Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Fladdrande oljetryckslampa på 95 Aero

  1. #1

    Fladdrande oljetryckslampa på 95 Aero

    Hej.
    Fick ett problem med min 95 Aero-00 idag. Den har gått ganska långt Ca 30 000 mil. Har haft problem med att det tjuter från oljefiltert när bilen är kall. En kille på saab sa att det var ett fel som satt i skälva filtret och mycket riktigt tystnade det efter byte. Har dock börjat tjuta igen för en vecka sedan och idag när jag låg på motorvägen så började oljetryckslampan att fladdra. Stannade omedelbart och kolade oljan men det fattades ingen. När jag sedan provade starta igen var lampan släckt. Håller man sig runt 70-80 förblir lampan släckt men skulle man öka till över hundrastrecket börjar den fladdra igen och tänds nästan omedelbart.
    Någon som vet vad dettta är? Kan det ha något samband med filtret? Har även lite ljusbrunt klegg på oljestickan om det kan vara någon ledtråd.

    Hoppas på svar .
    Mvh Erik

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 666
    Hej, låter som "standardfelet" med vevhusventilationen. Någon so kan detaljerna får gärna fylla på med mer info. Det finns något åtgärdskit på saab som inte kostar allt för mycket. Det kanske t.o.m är goodwill?
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

Liknande ämnen

  1. fladdrande laddtryck saab 9-3 Aero -01 *LÖST*
    Av Tchn226 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2012-09-11, 23:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •