstängningen, utan det var ett resultat av en diskussion oss moderatorer emellan.

    Moderatorerna är tillsatta att efterfölja de övergripande regler som gäller för detta forum, som drivs av STCS, för att det skall främja klubbens syften och komma medlemmarna till gagn. Dessa regler diskuterar vi mer eller mindre dagligen, allt i syfte att få forumet att fungera så bra som möjligt. Bruket av olika bestraffningar är en naturlig punkt i dessa diskussioner, och självfallet har även denna avstängning och det sätt på vilket den meddelades diskuterats grundligt (jag tror att tråden har 7 sidor...) innan det verkställdes.

    Avslutningsvis vill jag tillägga att vi bara är människor vi också, med fel och brister, avsaknad av erfarenhet som moderatorer m.m m.m. Vi försöker så gott vi kan och strävar efter att bli bättre. Att skicka ut brasklappar om att vi är "fega" eller att saker sköts "otroligt dåligt" kommer knappast att få oss att bli bättre. Konstruktiv kritik tar vi däremot gärna emot.

    Gott nytt år!

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  19. #19
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    3 837
    Citat Ursprungligen postat av 9-5aero
    Citat Ursprungligen postat av ERnsT
    Kan också vara för att visa folk att man faktiskt kan bli avstängd om man inte sköter sig. Som en extra varning.

    Och det här med reglerna, Frazor kankse missade reglen en gång, vad hädner om du missar en regel, en gång?
    Det finns forumsregler som skall följas och jag tycker inte nivån är så låg på det här forumet att det behövs några extra varningar om vad som kan hända om man inte sköter sig. Sen kanske vi inte har rätt admin. för forumet, kanske skulle vara någon som inte ser sig själv som gud.
    Ja, frazor är gud på forumet och han gör precis som han själv vill. Konstigare än så är det inte. Han driver det här forumet helt utan ekonomisk ersättning och helt och hållet på sin fritid därför att han tycker det är viktigt att ett sådant här forum finns. Han sköter allt underhåll, uppdateringar och patchar vilket löser buggar och andra problem så att ni som nu tycker att han bär sig väldigt illa åt kan sitta här och tycka precis det. Om han tycker att ni bär er illa åt så...ja, ni kan ju gissa vad som händer?

  20. #20
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    1 431
    Citat Ursprungligen postat av petson
    Citat Ursprungligen postat av 9-5aero
    Citat Ursprungligen postat av ERnsT
    Kan också vara för att visa folk att man faktiskt kan bli avstängd om man inte sköter sig. Som en extra varning.

    Och det här med reglerna, Frazor kankse missade reglen en gång, vad hädner om du missar en regel, en gång?
    Det finns forumsregler som skall följas och jag tycker inte nivån är så låg på det här forumet att det behövs några extra varningar om vad som kan hända om man inte sköter sig. Sen kanske vi inte har rätt admin. för forumet, kanske skulle vara någon som inte ser sig själv som gud.
    Ja, frazor är gud på forumet och han gör precis som han själv vill. Konstigare än så är det inte. Han driver det här forumet helt utan ekonomisk ersättning och helt och hållet på sin fritid därför att han tycker det är viktigt att ett sådant här forum finns. Han sköter allt underhåll, uppdateringar och patchar vilket löser buggar och andra problem så att ni som nu tycker att han bär sig väldigt illa åt kan sitta här och tycka precis det. Om han tycker att ni bär er illa åt så...ja, ni kan ju gissa vad som händer?
    Att jag är lite negativ beror på en så enkel sak som att jag fick ett riktigt drygt/dumt svar på en enkel fråga jag ställde för några månader sedan. Köper svaret till 100% men motiveringen var så förbannat dum att jag har svårt att respektera honom efter det.
    Audi A4
    Saab 9-5
    STCS #3660

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Varför tar ni bort poster utan info???
    Av BalooBear i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-04-04, 12:31
  2. Varför ska kontakt till luftmassemätare va kvar vid lampbyte
    Av Ashley Aaron i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 09:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •