Jag fick tag på en via SDCC
Jag fick tag på en via SDCC
9-5 -02 & 9000CS -92, båda automat.
Hej!
Hur långt hadde bilen gått? Fläkten håller ca 30000mil, de brukar stämma ganska exakt, min gav upp vid ~29k mil, då va kolen slut och resten av fläkten med.
Bara ett tips ifall det nu inte är regulatorn som är pajj, jag var oxså inne på det, men när ja låna en annan så visade det sig att det inte var regulatorn som var fel på min bil.
Ett tips, om du bankar till emd en mejsel, hammare eller liknande på fläkthuset, går den igång då?
9-5 2,3t Vector BioPower -08 : 9000 2,3T CSE -94 (skrotad) : 9000 2,3t CS -95 : 9000 CSE 2,3i -92: Opel Ascona C Sprint (Etanol konveraterad)(R.I.P.).
He-he. Min har gått snart 37.000mil, så jag antar att det är fläkten som är slut då.
Får se om jag hittar en på skroten.
/A
Lite många Oplar på gården just nu...
Min pajade vid 29050 mil
9-5 -02 & 9000CS -92, båda automat.
Nu har jag bytt regulatorn och det fungerar
Frågan är bara hur länge....
9-5 -02 & 9000CS -92, båda automat.
För att avsluta denna tråd om samma problem inträffar någon annan:
Det som var trasigt var kupèfläktsregulatorn, den var helt söndersmält i kontakten och detta händer om fläktmotorn har varit dålig en längre tid fick jag förklarat för mig.
Jag bytte motor + regulator och nu funkar det prima. Ska tilläggas att om man får för sig att byta motorn så bör man ha vaknat på rätt sida och ha ett par timmar till godo (jäkla pul)
SAAB #6: 9-5 Aero -01