Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Saab 9000i CC - 88 strul med koppling

  1. #1

    Saab 9000i CC - 88 strul med koppling

    Har lite strul med kopplingen inatt när jag var ute och körde började kopplingen kännas dålig. När man trycker hårt ner på pedalen går det att växla annars skrapar det. Förövrigt när jag släpper på pedalen ser det normalt ut och pedalen har inte förmåga att fastna.

    Dock har jag haft under en tid läkage från Huvudbromscylindern men ännu inte åtgärdat det, väskan läcker ut ibland och man måste fylla på jämt och ständigt. Beror detta problem på Huvudbromscylindern eller kan det vara kopplingcylindern som är dålig? Läst lite på frågan här på forumet men blandar jämt och ständig ihop det.

    Kopplingen är dock bytt nov förra året. Därför jag börjar undra om det är dags för nästa kopplingsbyte eller om det beror på läkage.

    Kan säga att kopplingen och växelådan för övrigt varit i fint skick och inte haft några problem med den. Den har känns väldigt fin och mjuk. Du känner jag en totalt förändring i pedalen.

    All hjälp uppskattas tack på förhand

    David

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    211
    jag har en 900 då slavcylindern började läcka på!

    jag fyllde också på bromsvätska hela tin men en dag var allt borta jag åkte då till meckonomen och köpte reprationsats till slavcylinder kostade 65 spänn
    sen efter 3 dagars slit fick vi tillbaka slavcylindern fyllde på med bromsvätska eftersom broms å koppling går på samma vätska.
    sen var det bara luftning.
    sen gick den bra igen och min koppling kändes helt okej igen:P
    hoppas du får nån hjälp jag skulle kolla upp det där om jag va du för helt plötsligt inner oljan bara ut jag hade tur att jag inte var på motorvägen!

Liknande ämnen

  1. Hackande koppling vid start på ettan - 9000i 1988B
    Av Powerponken i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-05-08, 15:12
  2. Strul med koppling Ng900 T -97
    Av Pjson i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 02:33
  3. saab 9000i kokar!
    Av _WmB_ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-05, 18:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •