Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Vad ska man tänka på när man tar isär en topp?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    158

    Vad ska man tänka på när man tar isär en topp?

    Hej.
    Tänkte bara undra om det är något speciellt som man måste tänka på när man tar isär en topp, samt va man ska kolla extra noga på om det är slitet m.m... Alla tips mottages tacksamt då jag aldrig har gjort detta förr

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 585
    När du har plockat bort ventilknastren, ventilfjäderbrickan och ventilfjädern ska du dra ut ventien typ två-tre cm och känna på den fram och tillbaka så den inte glappar radiellt. Gör den det bör du byta ventilstyrningar också.
    Ventiltätningarna är ju en självklarhet att byta samt alla packningar som blir frilagda när du har toppen av...
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

Liknande ämnen

  1. Snickra ihop topp...vad tänka på?
    Av Gardan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 11:36
  2. b234 topp eller b235 topp ? Vad är bäst ?
    Av Turbo_Knuff i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-05-15, 23:31
  3. vad tänka på när man river isär bottendel ?
    Av albertsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 21:55
  4. Håller på att riva topp (vad tänka på)
    Av AllDante i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 15:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •