Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Värme/Vent i 900ng

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Höganäs
    Inlägg
    17

    Värme/Vent i 900ng

    Jag provar igen med en egenhet från min lille bil, en 2.0T/-95:

    Så här i "0-graders" tider beter sig min 900ng något märkligt såtillvida att den vägrar "ventilera" efter ca 20 minuters körning! Ingen värme, ingen ventilationsutstyrning! Man kan känna ett mindre värmflöde via de "senast öppna" ventilerna, men det går inte att styra något flöde alls. I början av färden levereras skön värme dit jag vill (efter lite starttrassel men det är ju en "ng"!).

    Resultatet är en kall kupé och att till och med vattnet från spolarna "fryser" till på glasrutan, inge bra alls!

    Jag har provar med två olika styrenheter/ACC-paneler. Felkod finns men det är "flapsen" som stänger uteluften ute vid innercikulation som flefungerar lite "intermittent" och det felet "känner jag". Har provat att ställa bilen inne (frysning av manöverdonen) men inget verkar hjälpa!? Finns det någon mer "styrdosa", vad kan jag felsöka med hjälp av "Tech2"? Någon som har någon idé?

    Alla uppslag mottages tacksamt!

    Förresten så beter den sig inte så under plusgradersdelen av året, vilket ju lyckligtvis är huvuddelen av de 12 månaderna i Skånelandet!

    Pål
    Det är allt färre och färre som tycker det blir bättre och bättre, finns det då någon kvar som tycker det är OK när allt till slut blir bra?

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Höganäs
    Inlägg
    17
    Någon??

    Ingen på forumet som är lite haj på ventilation på 900ng?

    Pål
    Det är allt färre och färre som tycker det blir bättre och bättre, finns det då någon kvar som tycker det är OK när allt till slut blir bra?

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    372
    Medlem#
    2114
    Kärvar återcirkulationsspjället?
    //Magnus
    SAAB 900 SE 2,0 Turbo Maptun (viggen wannabee)

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Höganäs
    Inlägg
    17
    Menar du "plast/gummiflapsen" som sitter ute i akvariet? Som skall stängas när man inte vill ha in uteluft?

    Om det är det som är återcirkulationsspäll så beter de sig lite konstigt ja, men det skall väl inte påverka hur luften fördelas inne i kupén, eller???

    Jag kan alltså inte styra ut luften dit jag vill alls efter ett tag!

    Pål
    Det är allt färre och färre som tycker det blir bättre och bättre, finns det då någon kvar som tycker det är OK när allt till slut blir bra?

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    676
    Jag skulle testa kupétempsensorn (eller vad den heter) Alltså den som sitter vid knapparna för stolsvärmen. om den fläkten inte fungerar, får inte styrsystemet veta hur tempen i kupén är och då kan det bli knas...

    /Anders B.
    jag har också kramat Lill-Babs...

Liknande ämnen

  1. värme saab 900ng borta
    Av Robin92 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-02-02, 22:27
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-18, 23:34
  3. Värme strul 9k cs, ger bara värme på high
    Av hall112 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 09:21
  4. ACC - Ingen värme/väldigt mycket värme!?
    Av haglund20 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-30, 14:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •