Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Test Av Mirakelprodukter!!!

Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003

Test Av Mirakelprodukter!!!

Hittade detta test av div. mirakelprodukter.

Då det tämligen frekvent dyker upp frågor om dessa och liknande produkter på vårt och andras forum, och som ofta slutar i debatter om det funkar eller inte, så kan ju detta testa vara läsvärt för många. Samtidigt finns det ju de som benhårt tror på att det funkar även fast det finns klara bevis för att så inte är fallet, eller de som envisas med att man inte kan uttala sig innan man testat själv.

Just därför så lägger jag detta i Motorforumet, för läggs det i Offtopic så försvinner det ju efter en tid. Kanske man kunde lägga detta test i FAQ?

Läs nu noga och begrunda, och tänk på att det formligen kryllar av liknade produkter som inte är med i detta test. Tror ni de funkar bättre....? Dalhems Cyclone....?

http://www.popularmechanics.com/automot ... page=1&c=y

MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Hej !

I vanlig ordning, inget nytt under solen !
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Jag känner att jag måste skaffa den där "tornado fuelsaver" illa kvickt
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Det är skrämmande att folk utan att blinka kan ljuga sig blåa i påståendena om sina produkter för att lura folk på pengar. Men det är ännu mer skrämmande att så många går på det, och t.o.m. styvnackat försvarar det och hävdar att det funkar, för det har de testat. Sen spelar det ingen roll om så Einstein själv sa att det inte kan funka, för har han inte testat det själv så kan han inget veta.... Å andra sidan så spelar det många gånger ingen roll att man lägger fram sådana här test som i länken, det biter ändå inte på de "troende"....

MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    En sak som jag reagerade på var att den där Joniseringsgrunkan, ja den med gummimojjarna på snöret, gav 15 Hk lägre toppeffekt. Det känns lite märkligt att ett snöre med gummimojjar som inte kan fungera, ändå ger en påverkan över huvud taget. Hur kan den göra det?

Jag fick inte riktigt klart för mig hur den skulle monteras, var det mellan stiften och tändkabeln på nästa stift eller till bränsleledningen? Kan detta ha skapat någon sorts överledning från tändstiften så att dessa störts i sin egen funktion? Ja orsakat mer missfire t. ex? Det skulle ju ge sämre effekt.

Har DrBoost nån åsikt om detta och vad som kan ha påverkat?

Själv hade jag ju förväntat mig ingen påverkan, mer än skitiga fingrar efter monteringen. Med flärparna för luftvägarna så är det ju lättare att inse vad som påverkade negativt, de hindrar ju helt enkelt andningen för motorn. Men vad hidrar "snöret"??

MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Snöret skulle skapa en form av primitiv "Wastefire" som var tänkt att efterbränna oförbränt bränsle....detta genom spänningsläckage via snöret till de andra stiften.

Har du skickat ett fint informativt mail till din kompis på dalhems??
    //Pacman
    9000 2,3T -91

Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Citat Ursprungligen postat av Pacmanracing
    Snöret skulle skapa en form av primitiv "Wastefire" som var tänkt att efterbränna oförbränt bränsle....detta genom spänningsläckage via snöret till de andra stiften.

Har du skickat ett fint informativt mail till din kompis på dalhems??

Ja det var ungefär så jag förstod det med, men det verkade ändå som om de yrade eller att det inte borde ge ett skit åt nåt håll. Men tydligen så påverkade det negativt genom att störa tändstiftens egentliga arbete.

Nä, jag har inte skickat till Dalhems, men har ibland varit sugen att ta upp kontakten i ämnet igen, och fråga när de tänkt presentera trovärdiga bromspapper som man väntat på i 5 år. Ja om inte annat för just det "försvarstal" de har på sin hemsida, om fega anonyma förståsigpåare och belackare av deras fantastiska Cyclone som skriver nedlåtande om den på nätet.

Det känns som om de är mig de menar, för den texten tror jag dök upp inte långt efter att jag hade min diskussion med dem och starkt ifrågasatte deras seriositet på några forum.

Egentligen rätt tråkigt att en i övrig vettig firma ska nedlåta sig till att sälja sån skit, men ivern att tjäna slantar har kanske inga gränser?

Jag vet i alla fall vad jag skulle göra om det dök upp en säljare på in firma och ville att jag skulle sälja liknande fantastiska produkter. Jag skulle göra en utspark och begrava min högerfot där solen inte lyser på vederbörande.....

MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    På gamla goda tiden när man åkte V4 så fanns det klämhylsor att köpa för att minska bränsleförbrukningen och de funkade

Man klämde nämligen bränslet till motorn..

9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •