Hej,
Jag kör en 9000 2,3 T (200 hästar, helt original) från 1997 och har en fråga angående laddtrycket. När jag köpte bilen gick laddtrycksnålen precis upp till det röda fältet på laddtrycksmätaren, men för ett litet tag sedan började laddtrycket/laddtrycksmätaren att bete sig konstigt. Vissa dagar laddar turbon väldigt högt, till slutet på det röda fältet, vilket verkligen känns i accet. Andra dagar ligger laddtrycket precis i början på den gul/röd-streckade delen på mätaren och i detta fallet känner man en viss brist på den "vanliga kraften". Nu till frågorna:
1. Hur högt laddtryck bör laddtrycksmätaren indikera om allt fungerar som det ska? (Till det röda fältets början? Till det gul/röd-streckade fältets början? Något annat?)
2. Jag snackade med verkstaden på bilfirman där jag köpte bilen och de gissar att det är wastegaten som spökar. Kan det vara så?
Alla erfarenheter och åsikter mottages tacksamt.
Mvh
Rikard