Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Belysning ladtrycksmätare

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    En annan del av Köping
    Inlägg
    1 122

    Belysning ladtrycksmätare

    Hej!
    Ska kopla in belysningen på min ladtrycksmätare i A-stolpen. Tänkte ta ström från belysningen på strömställaren till ljuset. Men jag vet ju inte vilken kabel jag slka gå på. Nr1 RDGN, Nr2 BN WH, Nr3 RD, Nr4 RDGN,
    Nr5 GNWH, Nr6 RDGY, Nr9 BK, Nr10 GNWH. Vill ju inte att det blir nå överslag eller krångel. Det stjäl väl inte så mycket ström de är bara 2st 3w lampor de borde väl funka? Förslag på vart jag annars ska sätta den? Vilken jordpunkt skall jag använda? G33P, G33S eller G35 eftersom de sitter under A-stolpen på vänstre sida eller?. 33 orna sitter ju brevid varan. Spelare nån större roll vilken jag använder?
    Mvh/Adde
    "Utan turbo kan man inte leva!"
    Kör V70 R Design
    Har hört Saab 9-3 Aero 2001
    Kika på 93 Aeron

  2. #2
    Hejsan


    Prata med Ekan här på forumet , han har knåpat ihop en liten beskrivning på just installering av laddtrycksmätare vid A-stolpen !

    Lycka till från A

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 055
    Stämmer bra det!!!
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    En annan del av Köping
    Inlägg
    1 122
    Ja fast jag vill ju ha så att den går på automatiskt när nyckeln vrids om. Inte så att man justerar med en vipbrytare. Det är just bara det att jag skulle behöva veta vilken jag ska kopla på. Kan ju iof ja en späninsgprovare men då säger ju inte vilken som är till belysningen i strömställaren. Vill inte blanda in nå annant hellst, ell går det på samma?
    Mvh/Adde
    "Utan turbo kan man inte leva!"
    Kör V70 R Design
    Har hört Saab 9-3 Aero 2001
    Kika på 93 Aeron

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    548
    Citat Ursprungligen postat av Aero_Jansson
    Ja fast jag vill ju ha så att den går på automatiskt när nyckeln vrids om. Inte så att man justerar med en vipbrytare. Det är just bara det att jag skulle behöva veta vilken jag ska kopla på. Kan ju iof ja en späninsgprovare men då säger ju inte vilken som är till belysningen i strömställaren. Vill inte blanda in nå annant hellst, ell går det på samma?
    Mvh/Adde
    Ring ngn dag så kollar vi hur jag har kopplat..
    Har för mig jag kopplade in på en av de bruna kablarna
    Saab 9-5 -01 Automat

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    örebro/bonnavischan
    Inlägg
    604
    TJA. jag tog ström ifrån ljusomställaren. jag mätte mig fram till vilken kabel som gav ström när tändningen var på. mät både när tändningen är på och när den är av, för att nån eller några kablar ligger det spänning på hela tiden oavsett. jordning skedde vid blecket nere vid vänsterdojan bakom panelen. ha`de gött
    9-3 aero sportcombi. Lite "tunad"
    http://www.garaget.org/Pekkis
    Livet är inte bara en lek det är en dans på rosor också!

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    208
    Själv tog jag strömmen ifrån cigaretttändaren.
    Kanon, tänds när man vrider på tändningen, och går att dimmra den, upp o ner med hjälp av instrumentbelysningsdimmern.

    Kan tyckas en lång väg att dra kabel, men jag tyckte det var smidigast iallafall.

    M E N : följdfråga, jag ska byta instrument nu till julledigheten tänkte jag, är det NÅGON som har kopplat in sina mätare till orginal -turbo/bensin/temp mätare ? Vill liksom att den extra laddtrycksmätaren ska slockna när man trycker på 'black panel'. O tändas samtidigt som orginal.
    Sker själva släckandet i instrumentpanelen. Eller är det någon liten box någonannanstans som sköter släckandet vid black panel?

    Någon som vet ?
    Vore läckert.

    //M

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    424
    Kan man inte bara koppla in den vid säkringen till cigguttaget? Så slipper man dra kabel hela vägen?
    Saab 9-5 -07 2.0t BSR Steg2
    Peugeot 107 -07 1.0
    #6132

Liknande ämnen

  1. Blev belysning en bättre på NG9-3 efter faceliften 2008
    Av turbo_larsson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-28, 20:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •