Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 37

Ämne: Västeråsverkstad??

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    53

    Västeråsverkstad??

    Nån som kan rekomendera nån bra o saabkunnig verkstad i västerås?? Kan vara bra att ha någon att jämmföra priserna från Björkmans bil med....
    Saab 9000 CSE 2,3 Turbo 200hk

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    1 383
    Medlem#
    6410
    Motor Nilsson i Köping kan jag rekomendera.
    Billigare på allt skulle jag tro.......... bättre
    kundservice dessutom......
    MvH/Ollila
    Körde Aero Wannabe..
    9-3 SportWagon---------->SÅLD!! Nya Bilen Hämtad 7/10 2013....

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    98
    Viksängs Bil o. Plåtservice !!!

    Det är tydligen en kille som jobbat på Björkmans förut, men som öppnat eget. Han gör jobbet snabbt, bra och billigt! Rekommenderas verkligen!

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 426
    Medlem#
    3020
    Viksängs bil och plåt har ju brunnit. (Kan få proble med återstart)

    Åk annars till Roland på Aros Allbilservice, också gammal Saab Mekaniker.
    Ligger på bäckby, dock inte vid Mellingers. Kan ha mycket jobb.

    Vill även varna för Bilservaren. Han är totalt värdelös på Saab bilar.
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    98
    Viksängs bil och plåt har ju brunnit. (Kan få proble med återstart)
    Va!?! När hände det?

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 426
    Medlem#
    3020
    Det är väl de som ligger bakom sundströms vid reningsverket, grabben höll på med en folkracebil och svetsade som började brinna, tror det var i början på Juli.
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    98
    Åh f-n! Tur att jag hann göra min 5000-milaservice där i slutet av juni då...

    Då behöver jag också tips på bra verkstäder i Västerås. Jag vägrar lämna in bilen till Björkmans!

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 426
    Medlem#
    3020
    Aros Allbilservice är som sagt bra att ha med att göra..
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    676
    Perssons bilelektriska på Bäckby...

    F-n, visste inte heller att Viksängs hade brunnit!

    /Anders B.
    jag har också kramat Lill-Babs...

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    53
    Tack för tipsen... Men varför inte björkmans?? Har du dåliga erfarenheter därifrån AeroDynamic?????
    Är det nån som vet vad man bör betala för att få topplockspackningen bytt på en 9000 2,3 Turbo -96??[/quote]
    Saab 9000 CSE 2,3 Turbo 200hk

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    98
    Jag har själv inga dåliga erfarenheter av Björkmans eftersom jag aldrig lämnat in min bil där, men vänner och bekanta har berättat om vad dom råkat ut för. Min farsa tex höll på att tappa hjulen när han åkte ut därifrån för att dom inte hade skruvat fast hjulbultarna. En annan bekant fick växelspaken i näven när han åkte därifrån...

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 426
    Medlem#
    3020
    Knuud> Jag orkar inte skriva ner och berätta allt. Vi får nog träffas över ett par öl så kanske det klarnar.

    Ett tips kan vara att i Västerås så finns det ett flertal verkstäder som innehavs av gamla Saab meckar. Och varför har dessa så mycket jobb med Saabar? Björkmans är deras största sponsor.

    En kort grej jag hade var att efter 53 dagar var min bil klar efter en midre krock. Att hela bilen vibrerade så den inte var körbar enligt mitt tyckte, tyckte inte de på Björkmans. Alla gamla Saabar vibrerar på detta vis.

    1. I sådana fall kan man inte köpa en Saab för de har bäst före datum.

    2 vibrationerna berodde på att flexröret låg mot subframe, kostnad att fixa
    en halvtimme på OK GDS.

    Man kan skriva om detta i dagar, en herre i kostym skulle hämta sin bil, oj det var punktering, inte ska vi hjälpa dig inte. Så i kostym så fick han byta hjul när det var dels snöblask på parkeringen samt att det snöade.
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  13. #13
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    53
    som sagt, tack för tipsen.... Låter som man ska hålla sig undan från Björkmans servicehall..... Blir till att kontakta Aros Allbilservice. Man närmar sig 19000 mil plus att topplockspackningen läcker så jag är i behov av en duktig verkstad....
    Saab 9000 CSE 2,3 Turbo 200hk

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    244
    Jag har aldrig anlitat Björkmans i Västerås. Har dock servat bilen på Björkmans i Hallstahammar förra hösten och var väldigt nöjd med servicen där. Det är nog så att det kan skilja lite mellan olika orter inom samma företag. Men att jag var nöjd kanske berodde på att då bodde jag i Örebro och Biva suger fett där. Bor nu i Västerås så det är intressant med åsikter som folk har om olika verkstäder.
    //Stefan
    900 T8 Special -89 | 9-3SE 2,0t -99 | Ford Galaxy 2,0 tdci -12 | 96F de Luxe 1960 (under renovering)
    9-3SS Vector 2,0t -03 (såld) 9-5SC Vector 2,3t BP -09 (såld)

  15. #15
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    98
    En kompis åkte och pratade med nissarna på Viksängs Bil & Plåt. Dom ska tydligen öppna igen (i oktober tror jag han sa), men då ute på Hälla (samma område som Vianor).

  16. #16
    Humm.................är det verkligen så illa på Björkmans som alla skriver här?
    Själv lämmnar jag in min bil där regelbundet på servicar och repartioner och dom gångerna så har det funkat bra,kanske skulle viss personal i kundmottagningen behöva gå en charm kurs eller två. Men tror att det är fel folk på fel plats bara

    Dom killar jag haft kontakt med på verkstaden har på mig gjort ett gott intryck och gjort bra jobb. Kan det vara så att *Som man bemöter andra blir man bemött själv*? vad vet jag. :\

    Men vi lever ju i en demokrati så valet är ju fritt,men jag tycker iaf att dom gör ett bra jobb på Björkmans lite dyrt iofs men ändå.

    Tack för mig//
    Gör inget i dag som du kan göra i morgon

  17. #17
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 426
    Medlem#
    3020
    Nu senast så frågade jag en kunnig kille på verkstaden vad x antal blink med chek engien kunde vara för fel.

    Tror mig veta vad den koden skulle vara men ville ha det bekräftat.

    Inte kunde han det inte, han måste ha in bilen för koll.

    Och vem vill lämna in en bil för koll som verkstads kostnaden för ca 2 tim överskrider bilen totala värde.

    9ki -89:a,

    Koden på felet fann jag på forumet,
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  18. #18
    Cabmange:

    Om det var deras snabbverkstad du var in på så förstår jag att du fick det svaret du fick,har vart där någongång också men ALDRIG mer (Tyvärr)

    Så jag måste jag nog hålla med dig om att man kan bli otrevligt bemött och få uppfattning av att personalen är okunnigmen som jag skrev tidigare "Fel folk på fel plats" är vad jag tror.

    För jag vet att får man tag i fel personer där och frågar något så kan man få väldigt konstiga svar.

    Jag använder nu mer mig alltid av deras stora verkstad och där finns det killar som är kunniga enl mig

    Med risk för att bli idiotförklarad av vissa så tycker jag det funkar bra när jag lämmnar in min bil på Björkmans

    Tack och hej
    Gör inget i dag som du kan göra i morgon

  19. #19
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 426
    Medlem#
    3020
    Nej det var inte snabbverkstaden´. Den var bra när den startade. Då var det de mest kvalificerade som var där så att felen skulle åtgärdas fort.

    Den jag pratade med skall vara en av deras mest kvalificerade tekniker.
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  20. #20
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    1 251
    Vad jag har hört så har Björkmans Bils verkstad förlorat sin "Grönt Ljus"-status, vilket borgar för en kontrollerad och godkänd verkstad.
    Detta gäller alltså inte "snabbverkstaden", utan den som åtar sig mer komplicerade och tidskrävande jobb.

    Däremot har skylten ändå suttit kvar. Källan är relativt säker, men ändå undrar jag.

    Annars kan jag tipsa om Anderssons Bilservice på Viksäng.
    Bra gubbe att ha och göra med och väldigt kunnig på just Saab ...
    Vet ej om verkstaden finns kvar bara. Tyvärr börjar han bli lite till åren, den gamle Saab-meken ...
    Dodge Viper / Porsche 996 C4 Cab / Hummer / Volvo S60 2,4T / Volvo V60 D2
    Professionell räksmugglare

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •