Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Använda orginalkablar till bakhögtalarna ? FORT!

  1. #1

    Använda orginalkablar till bakhögtalarna ? FORT!

    Nån som vet om jag kan använda orgianlkablarna till 6*9orna bak. Bara att knipsa av orginal kontakten och sätta på 2 kabelskor ? Nån som vet eller ??? Bilen det gäller är en ng900. Kan även slänga in en följd fråga vart ska den grön svarta kabeln kopplas är det till stora stiftet och den svartvita till det lilla stiftet ? Eller är det tvärt om ? Mvh Simon
    Simon Olsson
    Kör: Grön 900ng turbo coupe Och en Skyline r33 gts25t -97

  2. #2
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 050
    Medlem#
    6220
    Så precis likadant ut på min bil iofs en 9-5a men det borde inte vara så olikt från din. Och ja klippte bara bort orginal kopplingen och satte dit kabelskor det funkar bra. Var noga med att få plus och minus rätt bara. annars låter det inte så bra. Gör inte så jätte mkt om du sätter minus på plus lr tvärtom bara du får likadant på andra högtalaren.

    Lycka till Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av _oxygene_
    Så precis likadant ut på min bil iofs en 9-5a men det borde inte vara så olikt från din. Och ja klippte bara bort orginal kopplingen och satte dit kabelskor det funkar bra. Var noga med att få plus och minus rätt bara. annars låter det inte så bra. Gör inte så jätte mkt om du sätter minus på plus lr tvärtom bara du får likadant på andra högtalaren.

    Lycka till Mvh
    Hur ska jag montera för att det ska bli rätt då ? Tack för det bra svaret annars Mvh Simon
    Simon Olsson
    Kör: Grön 900ng turbo coupe Och en Skyline r33 gts25t -97

  4. #4
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 050
    Medlem#
    6220
    Nu har ja ingen aning om vilken kabel som är plus och vilken som är minus. Men bara du får samma färg på kabel till t.ex plus på båda högtalarna så är det inga probbs.

    Sen kan du alltid lyssna dig fram till vilken koppling som låter bäst och kör med den

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  5. #5
    Tackar för svaren ! Är inte så bra på detta med stereo. Mvh Simon
    Simon Olsson
    Kör: Grön 900ng turbo coupe Och en Skyline r33 gts25t -97

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    555
    Skulle nog gissa på att den grönsvarta kabeln e plus alltså så ska den på den stora kontakten. Har för mej att jag satte så på min ng900 iaf å det låter bra. Annars så får du prova dej fram till det ljud du tycker låter bäst och det är ingen fara om du kopplar fel heller. Det enda som händer är ju att spolen spelar baklänges det vill säga att membranet rör sej åt det andra hållet.


    //Robin.

Liknande ämnen

  1. Bakhögtalarna döda i 9-5
    Av Zapp i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-01, 14:12
  2. Uppgradera bakhögtalarna i 900ng
    Av Talladega-98 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-06-05, 15:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •