Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Larmproblem 9-5-1999

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    57

    Larmproblem 9-5-1999

    När jag kom ut till bilen i morse ville inte fjärren i nyckeln fungera.Bytte batteri men det hjälpte inte.Det verkar inte vara något tillfälligt fel.Som tur är har jag smöjt nyckellåset regelbundet.När jag öppnar dörren går larmet tills jag stoppar in nyckeln i tändningslåset.Finns det någon säkring att rycka .Saab Ana i Trollhättan kan inte titta på bilen förrän slutet av januari.Alltså hur ska jag undvika att larmet börjar tjuta?Tacksam för råd.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    57
    Ska också tillägga att 2:a nyckeln inte har någon fjärr.Den separata jag fick med har aldrig fungerat.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    159
    När batteriet börjar ta slut brukar SID:en tala om det. Efter det du bytt batteriet får man trycka 3-4 ggr innan det funkar igen!

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    57
    Felet kan inte ligga i batteriet.Jag har nog tryckt 30gånger efter batteribyte.Det konstiga är att när jag parkerade och låste bilen på kvällen var allt normalt.På morgonen när jag skulle åka till jobbet hände ingenting när jag tryckte på nyckelfjärren.Dessa bilar "man blir aldrig klok på dem"

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Arboga
    Inlägg
    49
    Min nyckel är precis likadan, det är 50-50 om den öppnar eller inte, trots att jag har nya batterier. Vet inte vad det beror på.
    9-5 kombi Nordic steg 3

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    57
    var igår inne på Saab Ana Trollhättan för att kolla vad det var för fel på min fjärr.Sändaren i den var trasig.Köpte då en ny sändare till den befintliga nyckeln.Meken skulle då fixa funktionen med Tech 2.Det gick inte så bra..Han plockade ur den gamla koden men när den nya skulle in var det stopp.Det slutade med att meken får montera in en ny twice i min bil.Tyvärr beställningsvara.Ana var jättehyggliga.Fri lånebil.Det enda som ska betalas är den nya sändaren (700krAllt annat står Saab Ana för.All heder för deras goodwill.Bilen är ändå en 1999.

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    783
    Citat Ursprungligen postat av ferm2
    var igår inne på Saab Ana Trollhättan för att kolla vad det var för fel på min fjärr.Sändaren i den var trasig.Köpte då en ny sändare till den befintliga nyckeln.Meken skulle då fixa funktionen med Tech 2.Det gick inte så bra..Han plockade ur den gamla koden men när den nya skulle in var det stopp.Det slutade med att meken får montera in en ny twice i min bil.Tyvärr beställningsvara.Ana var jättehyggliga.Fri lånebil.Det enda som ska betalas är den nya sändaren (700krAllt annat står Saab Ana för.All heder för deras goodwill.Bilen är ändå en 1999.
    Alltid lika roligt att höra om possitiva verkstadsbesök!
    Saab 900 i-16
    Saab 99 GL
    Saab 9-3SS

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633
    Citat Ursprungligen postat av agnes
    Alltid lika roligt att höra om possitiva verkstadsbesök!
    Då kan jag dela med mig om en som inte tyckte det var lika positivt.
    Var på SAAB Akalla (Svenska Bil) igår och hämtade min nya nyckel, i soffan satt en äldre herre som hade lämnat in bilen 3timmar innan vi kom.

    Bilen kändes svag / orkeslös sa han, (kanske samma problem som Mullinutten har i denna tråd, så han lämnade in den för en "snabb koll", men tekniker tog nästan 4 timmar på sig å hitta felet. Farbrorn frågade expiditören hur lång tid det skulle ta, varav han svarade på bruten svenska: Hur sjutton ska jag veta det? Tekniker håller på med bilen, du får väl åka hem så länge...

    Farbrorn svarade: Åka hem ?! Jag bor i Södra Frankrike.... jag måste ha bilen för att komma hem.

    Han satt där fortfarande när vi drog 1 1/2 timme senare...
    Mvh Timmy

Liknande ämnen

  1. larmproblem
    Av -Konrad- i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-09-29, 20:29
  2. Lås och larmproblem på min 9-5'a.
    Av Jesper 1873 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-09-09, 10:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •