Detta är då en 900 T16 från -85 som jag ramlade över av en slump på en parkeringsplats, skrev ner numret och kollade upp den på vv.se, ringde sedan ägaren och frågade om den möjligen var till salu, då sa han att det var ett lustigt sammanträffande, för samma dag så hade han tänkt lägga ut en annons på blocket.
den hade trasig toppackning, så toppen var rivit lös och ivägskickad på rep, men han hade inte råd att lösa ut den, så vi sa att om jag löste ut toppen, så var bilen min för 500kronor! så jag köpte den för totalt 4500:-

när jag forskade lite i bilens historia så visade det sig att den var importerad hösten -88 och den hade katt, så jag började söka upp tidigare ägare och fick då veta att den kommit som flyttgods från Canada, tyvärr har jag inte fått tag på dom två första ägaren, men ner till -93 har jag spårat
tanken är att den ska bli i originalskick, så närsom på några smådetaljer och motorn, där planeras 2,3topp, 2,1insug, 3" rostfritt med batteriböj, och lite mer ladd

den är utrustad med taklucka och AC och är i förvånansvärt bra skick rostmässigt!





























på huven ska det bli ett motiv, men vad det blir, det håller jag hemligt tills det är klart


här syns bla, ventilkåpan, en ny SAAB/Nardi ratt, ny AC-kompressor, ventilkåpan, handskfackslucka från en -80 turbo med "skandia"turbologgan och en ny tanklucka