Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Farthållare Ng900

  1. #1

    Farthållare Ng900

    Hej

    Någon som kan hjälpa mig angående farthållaren i min bil, det är så att när jag slår till farthållaren så lyser det fint på instrumentbrädan. Men när jag sedan skall sätta den på säg 100km/h så händer ingenting, men om jag har foten under bromspedalen och drar den mot mig och sedan trycker in farthållare knappen så funkar det så länge jag drar pedalen mot mig. Jag har haft nere givaren som sitter mot bromspedalen men kan inte se något fel med den, däremot så är bromspedalen lite lös i sidoled ( inte mycket men dock) , kan det vara så givaren på någotvis trillar av pedalen

    Saab och Ducati Rules!!
    "ALWAYS LOOK ON THE BRIGHT SIDE OF LIFE"
    Saab 9-5 kombi 2.3t 2004 Espresso black

  2. #2
    Ta tag i kontakten vid bromspedalen med en tång och dra ut själva "pinnen". Det är den kontakten som måste juseras in igen, dra ut den maximalt och placera tillbaks den, den kommer justera in sig själv.
    900 2.0t "Viggen replica" -94

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903
    Citat Ursprungligen postat av Pettson84
    Ta tag i kontakten vid bromspedalen med en tång och dra ut själva "pinnen". Det är den kontakten som måste juseras in igen, dra ut den maximalt och placera tillbaks den, den kommer justera in sig själv.
    Kan tillägga att den sitter jättehårt för det mesta; man får dra till man tror att man skall dra sönder något.

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Farthållare ng900 2.0t -95
    Av öhlin91 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-11, 12:29
  2. Krånglande farthållare ng900
    Av Turbo_kungen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 22:00
  3. Farthållare ur funktion [NG900]
    Av boyinblue i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-29, 00:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •