Jag står i begrepp att köpa en ng 900 2,0t 95-98.
Är det nåt särskilt jag bör tänka på (vanliga fel, dyra fel)
och är milen nåt problem. kom gärna med tipps och råd, har tänkt mej
ett pris runt 30-40.000:- verkar detta rimligt?
Jag står i begrepp att köpa en ng 900 2,0t 95-98.
Är det nåt särskilt jag bör tänka på (vanliga fel, dyra fel)
och är milen nåt problem. kom gärna med tipps och råd, har tänkt mej
ett pris runt 30-40.000:- verkar detta rimligt?
kör ng900 2,0t++
Som vanligt är skicket viktigare än milen.
Vanliga fel som du bör kolla upp är främst rost.
Bubblor under listen på dörrarna, rost under plastlisten på "hundbenet" (i framkant på bakre hjulhuset) och rost i underkant på bakluckan.
Ett annat typfel är att kopplingen tar för långt ner. Detta beror oftast på att vajern är sliten och är inte kostsamt att byta ut.
I övrigt är det nog som vilken bil som helst. Lyssna efter missljud i motor, chassie och växellåda samt testa att AC:n funkar om det finns en sån i bilen.
Årsmodeller from mitten på 96 och framåt är att föredra, då en del förbättringar gjordes. Bl.a en bättre växellåda och framvagn.
98:orna har hydraulisk koppling.
Undvik bilar med sensonic.
Mvh Magnus
"undvik bilar med sensonic"!!!!!! varför då? Varför ska det alltid klagas på dom?Hade en ng900-96 med sensonic och steg 3+ trim....inga som helst problem med den bilen, förutom i början när man skulle lära sig köra "utan" koppling.......de sensonicbilar som rullar idag är de som hållt och jag tycker att man får välja själv vad man trivs bäst med.........!!
9-3 är mycket bättre än 900 i vxl kopling en trevligare bil helt enkelt
9000 power map-tun steg 4 såld till lille bror han behövde ju bil
9-3 aero cab map tun steg 3
Flyttar till allmänt...
Hej !
Enkelt, en bil med Sensonic kan ge dyrare överraskningar om nå't skiter sig ! I övrigt är det ju ett trevligt system.
B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....