Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Grovlek orginal???

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    86

    Grovlek orginal???

    Hej, hur grov är downpipe och främre halvan av avgas system, på en ng900 2,0t -95?
    Jag har köpt en chippad sådan och undrar även vad det kommer sej att
    turbon laddar betydligt mer på växel 3,4,5 än på 1,2 kan det vara program tillverkaren som lagt begränsning på växel 1,2 och vilken tillverhare kan detta chip komma ifrån.
    kör ng900 2,0t++

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Moss - Norge
    Inlägg
    202
    vilken tillverkare måste ju vara jättesvårt å veta utifrån den informationen du beskerev. turbon hinner oftast inte bygga upp nåt laddtryck på växel 1 och 2 på samma sätt som på de högre växlarna, därför du får lägre, men kan hända att det är momentbegränsat på växel 1 och 2, men då måste du väl ha givare i lådan som känner av vilken växel som ligger i? tror inte att d sitter d på din bil, eller vet i fan, finn säkert nån som vet...

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 989
    Jo trionic5 kan laddtrycksbegränsas på olika växlar. Det är också mycket vanligt att det är begränsning på ettan och tvåan. Bilen blir rätt okörbar med fullt ladd på ettan Att det inte hinner byggas tryck på de lägre växlarna köper jag inte alls.


    Markus

  4. #4
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 905
    Citat Ursprungligen postat av negative
    Jo trionic5 kan laddtrycksbegränsas på olika växlar. Det är också mycket vanligt att det är begränsning på ettan och tvåan. Bilen blir rätt okörbar med fullt ladd på ettan Att det inte hinner byggas tryck på de lägre växlarna köper jag inte alls.


    Markus
    Håller helt med här, givet att det ligger en begränsning i ditt program.

    Angående DP så lär den väl vara 2.25" ? eller e jag på min Monark i kylan då?

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    1 021
    Ettan och tvåan är väl GLT?
    9-5 2,3t -02
    9-5 2,0t -02

  6. #6
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 905
    Citat Ursprungligen postat av putte
    Ettan och tvåan är väl GLT?
    Beror ju på hur man lagt programmet.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Moss - Norge
    Inlägg
    202
    hur känner programvaran av vilken växel som ligger i?
    men ju mer motstånd du har destu högre ladd får man ju..testa att gasa utan växel alls i, då får du rätt högt laddtryck har ja hört...högsta får man ju på uppförsbacke på 5.an...

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Moss - Norge
    Inlägg
    202
    iofs enkelt å testa? ingen som har kopplat på nån supertung kärra å dratt järnet på 2:an å kollat vad det blir för laddtryck? eller har lust å prova

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 650
    Citat Ursprungligen postat av epoxie
    hur känner programvaran av vilken växel som ligger i?
    med hjälp av varvtal och hastighet listar den ut det... har jag för mig nån fågel viska, fast den kan ju haft blybrist
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    86
    ok, tack för era svar och komentarer.

    Jag har tidigare haft bilar med program från Mats och Bsr, men den jag köpte nu går helt annorlunda, sämre tryck på ettan, tvåan men rejält ös på resten. klockat 100-150 på trean på ca: 4,5 sek på fyran ca: 5,5 sek
    Är detta "bra"? turbon laddar in till mitten av det röda fältet och ibland mer på femman ibland lite oregelbundet laddtryck.
    kör ng900 2,0t++

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Moss - Norge
    Inlägg
    202
    låter som bra tider, steg 3, 93 aero 260 hk gör 100-150 på 6,1 s på 4:an. fick ja d till när ja klocka d på film från nordic.

    Du kan inte fråga han du köpte bilen av vad det är för programvara i den då?

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    86
    Jag har pratat med förra ägaren, och han köpte den chippad, så jag får försöka luska vidare. det sitter betydligt grövre avgassystem på den främre halvan och ett saab orginal från katt och bak, dess utom har saab bytt till orginal luft filter så när jag åtgärdat detta lär det bli bra fart i kärran. Jag har tidigare kört med både steg ett och två men denna bilen känns vassare.
    kör ng900 2,0t++

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Moss - Norge
    Inlägg
    202
    bli bra fart i kärran med vassare filter?
    gå till vv.se och skriv ut tidigare ägare, bara ringa dem å höra...

  14. #14
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    86
    Tänkte på byte av luftfilter givetvis även avgassystem då jag inte får ut avgaserna riktigt nu!!!
    kör ng900 2,0t++

Liknande ämnen

  1. grovlek bult , bärarm -900ng
    Av e171 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-01, 19:20
  2. Grovlek på avgas 95 aero?
    Av hewger i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 01:36
  3. Grovlek på original avgassystem?
    Av AEracing i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 11:27
  4. Grovlek på rör till IC, og900 m 9kic
    Av johamn i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 22:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •