Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Ska man ha slitsade eller borrade skivor eller helst bägge?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Falköping
    Inlägg
    496

    Ska man ha slitsade eller borrade skivor eller helst bägge?

    Sitter här o kollar på nya broms skivor till bilen. Men vad ska man ha? vad ska man ha för märke? Hur mkt ska man lägge ut? Jag kör ju inte stcc utan blir ju lite gat race då och då.

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 658
    Speedparts har väl ett bromskitt... Det brukar diskuteras här på stcs, sök lite på det, annars så har PEAN Sweden trevliga saker...

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    783

    Re: Ska man ha slitsade eller borrade skivor eller helst bäg

    Citat Ursprungligen postat av ScottaN
    Sitter här o kollar på nya broms skivor till bilen. Men vad ska man ha? vad ska man ha för märke? Hur mkt ska man lägge ut? Jag kör ju inte stcc utan blir ju lite gat race då och då.
    En liten varning bara: Om man försöker borra skivor som inte är borrade från början så vill dom spricka. Jag har även sett flera exempel på skivor som man slitsat i efterhand och dom spricker väldigt gärna dom också.
    Om du bara skall köra lite streetracing så skulle jag kanske satsa på nya friska orginal-skivor. Om inte så köp "riktiga" racing-skivor av något känt fabrikat.
    Saab 900 i-16
    Saab 99 GL
    Saab 9-3SS

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 639
    Citat Ursprungligen postat av ERnsT
    Speedparts har väl ett bromskitt... Det brukar diskuteras här på stcs, sök lite på det, annars så har PEAN Sweden trevliga saker...
    Någon som vet vad kompletta PEAN bromsar med OK å allt kostar? ca.
    Mvh Timmy

  5. #5
    jag skulle nog aldrig köpa borrade skivor, däremot slitsade är en bra investering, dom får bort skiten bättre och så kyler dom lite extra

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Falköping
    Inlägg
    496
    så att speedparts "viggen" paket är rätt bra alltså? då är det slitsade skivor och sen får man greenstuff belägg för 3500kr.

  7. #7
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 863
    Hej !

    Borrade bromsskivor är nog i de flesta fall mest för utseendet. Förr i tiden så gasade många belägg avsevärt mer än idag, borrningarna gjorde då nytta för att avleda gaserna. Men, idag är detta nog inget preoblem så vitt jag förstår. Slitsning kan ha sin fördel. MÅSTE dock utföras på ett proffesionellt sätt, annars så har man massor av sprickanvisningar på skivan..
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    2 547
    Personligen skulle jag prioritera ett bra belägg och vettig vätska långt tidigare än hål/slitsar i skivorna. Om det nu är bra prestanda man är ute efter....

Liknande ämnen

  1. Borrade vs Slitsade bromskivor
    Av Robin C i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 23:19
  2. slitsat eller borrade?
    Av Gardan i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-08-09, 00:35
  3. slitsade skivor eller ej?
    Av Turboström i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-06-07, 11:18
  4. Skillnad på borrade och slitsade bromsskivor?
    Av krille_s i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 21:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •