Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Värmekran

  1. #1

    Värmekran

    Är det nån som har nån bild på hur värmekranen ser ut med staget ikopplat till värmereglaget. jag har lite problem med dendär så jag vore tacksam om nån har eller känner till någon med bild

    Bilen är ifråga en Saab 900 -85
    GOD JUL

  2. #2
    ingen som vet ?!!!!
    GOD JUL

  3. #3
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 997
    Medlem#
    5849

    Re: Värmekran

    Citat Ursprungligen postat av saabgubben
    ..........hur värmekranen ser ut med staget ikopplat till värmereglaget.
    Menar du att du inte får på axeln från vredet på kranen eller vad är problemet?
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  4. #4
    Problemet är att förra ägaren som hade bilen har satt allt fel, med splinten som sitter fast i värmereglaget.. så nu vill jag veta hur det egentligen ser ut.
    GOD JUL

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    782
    Citat Ursprungligen postat av saabgubben
    Problemet är att förra ägaren som hade bilen har satt allt fel, med splinten som sitter fast i värmereglaget.. så nu vill jag veta hur det egentligen ser ut.
    Går den att sätta fel?
    Kranen kan bara sitta på ett sätt och det är med den lilla halvmåneformade axeln bakåt.
    Själva vredet kan ju bara sitta där det sitter och stången i mellan med sina knutar är det bara att trycka fart på den lilla axeln på kranen. Förstår inte riktigt hur man kan "sätta allt fel."
    När det gäller bilder så har jag för mig att det har funnits ett tidigare inlägg om detta och där fanns det bilder. Prova med att söka.
    Saab 900 i-16
    Saab 99 GL
    Saab 9-3SS

  6. #6
    där axeln sitter i kranen är allt rätt, men det ser ut som det fattas nått & fästa själva stången med i reglaget, har sökt men inte hittat nått på forumet om detta
    GOD JUL

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    782
    Citat Ursprungligen postat av saabgubben
    där axeln sitter i kranen är allt rätt, men det ser ut som det fattas nått & fästa själva stången med i reglaget, har sökt men inte hittat nått på forumet om detta
    Jag hade en 900:a som man lyckats vrida sönder själva vredet på baksidan så att fästet för stången var borta. Köp ett nytt vred. Enkelt att byta.
    Saab 900 i-16
    Saab 99 GL
    Saab 9-3SS

Liknande ämnen

  1. O-ringar till värmekran og900 hur få dom sitta kvar vid mont
    Av gucpm i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 00:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •