Tja!
Jag har sökt en massa och har tröttnat..
Är det 2mm som är max innan det strular men transmissionen? Eller kan man ta mer?
Håller på att bygga en isbil....
MVH
Daniel
Tja!
Jag har sökt en massa och har tröttnat..
Är det 2mm som är max innan det strular men transmissionen? Eller kan man ta mer?
Håller på att bygga en isbil....
MVH
Daniel
3mm har jag hört innan man måste korta kedjan en länk. Men det är hörsägen som jag inte garanterar på något sätt...
EDIT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... hlight=3mm
Det är inte lätt att vara ett pucko...
Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00
3,2mm är max sen är det tajt mellan ventil och kolv.
Men mät för tusan!
Bort med toppen och glöm inte att kedjan inte får hängas upp med buntband för då måste motorn isär!
Lägg tex. modellera på kolven och på med toppen igen och dra runt motorn, ventilerna gör då avtryck så vet du hur mycket frigång det är.
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
Öööh, va? Vad menar du...Ursprungligen postat av 900 Power
Det är inte lätt att vara ett pucko...
Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00
[quote=mågis]Öööh, va? Vad menar du... [/quote:2yjorbqh]Ursprungligen postat av "900 Power":2yjorbqh
B-motorn har ju en dum kedjesträckare, gör man fel, alltså släpper loss kedjan för mycket så hoppar kedjesträckaren ut för långt och då måste man ta ur motorn och ta bort gaveln och trycka tillbaka kedjesträckaren.
Har själv gjort det misstaget för flera år sedan..
Därför skruvar man fast drevet i plattjärnet som finns bredvid.
Alltså inte samma som H-motor där man bara behöver hålla kedjan ovanför blocket så man slipper fiska
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
Just fan, det har ju jag med för typ 15 år sedan.
Tänk vad lätt man glömmer...
Det är inte lätt att vara ett pucko...
Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00