Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ljud installation 900ng?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Hässelby Väster om Stockholm
    Inlägg
    159

    Ljud installation 900ng?

    Tjena!

    nu när jag tänkt att det kanske är dax å köpa en stereo (nej det ingick inte stereo) Å nu har gjort det så märker jag att det är bara ljud i framhögtalarna på sin höjd, svårt å tro att alla framhögtalare funkar för ljudet är värdelöst.

    Ja alla kablar är inkopplade och stereon funkar dock så finns det ett ytterligare hopkok av avklippta sladdar, jävla amatörer

    Så här har det varit med de saabar jag ägt obs endast saabar inga andra av de bilar jag ägt.



    Finns det något ljus i mörkret?

    Hur kopplar jag in bakhögtalarna? (Sitter monterade bredvid hatthylan bak) och hur vet jag att dem finns, jag ser ju bara högtalargallret men det innebär ju inte att min bil har högtalare där.

    Har läst i instruktionsboken att det fanns stereo pkt 2 och 3 hur vet man vilket man har haft från början då bilen var ny?

    Tack på förhand!
    SAAB=Snabb, Attraktiv, (A)erogonomisk, Brutal

    Kör en ambasadblå Saab 900 Se Turbo med rost.

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 882
    Om du fixar en bättre rubrik (& tar bort det i ditt inlägg som är helt ovidkommande, det kan du ju ta i en egen tråd om det är hemskt viktigt) så ska jag flytta tråden till "Ljud och elektricitet" där den hör hemma.

    Moderator / LM
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    2 629
    tror ju inte direkt att alla saabar du köpt lämnat farbriken i det skicket men visst är det irriterande när föregående ägare varit inne och kladdad.. Låg nyligen och rensade gamla kablar i min ng900...

    Gissar att det gäller bilen i din signatur..

    Kan det inte vara så att han drivit bakre och ev dörrhögtalare med slutsteg och orkat plocka ur detta? Orginal enheten klarar nog inte att driva ett par "feting" högtalare..inte så det blir bra i alla fall.

    sitter orginal 3,5" högtalarna kvar fram i instrumentbrädan? Dessa kan man spränga utan större bekymer, speceillt med en eftermarknads burk som han ju lär ha haft i bilen då ingen sitter där nu.

    I vanliga fall så drivs högtalarna i instrumentbrädan och de bakre i hatthylan av huvudenheten och ev dörrhögtalare av ett separat slutsteg.


    Kör hårt!
    /N
    Ng900 Turbo Sasse Edition
    9-3 CV Dubai Edition <Såld
    9-5 Aero Sport combi -02

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 882
    Det finns en hel del matnyttigt om de olika ljudanläggningarna här.

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Kommer inget ljud alls vid installation utav stereo.
    Av kozmoz i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 18:04
  2. Ljud i 900ng CAB
    Av Silversurfaren i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-27, 11:15
  3. Ljud i 900ng
    Av eleganten i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-07-12, 23:34
  4. Ljud i 900ng
    Av mortimer i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-05-11, 23:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •