Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: vatten & oljerör original på t28bb?

  1. #1

    vatten & oljerör original på t28bb?

    Hej
    Kan jag montera ett t28bb agg under huven på min 9-3 -98 med samma vatten & oljerör? Om det går, borde jag byta till nå bättre (grövre? stålomspunna?) ändå?.
    Enligt maptun ska den kunna leverera 350hk, vad behöver man för att uppnå det? Man vill ju i alla fall få ut 340.
    Det jag har hemma just nu är 465cc spridare, wallbro 255 pumpen, 3" hela vägen, race katt, sportfilter m.m.
    Föresten är det agget från GTBB-serien eller? I sånna fall finns det ju kit med olje och vattenrör. Samt passar originalluftsnoken och främre röret på snurran eller får man mecka till nå eget?

    elin

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 736
    Hej,

    En effektiv IC skulle vara på sin plats om du inte redan har det.
    För att sedan uppnå effekten behövs säkert också en fin mappning eller ett program från någon leverantör.

    Beträffande stålomspunna slangar, så finns det väl delade meningar kanske.
    Jag hade det på min (ng900), men enbart för att agget var ett 18T där det behövdes nya slangar.

    Men vill man ha ett original motorrum, kanske man ska låta bli


    Mvh

  3. #3
    Hejsan

    Jag skulle nog ta och byta ut de där gamla vatten och oljerören till nya fina stålomspunna från någon hydral firma ! Kan bara säga att det är ett trevligt agg T28 ! Kör med det själv i min 900 NG och Robert på Nordic fick det till att snurra fint

    Lycka till från A

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Kasumi
    Hej,

    En effektiv IC skulle vara på sin plats om du inte redan har det.
    För att sedan uppnå effekten behövs säkert också en fin mappning eller ett program från någon leverantör.

    Beträffande stålomspunna slangar, så finns det väl delade meningar kanske.
    Jag hade det på min (ng900), men enbart för att agget var ett 18T där det behövdes nya slangar.

    Men vill man ha ett original motorrum, kanske man ska låta bli


    Mvh
    Glömde skriva att jag har redan en större intercooler från maptun. Sen annan programvara är ju ganska självklart..

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av SuperFaCeR
    Hejsan

    Jag skulle nog ta och byta ut de där gamla vatten och oljerören till nya fina stålomspunna från någon hydral firma ! Kan bara säga att det är ett trevligt agg T28 ! Kör med det själv i min 900 NG och Robert på Nordic fick det till att snurra fint

    Lycka till från A

    Vad fick du för effekt efter mappningen då?
    vad har du för andra prylar?

  6. #6
    Hejsan Elin

    Den bromsades i Fredags den 2/12 hos Nordic 320 Hk & 470 Nm
    Dock påträffades ett fel "växel 85" som det heter på Tech 2 språk , något som gjorde att bromsningen ej kunde fullföljas !

    Kolla i min signatur så har jag skrivit vad som är gjort med bilen !

    Lycka till från A

  7. #7
    tycker 320hk låter lite, speciellt när du har x-rör också?

  8. #8
    Nja eftersom jag har haft en sensonic så uppstod det något lustigt fel , så bromsningen och mappningen slutfördes aldrig riktigt eftersom Tech 2:an upptäckte "växel 85"

    Men enligt källor från Norrköping så bromsade de en 9-3 med samma saker som i min till 320 utan x-grenrör !

  9. #9
    Jaha vad ska man då göra för att få ut med effekt med det agget? Inte fan är de maxat på 320?

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 736
    Citat Ursprungligen postat av elin_rrr
    Jaha vad ska man då göra för att få ut med effekt med det agget? Inte fan är de maxat på 320?
    Pilla mer i programvaran kan vara ett tips

    Hk och Nm är inte allt. Är en fördel om bilen får ett bra register.
    Sedan är det ju helt fritt hur man vill ha sin bil.


    Mvh

  11. #11
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    T28BB är specad till 340 hk av Garrett vill jag minnas. Troligen kan man kräma ut runt 350 hk då Garrett brukar ha lite marginal på sina specar.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Inlägg
    1 790
    mewn då ahr itne han någon marginal ..
    jag har både dyselexi och saab

    livet börjar vid 4000 varv

  13. #13
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av gascan
    mewn då ahr itne han någon marginal ..
    Men du sa ju så här för ett par dagar sedan:

    Citat Ursprungligen postat av gascan
    e gatmotor so rasar e u inte så farlgit .. då tar amn oftast vinterbieln å åker men på en tvöingsbuil udner taävling e de u liksom kört om en kolv ger sig ..?
    Hur var det, skall man ha marginal till ras eller kan man skita i det på en gatbil?

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hästevik
    Inlägg
    1 347
    Har med detta agg + lite lull lull = 336hk 475Nm i motorn.

Liknande ämnen

  1. "OEM look" vatten & Oljerör till Turbo
    Av NP i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-05-01, 09:52
  2. Nya oljerör till Aero turbon? Eller fungerar original?
    Av Kozmo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-04-06, 22:23
  3. Vatten+oljerör td04-15t
    Av danielk i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-02-24, 23:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •