Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Har visst as3, lite frågor om kopplingar.

  1. #1

    Har visst as3, lite frågor om kopplingar.

    Läste lite om as3, den heter väl så stereon med 6 högtalare och slutsteg fram?. Gick ut o kollade och vad hittar man! ett slutsteg under panelen
    Kör idag med en utbytes stereo och det låter bara i högtalarna vid rutan och dom där bak.

    Hur är det kopplat, drivs dom i dörrarna av slutsteget?

    Går strömmen till cd-växlarn via den 8(eller 9) -poliga kontakt som jag har i bagage utrymmet?

    Samt vart hittar jag en clarion växlare? har kollat blocket och liknande sidor men det verkar vara en eftertraktad del. Har bara hittat nya att köpa hos en lokal firma.
    900 2.0t "Viggen replica" -94

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 230
    Högtalarna i dörrarna drivs med steget.

    Strömmen ska gå via kontakten du har bak till cd-växlaren som jag har fattat det rätt, men vissa modeller vill ha ström från ett ställe till förutom kabeln också, den modell jag har vill det, tog ett tag att komma på det. Har en Clarion Cdc9300

    Kolla här på forumet under säljes eller lägg ut en an annons om under köpes, så fick jag tag på min växlare.

  3. #3
    Var ut och kikade lite i eftermiddag. Går det att få fart på org. steget med en annan stereo? Det gick en konstig lågnivå till steget såg jag, strömmen vart kommer den ifrån samt remote´n?? Vad styr av/på alltså?
    900 2.0t "Viggen replica" -94

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 230
    Vet inte om det går, vet att det har varit upp här i forumet tidigare så prov att söka.
    Mellan stereon och steget sitter det bara en kabel som styr allt har jag för mig.

Liknande ämnen

  1. Lite frågor om 9-5 03a
    Av anderz82 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-02-16, 08:20
  2. APC boxar lite frågor och frågor om LMM OG900 -90
    Av bixprotman i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 11:38
  3. Lite frågor?
    Av vtr i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 01:15
  4. Lite frågor ang 2.0T
    Av Tobbe900T i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-09-06, 09:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •