Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Bilköp Ng 900 2,0T

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    154

    Bilköp Ng 900 2,0T

    TJa

    Vissa av er har kanske sett att jag kvaddat min älskade diesel. og9-3 -02

    Den bilen köptes för att ha som allaround bil. förhoppningen va att man skulle kuna göra något med den 125hk motor asom fanns. de enda som gick att göra va redan gjort, en effekt box. Nu när försäkringbolaget har löst in den andra så tänkte jag skaffa en ny bil.

    Denna gången ska de va bensin. Utgångsobjektet ska va en NG900 2,0T.

    Bilen ska användas för att köra lite bana o allmän lek körning på uppfarten. De finns många frågor eftersom jag har messt koll på dieselmotorer o har väldigt begränsad budget.

    En bilig dieselbil ska införskaffas typ 5000:-

    I nuläget finns 50 000kr. (den kan komma 20 000 till om jag får sålt min golf TD.)

    Bilen ska få steg3 till en början sen får manb bygga vidare efter sommaren.


    Bil: Saab 900 2,0T
    Justerbara koni
    H&R fjädrar
    9-5 Aero Bromsok o skivor
    3" system
    Större IC
    Något mer?
    Steg 3 från lämplig tillverkare

    Frågor:

    1/ ska man köpa en orginalbil lr en som redan har st3?
    2/ tänkte ha viggen optik. ska man köpa en med denna monterat?
    3/ hur långt kommer man för 50-70 000kr?

    de kommer ju in lite pengar va månad från lönen men de går ju till redbull o ferrari bilar.

    någon som ha ett bra objekt till salu till en låg kostnad?

    Tips....

    Höres
    Mattias "ISBjörnen" Kristensen 5894

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    392
    Hallå..

    Vet kanske en kille som har ett bra utgångsobjekt för dig. Ska kika med han. Återkommer!

    Edit:
    Han ska sälja. Det är en ng900 årsm 95. Välvårdad med 3", sportkat öppet filter och nån BSR box. Sitter og9-3 Aerofälgar på osv osv.
    Han har varit mycket rädd om den.

    Absolut sista pris är 70k har han sagt till mig. Har du mer frågor så kan du få hans mail via PM.
    Bruksbil: Saab 9000 96'a 2.0ltt
    Busbil: Toyota Supra MKIV
    Länk till supran på garaget

  3. #3
    Ett tips försök köpa med så mycket "styling" som möljigt! det är inte billigt o börja köpa viggen pkt, viggen vinge etc .. och sen ska det ju monteras och lackas också. Så försök hitta med viggen optik om du är sugen på det.

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 508
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av merl
    Hallå..

    Vet kanske en kille som har ett bra utgångsobjekt för dig. Ska kika med han. Återkommer!

    Edit:
    Han ska sälja. Det är en ng900 årsm 95. Välvårdad med 3", sportkat öppet filter och nån BSR box. Sitter og9-3 Aerofälgar på osv osv.
    Han har varit mycket rädd om den.

    Absolut sista pris är 70k har han sagt till mig. Har du mer frågor så kan du få hans mail via PM.
    70 000kr föe en 95a...
    hoppas du skojar ellelr att de är full viggenutrustning förstärkt låda och den gått under 5000 mil.

    jag gav 34 900 för en 97a 2,0T visserligen 20 000 mil på nacken men 70kkr för en trimmad 95a.....

    frågan är ju lite vad du vill ha för utgångsombjekt.
    går ju få en långmilare till bra pris och den behöver inte va så mycket sämre om den är välvårad. om du ska ha någon som gått under 10 000mil så börjar väl priserna gå upp.

    för 70 000kr bör du ju få en ng900 2,0T, viggenoptik sen om du känner för det lär du nog kunna få en 2,3T motor med.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    1 199
    haha ja köpte min ng900 2.0T -94 @20054mil för 16000:-

    och då var den fullutrustad med allt som går att få på de bilarna.
    med det fanns ju fel på den. men är man händig så löser man det
    ja fick en körklar bil för 23000:- och det tycker ja är ett bra pris.

    bilder hittas på
    Garaget.org

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    392
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av merl
    Hallå..

    Vet kanske en kille som har ett bra utgångsobjekt för dig. Ska kika med han. Återkommer!

    Edit:
    Han ska sälja. Det är en ng900 årsm 95. Välvårdad med 3", sportkat öppet filter och nån BSR box. Sitter og9-3 Aerofälgar på osv osv.
    Han har varit mycket rädd om den.

    Absolut sista pris är 70k har han sagt till mig. Har du mer frågor så kan du få hans mail via PM.
    70 000kr föe en 95a...
    hoppas du skojar ellelr att de är full viggenutrustning förstärkt låda och den gått under 5000 mil.

    jag gav 34 900 för en 97a 2,0T visserligen 20 000 mil på nacken men 70kkr för en trimmad 95a.....

    frågan är ju lite vad du vill ha för utgångsombjekt.
    går ju få en långmilare till bra pris och den behöver inte va så mycket sämre om den är välvårad. om du ska ha någon som gått under 10 000mil så börjar väl priserna gå upp.

    för 70 000kr bör du ju få en ng900 2,0T, viggenoptik sen om du känner för det lär du nog kunna få en 2,3T motor med.
    Skojar gör jag ikke. Nu har jag ju inte all information om bilen då jag inte känner denna killen personligen. Kanske är lågmilare vad vet jag? Det jag vet är att den inte är vinterkörd i hans ägo och att han vårdat den mkt väl. Tydligen så har han en köpare på G, så folk är tydligen beredda att lägga dom pengarna. Sen kan man ju tycka att det är på tok för dyrt för att nån fick en långmilare nyare årsm för halva priset. Är någon beredd att betala pengarna han begär så är ju bilen faktiskt värd det, iaf i KÖPARENS ögon.

    Mvh
    Bruksbil: Saab 9000 96'a 2.0ltt
    Busbil: Toyota Supra MKIV
    Länk till supran på garaget

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    3 453
    Flyttar till "Allmänt" och hänvisra till reglerna för projektråd:http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=77776
    Justerade även rubriken en aning.
    MVH Lerne
    MVH Lerne #1079
    og900 Aero
    9-5 Vector SC

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 683
    Att välja "paketlösning" där allt är färdigt, eller trimma själv är nog en fråga om hur tidigare ägare varit, samt givetvis vad du ställer för krav.. En hel del säljare vill gärna ta extra betalt för trim, något som kan vara svårt att få ut. även om våra saabar håller bra så finns det ju ingen logik i att en bil skulle hålla lika bra med 185hk som med 270hk med samma basis..

    Söker du en utan trim och pill så känner jag till en
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

Liknande ämnen

  1. Råd vid bilköp..
    Av Sonny Hansson i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 00:00
  2. bilköp ng 900...
    Av The Rob i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-14, 18:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •