Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Varning för Osby Billack!

  1. #1

    Varning för Osby Billack!

    Lämna inte bilen till osby billack!!!

    Hade lackblåsor på koffertlucka och bakskärm, fick detta åtgärdat på garantin. Det tog 11 veckor innan Bilcity i Kristianstad fattade beslut om att de skulle ta foto på skadorna och maila till saab. Sedan gick det snabbt. Bilcity anlitar Osby billack. När ja skulle hämta bilen så det första ja la märke till var att det måste varit en bonde som kört bilen så smutsigt som det var på föra sidans matta. När ja kom hem synade ja arbetet. På skärmkanten hade de skapat en ny form, på två ställen hade de slipat bort radien. När man sedan öppna dörren så fanns det en maskeringskant modell grov! På koffertluckan fanns det dammkort och gropar(små kratrar).
    De fick göra om jobbet!
    När ja hämta bilen andra gång så upptäckte ja att de missat Lägga klarlack på ensträcka vid nedre del av skärmkant!
    Visade det åter igen för Bilcity Janne, han rådde mig att inte lämna bilen igen resultatet kan bli sämre!!

    Anders/ Bromölla
    stressfläkt ska man ha!

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    kristianstad
    Inlägg
    49
    Måste faktiskt hålla med dig.
    Lämnade min bil där för ca 1.5 år sedan, Bilcity i Kristianstad tagit på sig att lacka om alla 4 dörrarna + bagageluckan eftersom lacken släppte på vissa ställen.

    Nu ser bilen mycket värre ut än innan.
    Fullt med blåsor på alla dörrarna ,klarlack som släppt uppe vid rutorna +att den har släppt runt dörrhandtagen.
    Hörde även igår att en på jobbet hade lämnat sin bil där ganska nyligen men det såg hemskt ut så det skulle lackas om men troligtvis en annan firma som gör det
    Crille 1821
    9-5 SC Vector 2,3T-04

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bromölla
    Inlägg
    353
    Anders! Kör tillbaka till bilcity och kräv att dom skall lämna bilen till Åstedts i stället.
    Jag förstår inte varför dom lämnar iväg bilen till Osby när det finns kompetentare firmor som ligger närmare.
    Körde Saab 9-5 2.3t Vector Sportcombi -04 Nu kör jag: Skoda Octavia RS -06
    www.attitudemotorclub.com

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    839
    Priset kanske eller att man har "avtal" med Osby's nisse
    Är det inte där som Samuel jobbar, på Åstedt's alltså ?
    Saab 900 SE Turbo -96 (19600mil 2008-10-10)

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bromölla
    Inlägg
    353
    Jo det är där som Samuel jobbar.
    Körde Saab 9-5 2.3t Vector Sportcombi -04 Nu kör jag: Skoda Octavia RS -06
    www.attitudemotorclub.com

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Tyresö / Sthlm
    Inlägg
    275
    Citat Ursprungligen postat av crille
    Nu ser bilen mycket värre ut än innan.
    Fullt med blåsor på alla dörrarna ,klarlack som släppt uppe vid rutorna +att den har släppt runt dörrhandtagen.
    Hörde även igår att en på jobbet hade lämnat sin bil där ganska nyligen men det såg hemskt ut så det skulle lackas om men troligtvis en annan firma som gör det

    Det kan vara fel på lackfärgerna oxå pga av blåsor, men att lacken släpper vid dörrhandtag, rutor och skarvor är förjävligt det beror ENBART på slarv! det är just på sådana ställem som det är svårt att komma åt med slippapperet då därför får det vara oslipat (oslipat + ny lack = lacksläpp) Men seriösa billackare som jag ser till att det blir slipat även på dom mest svåråtkommliga ställena.

Liknande ämnen

  1. Måla ventilkåpan med billack?
    Av Jonas_latt i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-07-20, 06:56
  2. hållbarhet billack
    Av yellow 900 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-04-25, 21:46
  3. Billig billack?
    Av wille h i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-13, 08:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •