Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: 8" dörrar

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    572

    8" dörrar

    Tja alla töbo lövvers..Har en og900 som jag tänkte köra lite mer ljud i. Nu är det så att jag har 4"+diskant i org. utag, 1st 6½ i mitt konsollen och ska förmodligen sätta 8" i dörrarna..eller ska man sätta 6½" där ist?

    Är det någon annan som har det och finns det bilden på hur ni gjort?
    Hur låter det i era bilar?

    Mvh//Mattiaz

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 640
    Varför har du en sexhalva i mittkonsollen? Det borde ju inte bli så bra stereoeffekt med den monteringen. Sätt ett par riktigt bra sexhalvor i varja dörr istället så behöver du inga åttor heller.
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    809

    Re: 8" dörrar

    Citat Ursprungligen postat av Tiaz
    Tja alla töbo lövvers..Har en og900 som jag tänkte köra lite mer ljud i. Nu är det så att jag har 4"+diskant i org. utag, 1st 6½ i mitt konsollen och ska förmodligen sätta 8" i dörrarna..eller ska man sätta 6½" där ist?

    Är det någon annan som har det och finns det bilden på hur ni gjort?
    Hur låter det i era bilar?

    Mvh//Mattiaz
    Jag har 8" i dörrarna å sen 5.25" i instrumentbrädan å tycker det låter helt ok.
    Bilder finns nog i länkarna i min signatur.
    Garaget.org
    900 T16-88 Projekttråd
    Pearlwhite og900 -84 Projekttråd

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    572
    Citat Ursprungligen postat av mågis
    Varför har du en sexhalva i mittkonsollen? Det borde ju inte bli så bra stereoeffekt med den monteringen. Sätt ett par riktigt bra sexhalvor i varja dörr istället så behöver du inga åttor heller.
    Varför jag har en 6½ i mittkonsollen? Jo det är för att spela enbart midbas och inget annat. Den är väldigt lågt ställd så den förstör inte direkt stereoeffekten,bara lite. Men å andra sidan så blir ju ljudet och sången sån att den hamnar i "mitten" av framrutan..svårt att förklara, man måste höra det för att märka skillnad. Jag ska sätta 8" för att jag vill inte ha någon låda just nu.Kommer kanske senare isf.

Liknande ämnen

  1. Lossa "metall-look" paneler i dörrar og9-5 my06
    Av danielduchon i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-05-02, 01:02
  2. [LÖST] Passar dörrar från en 9000 CS på en CD?
    Av haggard i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 08:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •