Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Angående vår FAQ

  1. #1
    Helt original GULSAABs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lindsdal
    Inlägg
    968

    Angående vår FAQ

    Jag tycker faktiskt att den är väldigt dåligt upplagd, det finns väldigt mycket bra information där, men jag tycker den är svår att ta till sig. Oftast är det många inlägg i trådarna. Jag tror det skulle vara mycket bättre att bara ha ett inlägg där allt står.
    Och sedan kan ju frågor ställas på andra delar i forumet och inte i trådarna på FAQen, det är ju mycket dem som förstör där. Det finns ju ingen anledning att det ska kunna svaras på inlägg på en informations tråd.

    Det är nog bättre att låta tråden ligga längre i öppna delen så att allt är färdigt när den hamnar i FAQ.

    Mats

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 768
    Samt en FAQ om våra balansaxlar.....


    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    3 453
    Tanken har varit att det ska bli bättre sammanfattningar av de olika FAQ-ämnena, men det är "ganska" mycket jobb att redigera och sammanställa trådar som t.ex "dump-tråden" jag tog mej an. Det visade ju sig att även att man tror sig ha fått med allt som ö.h.t är möjligt dyker det upp frågeställningar månadsvis senare.

    Problemet är att det är jäkligt tungt att ensam se till att ha en riktigt bra sammanfattad FAQ, speciellt när det är ämnen man inte har 100% koll på och kan verifiera om det stämmer eller ej.

    Jonte har varit en riktig klippa på inlägg, text,bilder, men fler får VÄLDIGT gärna hjälpa till med info och redigeringsarbete. Handlar ju om Klippp&klistra i word och någonsånär snygg svenska.

    MVH Lerne
    MVH Lerne #1079
    og900 Aero
    9-5 Vector SC

  4. #4
    Helt original GULSAABs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lindsdal
    Inlägg
    968
    Citat Ursprungligen postat av Lerne
    Tanken har varit att det ska bli bättre sammanfattningar av de olika FAQ-ämnena, men det är "ganska" mycket jobb att redigera och sammanställa trådar som t.ex "dump-tråden" jag tog mej an. Det visade ju sig att även att man tror sig ha fått med allt som ö.h.t är möjligt dyker det upp frågeställningar månadsvis senare.

    Problemet är att det är jäkligt tungt att ensam se till att ha en riktigt bra sammanfattad FAQ, speciellt när det är ämnen man inte har 100% koll på och kan verifiera om det stämmer eller ej.

    Jonte har varit en riktig klippa på inlägg, text,bilder, men fler får VÄLDIGT gärna hjälpa till med info och redigeringsarbete. Handlar ju om Klippp&klistra i word och någonsånär snygg svenska.

    MVH Lerne
    Vet att du lagt ner en massa jobb på detta, och det är absolut ingen kritik av ditt arbete. Utan mer tankar och funderingar för att få det bättre. Själv går jag i princip aldrig in där av just de anledningar jag nämnde.

    Mats

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296
    Jag sladdade in på TPC:s FAQ
    Där finns bara ett inlägg i varje tråd, däremot dyker samma ämne upp i flera olika trådar med fler inputs.

    Den varianten blir också ganska rörig att läsa.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    3 453
    Såg nu att mitt inlägg kunde uppfattas som jag kände mej trampad på tårna, så var inte fallet, var lite stressigt på jobbet just då,missade lite smilisar kanske

    Ett alternativ att slippa en massa OT och följdfrågor skulle vara att låsa trådarna, och att ny info får tas via p.m till moderator.

    Att låta trådarna ligga längre i respektive avdelningar innan de flyttas till FAQ vet jag inte om det löser nått. Det ligger ju några redan längre bak som känns som de aldrig kommer bli klara.

    Jag tror att lösningen ,i den form FAQ:en ser ut nu, är att få fler frivilliga att hjälpa till att sammanställa och inte minst; verifiera om innehållen i inläggen stämmer. Även om bara moderatorer kan gå in och editera i inläggen, så kan ju vem som kopiera text och redigera i words.
    Om det finns någon som känner sig manad ,så kan det ju vara lämpligt att höra av sig till mig först , så det inte sitter flera och jobbar med samma inlägg.

    MVh lerne
    MVH Lerne #1079
    og900 Aero
    9-5 Vector SC

  7. #7
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 879
    Citat Ursprungligen postat av MrLila
    Samt en FAQ om våra balansaxlar.....


    Mvh Jonas
    vilka

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 768
    Citat Ursprungligen postat av M frändberg
    Citat Ursprungligen postat av MrLila
    Samt en FAQ om våra balansaxlar.....


    Mvh Jonas
    vilka

    Hur man tar bort dem då.


    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  9. #9
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 879
    Citat Ursprungligen postat av MrLila
    Citat Ursprungligen postat av M frändberg
    Citat Ursprungligen postat av MrLila
    Samt en FAQ om våra balansaxlar.....


    Mvh Jonas
    vilka

    Hur man tar bort dem då.


    Mvh Jonas
    om man inte har några då

Liknande ämnen

  1. Angående köp av 95 -02
    Av pihlanker i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 16:41
  2. Angående bilramper.
    Av bosabengt i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 11:17
  3. Angående slutsteg!
    Av bosabengt i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 23:38
  4. angående 9-3 SS
    Av malinbabe i forum Allmänt
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 22:33
  5. angående WG-arm
    Av mikaoj i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 13:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •