Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ljusomkopplare i 9000

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    492

    Ljusomkopplare i 9000

    Någon som vet om denna ska vara belyst??

    Tycker att det verkar vara meningen så eftersom det är grönt plastglas runt den...

    Var sitter lampan och hur kommer man åt den?? (om det nu är nån )

    Bild:

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156
    ja, den ska va belyst.


    lampan sitter i en hållare precis mitt i på baksidan. Är 2 plastflärpar vid de mittre stiften man ska trycka in och dra ut hållaren med.

    Är en vanlig liten glaslampa i den som finns på de flesta bensinstationer eller mekonomen.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    492
    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    ja, den ska va belyst.


    lampan sitter i en hållare precis mitt i på baksidan. Är 2 plastflärpar vid de mittre stiften man ska trycka in och dra ut hållaren med.

    Är en vanlig liten glaslampa i den som finns på de flesta bensinstationer eller mekonomen.
    Tack!

    Det va ju inte så svårt
    Gissade nästan på att det var något med de där plastflärparna, men när jag inte lyckades få ut dom så gav jag upp

  4. #4
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156
    Citat Ursprungligen postat av SAAB_POWER
    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    ja, den ska va belyst.


    lampan sitter i en hållare precis mitt i på baksidan. Är 2 plastflärpar vid de mittre stiften man ska trycka in och dra ut hållaren med.

    Är en vanlig liten glaslampa i den som finns på de flesta bensinstationer eller mekonomen.
    Tack!

    Det va ju inte så svårt
    Gissade nästan på att det var något med de där plastflärparna, men när jag inte lyckades få ut dom så gav jag upp
    Vassego.

    (Som tröst kan jag säga att jag själv hade samma problem att fatta hur man skulle göra.
    Till slut lessnade jag och provade att våldföra mig på flärparna i ren desperation och då till slut hoppade hållaren ut. )
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    492
    Haha

    Jag försökte först med att "skruva" av fronten från den gröna plasten...
    Tur att jag inte fullföljde den idén, då hade jag väl brutit sönder den

    / Tobias

Liknande ämnen

  1. Ljusomkopplare, halvljus utan parkering.
    Av Falcy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 18:35
  2. Elschema ljusomkopplare 9-5 -01
    Av A_E_R_O i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 00:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •