Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ljudsystemet 9-3 cab -04

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Saabs hemstad.
    Inlägg
    76

    Ljudsystemet 9-3 cab -04

    Tjohoo

    Letat runt lite på www.elkparts.com och såg att de hade färdiga kit för uppgradering av ljudet.
    Nu är det så att det bara sitter de minsta audiosystemet i min och det är på tok för dåligt. Det står på sidan att om man ska kunna få prestige systemet måste man ha premiumpaketet orginalintallerat först. Allså går det inte att bygga vidare på premiumpaketet mer. Trodde att man först kunde köpa uppgraderingen till premium och sedan bygga på med prestige systemet, men icke. Detta ska ju tydligen fungera vid orginalmonterat system. Förstår inte

    Kan någon som är betyligt mer insatt i ljudsystemen ge en lämplig förklaring och hur man löser problemet lättast. Vad är det som gör att det inte går att bygga vidare på Premium om det nu gör detta om det finns orginalmonterat. Vad/vilka hårdvara fattas??
    9-3 TurboX -08 310hk/475nm. Maptun.
    9-3 Aero Cab -04. 235hk/375nm. TrollSpeed.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Saabs hemstad.
    Inlägg
    76
    Finns det någon vänlig skäl som är insatt i detta och som skulle kunna ge en vettig förklaring?
    Söker ett svar!, närmar ju sej våren och då vill man ju ha klart allt
    9-3 TurboX -08 310hk/475nm. Maptun.
    9-3 Aero Cab -04. 235hk/375nm. TrollSpeed.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    238
    Vet inte om jag är direkt insatt men det enda jag skulle kunna tänka mig är att fiberoptiken inte är fördragen från steget som ska sitta under framsätet till bagaget där prestige-steget ska sitta. Borde ju gå att ordna om man vill det.

    Frågan är om det är värt priset att uppgradera från ss1 till ss3. Komponenterna håller inte direkt hög klass. Vore jag dig så skulle jag kolla om t ex sdcc (http://www.sdcc.se) har premium-steget och köpa andra högtalare till dörrarna. Sen köpa ett annat steg till bagaget och plocka högnivå (eller lågnivå om man vill löda lite) från dörrhögtalarna.

    Kan tänka mig att ss1 inte låter nåt vidare bra... och Saab har ju inte gjort det direkt enkelt att uppgradera.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Saabs hemstad.
    Inlägg
    76
    Tackar.
    Har fått en beskrivning skickad på vad som ska finnas i kabelväg om man ska uppgradera till ss2 eller 3. Men alla svar äv välkomna.
    Ska börja kolla på detta om ett tag. ss1 är ju ingen hit, glömde ju basen när de installera de systemet
    9-3 TurboX -08 310hk/475nm. Maptun.
    9-3 Aero Cab -04. 235hk/375nm. TrollSpeed.

Liknande ämnen

  1. Uppgradera AS1 ljudsystemet OG9-5
    Av Bono8 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2018-04-10, 15:38
  2. AUX ingång till 9-3 SS -05 med lilla ljudsystemet.
    Av dgn i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-08-14, 08:59
  3. Aux ingång på Stora ljudsystemet 9-5
    Av Silverpilen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-14, 01:07
  4. Det "poffar" i ljudsystemet!
    Av dCeksjo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-31, 14:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •