Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 101

Ämne: Varför är info om min avstängning kvar??

  1. #81
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    Du som moderator har lite mer att tänka på angående framförandet Så enkelt är det, som ansvarig så är framtoningen och ansvaret dessutom ännu viktigare.

    Och som sagt återigen, ett enkelt pm har funkat, men några smartskaft har ju lyckats släpa fram den igen, oerhört irriterande och det säger tyvärr emot det faktum "att ett enkelt pm fungerat bättre" ...
    Dessutom, återigen då. Eftersom ni valt att skriva ut till alla att jag varit så dum så jag blivit avstängd i en öppen tråd, nånting som knappast berör nån mer än mig själv, dessutom gjort en sticky utav den, ja då valde jag att skriva denna goja också i en öppen tråd vilket inte kan anses mer än ok eller?

    Alla elaka hårda ord är tyvärr mest ett mått på frustuation, den finns en viss gräns man orkar till, sen känns det bättre att släppa lite på tyglarna så man får mer tyngd bakom orden.

    Får väl passa på att fråga när det är tänkt att tas bort då? Och vad är det som bestämmer det ? Detta bör det väl finnas ett svar på? Eftersom det är i propagerande avskräckningssyfte för att bevisa hur tuffa moderatorerna är och att ni minsann törs stänga av folk så antar jag att denna info då är relevant i all framtid och aldrig kommer tas bort ?

    Fy fan vad häftigt säger jag om det, inte alla som får ha en egen tråd klistrad på förstasidan, vilken ära

  2. #82
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    Citat Ursprungligen postat av Fizzle
    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Att jag står på mig om detta känns inte heller så lågt faktiskt då det är ett felagerande och det känns viktigt för mig.
    Om du nu tycker att det är ett felaktigt agerande så gör du nog bäst i att faktiskt sakligt fråga eller argumentera för din sak.
    Jag förstår att du är upprörd, jag skulle tom. kunna prata för din sak i några av detaljerna, men de inlägg som du har åstadkommit i slutet av den här tråden är ingenting som kommer att påverka ditt ärende i någon som helst positiv riktning, snarare tvärtom.
    Du har gått för långt och jag blir inte förvånad om du blir avstängd igen, men det är kanske det du vill?
    Nää, det är inte det jag vill. Jag vill bara att de tar bort stickyn, det är det enda. Elaka uttalanden kommer när man inte oooorrrrkkkkaaaarrrrr längre. Påhoppen tycker jag folk som Olof, Rz och en del andra har stått för rätt så bra själv, men det antar jag är ok eftersom det är mig de hackar på.

    Kan man inte ta bort stickyn och kommer fram till att det är bättre att stänga av en användare istället för att bara låsa denna tråd och radera stickyn så ja, då blir det väl så.. Jag anser att två musklick för att korrigera sitt misstag med klistringen är ett mycket snabbare och enklare sätt att blåsa "faran över" i detta fall dock..

    Saker ska inte behöva vara så svåra?

  3. #83
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    08
    Inlägg
    966
    ...man kan ju inte annat än förvånas... Hur stor är den värld Ni lever i?



    M.v.h.
    Numera inte ordförande i X40 Nordic längre och har heller ingen koppling till klubbens styrelse, därav används inte denna profil längre.

  4. #84
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    Citat Ursprungligen postat av Jompa X40 Nordic
    ...man kan ju inte annat än förvånas... Hur stor är den värld Ni lever i?



    M.v.h.
    http://paranormal.se/topic/planet/jorden.html

  5. #85
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    08
    Inlägg
    966
    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Citat Ursprungligen postat av Jompa X40 Nordic
    ...man kan ju inte annat än förvånas... Hur stor är den värld Ni lever i?



    M.v.h.
    http://paranormal.se/topic/planet/jorden.html

    Det kan ju inte vara möjligt... I länken står det att jorden ska ha en diameter på knapp 1.300 mil. Jag hade i denna tråds fall gissat på 1.300 µm...


    M.v.h.
    Numera inte ordförande i X40 Nordic längre och har heller ingen koppling till klubbens styrelse, därav används inte denna profil längre.

  6. #86
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 926
    Ojojoj det verkar som att någon eller några inte nöjer sig med en veckas avstängning....

  7. #87
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Ojojoj det verkar som att någon eller några inte nöjer sig med en veckas avstängning....
    Det är ju inte en vecka, straffet sitter ju fortfarande kvar, klistrat på förstasidan.. Det är 3veckor nu.

    -->Jompa, kanske inte var samma värld du menade som jag länkade till, sorry, skulle bara skoja till det lite mitt i all bedrövelse

    /R

  8. #88
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2004
    Inlägg
    2 466
    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Nää, det är inte det jag vill. Jag vill bara att de tar bort stickyn, det är det enda. Elaka uttalanden kommer när man inte oooorrrrkkkkaaaarrrrr längre. Påhoppen tycker jag folk som Olof, Rz och en del andra har stått för rätt så bra själv, men det antar jag är ok eftersom det är mig de hackar på.
    För mig är det en viss skillnad på det som de du nämner skrivit och det du själv skrivit i den här tråden.

    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Kan man inte ta bort stickyn och kommer fram till att det är bättre att stänga av en användare istället för att bara låsa denna tråd och radera stickyn så ja, då blir det väl så.. Jag anser att två musklick för att korrigera sitt misstag med klistringen är ett mycket snabbare och enklare sätt att blåsa "faran över" i detta fall dock..

    Saker ska inte behöva vara så svåra?
    Har du verkligen förstått varför du blev avstängd?
    Det är ju inte så att moderatorerna krupit in i sin grotta och enats om att "Hmm, jag tror bestämt att vi ska stänga av några för det verkar roligt, några förslag?" och sedan har plötsligt lotten fallit på dig och BK. Ni har ju själva satt er i den sitsen.
    Sedan råkade det vara så att det straffet aldrig delats ut förr, vilket i mitt tycke ledde till en oförtjänt seg verkställning. Men att det skrevs en tråd där straffet meddelades och där det framgår att även andra betett sig illa är enligt mig bra. Det framgår ju även tydligt att den tråden var droppen som fick bägaren att rinna över och att ni undlåtit att skärpa till er, trots upprepade tillsägelser.
    Det drogs helt enkelt en gräns. Hit, men inte längre.

    Det är jättelätt att korrigera sitt misstag, om moderatorerna anser att det är ett misstag, vilket de inte alls verkar tycka. Det finns ju tydligen ett beslut att ha kvar tråden och jag kan förstå varför. Det är viktigt att folk inser var gränserna går.
    Och människan vandrar på jorden om och ingen vet, varifrån hon kom,
    och ingen vet, vart leden bär, och ingen vet, vad livet är.

  9. #89
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    1 881
    Medlem#
    891
    Hej Rydde !
    Eftersom du tolkar mitt enda tidigare inlägg i denna tråden
    som ett påhopp ( vilket jag tror få gör). bla försökte Ragnar
    påtala för dej att det var ironi.
    Så kan jag bara beklaga. Det var Ironi inget annat
    tyckte själv att det var så uppenbart att jag tycker
    att jag knappt kan ursäkta mej för det
    Men okej.

    Förlåt Rydde !

    Samtidigt är jag nyfiken på vilken kategori folk jag ingår i
    eftersom jag tycker att du kategoriserar med Citat:
    "Folk som Olof, Rz och den del andra."

  10. #90

  11. #91
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 879
    Citat Ursprungligen postat av Magnus 2074

  12. #92
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    Citat Ursprungligen postat av Olof
    Hej Rydde !
    Eftersom du tolkar mitt enda tidigare inlägg i denna tråden
    som ett påhopp ( vilket jag tror få gör). bla försökte Ragnar
    påtala för dej att det var ironi.
    Så kan jag bara beklaga. Det var Ironi inget annat
    tyckte själv att det var så uppenbart att jag tycker
    att jag knappt kan ursäkta mej för det
    Men okej.

    Förlåt Rydde !

    Samtidigt är jag nyfiken på vilken kategori folk jag ingår i
    eftersom jag tycker att du kategoriserar med Citat:
    "Folk som Olof, Rz och den del andra."
    Du behöver inte be om ursäkt, har knappast legat sömnlös.

    Kategorin "folk" som bara har postat inlägg i denna tråd utan nån som helst annan avsikt än att göra sig rolig på min bekostnad, och reta mig. Du kan knappast kalla det relevant postning. Ironi eller inte, det är ju ett bra sätt att bagatelisera det och sedan ytterligare påstå att jag är dum som tagit åt mig?

  13. #93
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    Citat Ursprungligen postat av Fizzle
    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Nää, det är inte det jag vill. Jag vill bara att de tar bort stickyn, det är det enda. Elaka uttalanden kommer när man inte oooorrrrkkkkaaaarrrrr längre. Påhoppen tycker jag folk som Olof, Rz och en del andra har stått för rätt så bra själv, men det antar jag är ok eftersom det är mig de hackar på.
    För mig är det en viss skillnad på det som de du nämner skrivit och det du själv skrivit i den här tråden.

    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Kan man inte ta bort stickyn och kommer fram till att det är bättre att stänga av en användare istället för att bara låsa denna tråd och radera stickyn så ja, då blir det väl så.. Jag anser att två musklick för att korrigera sitt misstag med klistringen är ett mycket snabbare och enklare sätt att blåsa "faran över" i detta fall dock..

    Saker ska inte behöva vara så svåra?
    Har du verkligen förstått varför du blev avstängd?
    Det är ju inte så att moderatorerna krupit in i sin grotta och enats om att "Hmm, jag tror bestämt att vi ska stänga av några för det verkar roligt, några förslag?" och sedan har plötsligt lotten fallit på dig och BK. Ni har ju själva satt er i den sitsen.
    Sedan råkade det vara så att det straffet aldrig delats ut förr, vilket i mitt tycke ledde till en oförtjänt seg verkställning. Men att det skrevs en tråd där straffet meddelades och där det framgår att även andra betett sig illa är enligt mig bra. Det framgår ju även tydligt att den tråden var droppen som fick bägaren att rinna över och att ni undlåtit att skärpa till er, trots upprepade tillsägelser.
    Det drogs helt enkelt en gräns. Hit, men inte längre.

    Det är jättelätt att korrigera sitt misstag, om moderatorerna anser att det är ett misstag, vilket de inte alls verkar tycka. Det finns ju tydligen ett beslut att ha kvar tråden och jag kan förstå varför. Det är viktigt att folk inser var gränserna går.
    Hej Gumman

    Jag tror du har missförstått det hela gravt nu.. Har ju redan skrivit att jag har avtjänat denna avstängning och det är bra med det.. Du kan kontrolläsa alla inlägg i alla andra trådar så får du se hur otäck jag kan vara, eller inte.. Denna tråd blir jag dock arg av, och det finns väl ingen anledning att skräda orden, det känns ganska oäkta att leka vattenkammad skolelev. Tycker det känns ganska löjligt när 1000 vuxna människor börjar grina om man skriver en svordom, nåt som ingår i allas dagliga tal.

    Det enda jag vill är att tråden tas bort, simple simple... Och det är väl fan inget konstigt med det ?

    Vänd på det, vilka av er andra skulle velat haft sitt nickname i den tråden? Och bortse ifrån att jag varit så dum osv osv så jag förtjänade avstängningen, den är ju utagerad, så vore det ok med en uthängning sedan ? Skulle ni vilja ha erat namn där?

  14. #94
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    [quote=M frändberg]
    Citat Ursprungligen postat av "Magnus 2074":1jfrm3iu
    [/quote:1jfrm3iu]

    Vad roligt

  15. #95
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 879
    hade inget med dig att göra men det va väldigt roligt tycker jag

  16. #96
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    Jag gillar inte barn....


    Men det är väl lika bra jag håller med alla andra annars får man väl skit för det också

  17. #97
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Göteborg/Billdal
    Inlägg
    844
    Nu tycker jag personligen att denna tråd fått tillräckligt med uppmärksamhet. Hur länge dröjer det innan andra Forum och klubbar/sällskap tar del av den här tråden. Det tråkiga är ju att fler personer börjar dela med sig med lite smuttskastning. Kan man då känna sig stollt över att tillhöra ett sådant sällskap där det inte finns någon gemenskap eller sammnhållnng. Orden på allas läppar vid träffar kan ju omöjligen än annat någon gång ta upp det. Personligen torde man ju kunna hålla sig ifrån tråden, men jag vet ju hur svårt det är. Tycker det är en negativ stämmning här och den smittar av sig. För varje dag som går och varje innlägg som skrivs sjunker Aeroryddes självförtroende och det skrivs sådant som inte borde skrivas, i vilket fall inte utan en extra gångs betänkning. Känns kanske som hopplöshet utan återvändo... Och det känns lite som moderatorerna känner av det och eventuellt utnyttjar detta... för att det är roligt eller för att de inte förstår bättre än att radera tråden kan jag heller inte uttala mig om. Men det känns som att det är något lurt!

    Jag är bara en simpel Forumsmedlem utan medlemskap i Saab Turbo Club of Sweden som är acepterad som jag är, och som accepterar att andra är som dom är. Sedan kan man ju ifrågasätta andras beteende och sedan agera utefter det. Det har man gjort. Men mitt önskmål är smått o gott. Vi har ett nytt år framför oss... Lägg detta bakom oss, radera allt som finns... Och låt oss slippa höra att ett öppet luftfilter ger mer knuff i kärran än ett urplockat reservhjul!!!
    Volvo XC70 D4 -16
    Saab 9-3 2001

  18. #98
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Citat Ursprungligen postat av Redbull
    Ja där ligger problemet, moderatorer på detta forum är för "fega" och gör inget åt folk vanligtvis förutom att möjligen be dem snällt att sluta och sedan inget mer.
    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Ta bort stickyn, så kan vi glömma detta, eller spänn musklerna igen,,,, Snälla tuffa killar...

    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Eftersom det är i propagerande avskräckningssyfte för att bevisa hur tuffa moderatorerna är och att ni minsann törs stänga av folk
    Ni har olika syn på oss i vart fall.

    Rydde tålamod är en dygd. Ingen av oss moderatorer blir väl impade av att läsa dina utläggningar, på så vis försvårar du än mer för dig. Tror ingen av oss vill framstå som tuff och ball. Vissa påstår att vi är för slappa och snälla, medans vissa tycker vi är maktgalna och översittare. Det är inte lätt att vara alla till lags. Sedan är dessutom vi moderatorer olika personer med lite olika sätt att se på saker, därför kan vissa frågor framstå som tungrodda och svåra att ta beslut i eftersom vi själva ibland får snacka fram en lösning som alla (de flesta) av oss tycker är passande. Du är inte den första som framför dina åsikter högt och ljudligt. Visst känns det skönt att vädra sin frustration lite men från är om det gör det bättre eller inte.
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  19. #99
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    Jag vill bara att ni tar bort den. Inget mer, inget mindre..

    Det står en hel del annat om erat jobb i det jag skrivit också, du hade ju kunnat quotat det där jag skrivit att jag i övrigt tycker att ni gör ett bra jobb men att jag tycker detta är ett fruktansvärt löjligt beteende med denna skrämselpropaganda med klistrade trådar där det står att ni minsann törs stänga av folk.

    Såvitt jag vet så står det redan i den klistrade regeltråden. Det kanske räcker med det. Det måste ju på nåt sjukt sätt kännas skönt för moderatorerna att visa att ni minsann har vågat genomföra en avstängning, det är ju det ni vill visa. Känns som ett ganska förlegat beteende.

    Men straffet är tydligen mer än avstängning, uthängning ingår. Det kan ni ju skriva in i reglerna också om ni vill. Avstängningen var ju tidsbestämd, är uthängningen det också ? Jag har inte fått nåt svar på varken det eller vad som bestämmer när den ska tas bort, är det så enkelt att den tas bort när ni tycker att ni jävlats klart ?

    God kväll.

  20. #100
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    Citat Ursprungligen postat av Rickard93
    Nu tycker jag personligen att denna tråd fått tillräckligt med uppmärksamhet. Hur länge dröjer det innan andra Forum och klubbar/sällskap tar del av den här tråden. Det tråkiga är ju att fler personer börjar dela med sig med lite smuttskastning. Kan man då känna sig stollt över att tillhöra ett sådant sällskap där det inte finns någon gemenskap eller sammnhållnng. Orden på allas läppar vid träffar kan ju omöjligen än annat någon gång ta upp det. Personligen torde man ju kunna hålla sig ifrån tråden, men jag vet ju hur svårt det är. Tycker det är en negativ stämmning här och den smittar av sig. För varje dag som går och varje innlägg som skrivs sjunker Aeroryddes självförtroende och det skrivs sådant som inte borde skrivas, i vilket fall inte utan en extra gångs betänkning. Känns kanske som hopplöshet utan återvändo... Och det känns lite som moderatorerna känner av det och eventuellt utnyttjar detta... för att det är roligt eller för att de inte förstår bättre än att radera tråden kan jag heller inte uttala mig om. Men det känns som att det är något lurt!
    Verkligen huvudet på spiken ! Bra skrivet!

    Dock är det inget fel på mitt självförtroende Och till skillnad från vad vissa tror så störs jag inte nämnvärt av att folk får veta att jag är förbannad och grymt upprörd över detta ärende. Det gör knappast nåt att jag delger vad jag tycker, verkar mest som att det är andra folk som störs utav det och det känns knappast som mitt bekymmer..

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Varför tar ni bort poster utan info???
    Av BalooBear i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-04-04, 12:31
  2. Varför ska kontakt till luftmassemätare va kvar vid lampbyte
    Av Ashley Aaron i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 09:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •