Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Bur og 900 besiktning?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007

    Bur og 900 besiktning?

    Jag undrar bara om ni som satt in bur i era gamla og 900:or å sedan besiktigat har de vart några konstigheter på besiktningen, e de nåt speciellt man ska tänka på eller nåt annat?Hur går en reg besiktning för bur till går dom bara igenom buren eller går dom igenom hela bilen typ motor åsså å jag antar att den måste va FIA godänd?Har du nån erfarenhet om detta så tar jag gärna emot lite fakta mvh Vrid
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Falköping
    Inlägg
    164
    Jag kan berätta för dig om du lovar att sälja ditt grenrör till mig billigt.... Nä, skämt åsido så är det bara att montera buren i bilen efter eget huvud. Men du bör naturligtvis montera den stabilt för din egen säkerhets skull. Det enda egentliga kravet som bilprovningen har är att du inte ska kunna slå i huvudet i buren vid normala huvudrörelser. Sen vill dom gärna att du slänger dit stoppning med minst 6mm tjocklek på utsatta ställen. Sen är det bara att reg. besiktiga! Buren behöver INTE vara FIA-godkänd och bilprovningen kollar endast buren om inga andra ändringar gjorts. Har gjort detta med lyckat resultat själv! Lycka till. (Fin bil du har för övrigt!)
    Nordanvind gör mig stark.

    Fräser och planar de flesta metaller om du behöver.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av razor
    Jag kan berätta för dig om du lovar att sälja ditt grenrör till mig billigt.... Nä, skämt åsido så är det bara att montera buren i bilen efter eget huvud. Men du bör naturligtvis montera den stabilt för din egen säkerhets skull. Det enda egentliga kravet som bilprovningen har är att du inte ska kunna slå i huvudet i buren vid normala huvudrörelser. Sen vill dom gärna att du slänger dit stoppning med minst 6mm tjocklek på utsatta ställen. Sen är det bara att reg. besiktiga! Buren behöver INTE vara FIA-godkänd och bilprovningen kollar endast buren om inga andra ändringar gjorts. Har gjort detta med lyckat resultat själv! Lycka till. (Fin bil du har för övrigt!)
    Hei igjen "Vrid"!

    Jeg har jo montert bur i min. Det jeg gjorde var å kjøpe meg håndboken fra motorsportforbundet. Der står alle regler for burbygging. (regner med at det er likt i sverige også!)

    Etter at jeg hadde bygget dte ferdig fikk jeg en kontrolant fra bilsport-forbundet til meg. Som kontrollerte buret og ga meg godkjennelse. Denne ga jeg til bilprovningen og alt var bra. Han så ikke på buret engang.

    Er greit å gjøre det ordentlig med en gang, Gjør du det eter reglene så veit du i hverfall at det er bra nok!

    http://henrik.laggy.org/alex/
    OG900 480HK/550nm @ 1,5kg

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007
    Citat Ursprungligen postat av alex_ander3@hotmail.com
    Citat Ursprungligen postat av razor
    Jag kan berätta för dig om du lovar att sälja ditt grenrör till mig billigt.... Nä, skämt åsido så är det bara att montera buren i bilen efter eget huvud. Men du bör naturligtvis montera den stabilt för din egen säkerhets skull. Det enda egentliga kravet som bilprovningen har är att du inte ska kunna slå i huvudet i buren vid normala huvudrörelser. Sen vill dom gärna att du slänger dit stoppning med minst 6mm tjocklek på utsatta ställen. Sen är det bara att reg. besiktiga! Buren behöver INTE vara FIA-godkänd och bilprovningen kollar endast buren om inga andra ändringar gjorts. Har gjort detta med lyckat resultat själv! Lycka till. (Fin bil du har för övrigt!)
    Hei igjen "Vrid"!

    Jeg har jo montert bur i min. Det jeg gjorde var å kjøpe meg håndboken fra motorsportforbundet. Der står alle regler for burbygging. (regner med at det er likt i sverige også!)

    Etter at jeg hadde bygget dte ferdig fikk jeg en kontrolant fra bilsport-forbundet til meg. Som kontrollerte buret og ga meg godkjennelse. Denne ga jeg til bilprovningen og alt var bra. Han så ikke på buret engang.

    Er greit å gjøre det ordentlig med en gang, Gjør du det eter reglene så veit du i hverfall at det er bra nok!

    http://henrik.laggy.org/alex/
    Ja tack för faktan, den buren som jag ska bygga den i Godkänd används mycke i rallybilar i sverige så de e nog inga problem,jo man ska bygga den ordentligt med en gång hoppas vi ses i sommar nån gång....mvh André
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

Liknande ämnen

  1. Oljeläckage och dags för besiktning (Besiktning)
    Av terner i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 19:26
  2. Ang besiktning
    Av hammarslag i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 11:59
  3. Besiktning!
    Av PaaNis i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 19:37
  4. ABS - besiktning
    Av bono i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-03, 12:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •