Hur är det egentligen med EDU3 i nyare saab 9000? De har ju samma art.nr oavsett om det är ltt, ftt, aero eller vanlig insprutare. Skiljer bara mellan aut och man pga växelindikeringen.
Bränsleförbrukningssignalen på T5 är ju en svagt modifierad "kopia" av signalen till en av spridarna. Detta medför ju att EDU:n endast får reda på hur länge spridarna är öppna - dock inte hur stor kapacitet de har. Har man löst detta genom att programmera EDU:erna för olika spridare beroende på modell eller har man helt enkelt gett fan i det pga den "marginella" skillnad som finns mellan spridarna?
Har inte haft möjligheten att lägga pulserna på varandra för att jämföra den modifierade och den riktiga signalen, men är det månne så att man helt enkelt ändrat på pulsen till EDU:n för att få visningen att stämma?
Hur gör de större trimaktörerna med detta egentligen helt oviktiga "problem"?
Julfunderingar från en inbiten elektriker
/RT