Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: TRE SÄTESVÄRMARKNAPPAR?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Vilda Väsby
    Inlägg
    122

    TRE SÄTESVÄRMARKNAPPAR?

    Undrar varför jag har tre sätesvärmar knappar i panelen under stereon/framför växelspaken? Bara två verkar vara inkopplade och lyser då man trycker in dem, den tredje kan jag trycka in men den lyser ej.Är det till baksäte eller nåt? Har bara en instr.bok till 98 men har en 97 och där står det bara om de två som fungerar.Vad är den tredje till?
    SAAB 900i -97 Icke turbo(Ja jag vet!!!)
    VOLVO 855 T5 -94 *under construction*
    MITSUBISHI Galant 2,4 GDI -99 KOMBI

  2. #2
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 006
    Medlem#
    4706
    Vilken bilmodell har du?

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Vilda Väsby
    Inlägg
    122
    sorry..skrivit in i profilen men den var inte med nu..
    En 900i 2,0 1997
    SAAB 900i -97 Icke turbo(Ja jag vet!!!)
    VOLVO 855 T5 -94 *under construction*
    MITSUBISHI Galant 2,4 GDI -99 KOMBI

  4. #4
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156
    Nää. Den är inte till baksätet. (Inte original i alla fall) Den knappen sitter normalt nedanför elhissknapparna.

    Men det kan ju mycket väl vara nån tidigare ägare som kopplat in någonting extra och använt en sätesvärmarknapp, vilket är rätt lämpligt.

    Dra ut den och kolla om det går kablar till den eller inte.


    T ex så har jag också två extra sätesvärmarknappar men med övertejpade värmarsymboler som extraknappar. Mina knappar går t ex till belysningen och strömmen till mina extramätare, och den andra knappen går till elantennen så jag slipper ha den uppe när jag inte lyssnar på radio.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Vilda Väsby
    Inlägg
    122
    ok ska kolal det. Undrade bara varför det var tre knapapr med symboler för värme liksom.Normalt så är ju extra knappar ej symboler på ..utan abra svarta typ.Jaja...får kika imorgon :-) Tack för svaren!
    SAAB 900i -97 Icke turbo(Ja jag vet!!!)
    VOLVO 855 T5 -94 *under construction*
    MITSUBISHI Galant 2,4 GDI -99 KOMBI

  6. #6
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156
    Citat Ursprungligen postat av GST Spyder
    ok ska kolal det. Undrade bara varför det var tre knapapr med symboler för värme liksom.Normalt så är ju extra knappar ej symboler på ..utan abra svarta typ.Jaja...får kika imorgon :-) Tack för svaren!
    Jo, det finns vanliga extraknappar med bara en cirkel som symbol också, men de är rätt ovanliga på skroten, och de knapparna på Saab är inte billiga så därför är det ett bra budgetalternativ.

    Symbolen kan man väl dock med fördel tejpa eller måla över tycker jag. Ser ju lite epa ut att ha 3 knappar för sätesvärme.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •