Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 95

Ämne: Pystrim

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    L-A
    Inlägg
    26

    Pystrim

    Har någon här verkligen testat sig fram på pystrim?
    Söker man bland dom olika inläggen så verkar det som att det skulle vara
    rena pesten och är lika med döden=kolvras.Är det inte så att så länge man håller sig inom vettiga gränser så är risken för ett motorhaveri ganska minimal?Som jag,t.ex har en s.k strypventil.som stryper mängden luft som passerar "pysslangen".jag har varit ganska restrektiv och försiktigt under min nyfikna "upptäktsfärd".Att man kan vinna en massa hästkrafter under denna formen av trim utan att riskera någon form av haveri kan jag nog med största säkerhet dementera.Men en ca. 30 hästar under max ladd är nog ingen underdrift.
    MEN,som jag skrev tidigare,se upp med attt hänga på en "trevägskrosning" och en bit slang för den kommer GARANTERAT att överladda och en brytning kommer att ske.Utan,börja väldigt restrektivt och öka fram till att du märker att sytemet börjar bryta.stryp ventilen så pass mycket att den sk. spärren inte går in och "hugger" .Sen skruva tillbaka en bit.Detta är ingen svår vetenskap,använd sunt förnuft,känner du och vet att du inte har det bör det påpekas att du nog bör låta någon annan sköta det åt dig istället.Så fortsätt experimentera,men använd sunt förnuft!Att det alltid föreligger en risk att din motor totalt havererar och blir stillastående tar jag för givet att du fattar.men håller du dig inom ramarna skall det inte vara någon risk att du förstör din motor.Finns det någon i detta forum som kan bevisa motsatsen,ATT ett pystrim kommer att förstöra din motor.trots att du håller dig inom ramen av en restrektiv strypning av "pysen",var vänlig skriv här.Gärna med bilder och förklarningar som uppger hur dom uppstod.hörsägen godtages ej,dom finns det redan gott om här.
    Mvh Jim

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 783
    Oavsett vad man kan både veta & tro om pystrim så hör detta mer hemma under "Motor & motorstyrning" än under "Chassi, bromsar och transmission" i alla fall. Flyttar därför tråden.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    L-A
    Inlägg
    26
    jo,jag såg det att det hamnade under fel kategori och jag tackar vänligast att det blev flyttat

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Munkedal
    Inlägg
    873
    Medlem#
    6272
    Skulle man kunna få fråga vad ett så kallat pystrim är? Vad är det man stryper? Vilken är pysslangen?
    900S -92, 90000 Aero -91, 9-3 SE -00, 9-3 Vector -03

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 657
    Vid tillfällen med ökad insugstemperatur i kombination med bränslekvalité så kan laddtrycket regleras ner radikalt på en APC utrustad bil. Detta kommer inte att ske med pystrim. Att pystrimma en bil utrustad med magnetventil motsvarar en ökning av grundladd som gärna leder till överslängar och andra tråkiga motorkaraktärer, överslängar kan i kombination med för dålig bränsletillgång leda till knacknin->spikning. Har man en bil utan magnetventil, eller helt sonika kopplar bort den och bara har en slang mellan kompressorhus och wg-dosa så kommer inte överlängar att uppträda i samma utsträckning, men då är laddtrycket konstant oavsett varvtal, så länge turbon orkar/kan leverera luft/få upp varvtal.
    Av detta kan man dra vissa slutsatser om vad som kan ske. Du kan ju själv spekulera i vad som skulle ske om ex oljerester från vevhusventilation tar sig in i slangen och täpper till strypningen ytterligare.
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 657
    Citat Ursprungligen postat av Arc
    Skulle man kunna få fråga vad ett så kallat pystrim är? Vad är det man stryper? Vilken är pysslangen?
    Pysslangen gissade jag på var slangen som går till wg-tryckdosa.
    Att göra hål, eller strypa denna slang ger ett annat laddtryck, men strypning borde om det inte är en tryckstyrd sådan bara ge att man fördröjer förloppet av wg-öppning...
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  7. #7
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 120
    När man trimmar i allmänhet så är det ju flera faktorer man påverkar.

    Laddtryck är ju det första man tänker på, men för att få ut maximalt effekt måste man ha en optimal bränsle/luftblandning, så givetvis måste man öka bränslemängden för att detta skall uppfyllas, bränslets funktion är även kylning utav förbränningen. Blir förbränningen för varm så spikar motorn. (bränsleblandningen antänds för tidigt, strax innan kolven når övre dödläge)

    Vid så kallad pystrimmning ändrar man bara en faktor dvs laddtryck. Detta medför varmare förbränning.

    Till en viss gräns klarar ju motorn av detta högre laddtryck, men till slut blir ju bränsleblandningen för mager. och motorn blir spikbenägen.

    De flesta av dagens saabar har ju ett APC (automatic preasure control) system, som reglerar laddtrycket efter ovan nämnda faktorer. Vid pystrim tvingar man turbon att ladda mer än det är tänkt, och en ev nedreglering av laddtryck kan ej ske på rätt sätt .

    Om man nu håller sig under den gräns för vad motorn klarar av så finns det ändå en risk att motorn havererar just pga pystrimning. En komponent i motorstyrningen kan ju gå sönder.
    T.ex. en spridare, luftmassemätare, lambdasond mm. I vanliga fall reglerar APC systemet ned laddtrycket för att undvika spikningar, misständningar, men kan tyvärr inte reglera ned som det va tänkt om man pystrimmat.

    Så är man rädd om sin motor och vill undvika onödigt stora risker för haveri, så gör man rätt i att låta bli pystrimning.

    Dessutom får man ut mer effekt om man trimmar genom att påverka alla de faktorer som spelar in. Tändning är ytterligare en av dessa.

    Lycka till med trimningen!

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 657
    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    De flesta av dagens saabar har ju ett APC (automatic preasure control)
    Automatic Performance Control, även om det är just Pressure som Controlleras Atomatiskt
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  9. #9
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 120
    Citat Ursprungligen postat av Airflow
    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    De flesta av dagens saabar har ju ett APC (automatic preasure control)
    Automatic Performance Control, även om det är just Pressure som Controlleras Atomatiskt
    Ja jag tyckte det såg lite galet ut, speciellt eftersom jag inte kan stava till det

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 657
    För att fortsätta...
    Om man istället trimmar mjukvara och hårdvara så kan man faktiskt ladda mer när yttre faktorer så medger, man kan alltså tulla mer på gränserna, kan ju vara därför APC motorer fick högre kompförhållande, samt ladd, för man kunde reglera ner när det behövs...
    Dvs, om du vill pystrimma och ligga inom "safe" gränser är det inte mycket mer än grundladd som kan laddas såvida inte hårdvaran omarbetas, men frågan är då om pystrimmet blev billigare...
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    L-A
    Inlägg
    26
    Och kontentan av detta blev?
    Att man absolut inte,under några förhållande bör pystrimma sin te.x T5 styrda motor.Då bränslesystemet inte kan underhålla turbons krav på bränsle UNDER 1,1 - 1.2 bar tryck?Eller har jag missat något mer?Information är vägen till upplysning!

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 657
    Citat Ursprungligen postat av Ruskis
    Och kontentan av detta blev?
    Att man absolut inte,under några förhållande bör pystrimma sin te.x T5 styrda motor.Då bränslesystemet inte kan underhålla turbons krav på bränsle UNDER 1,1 - 1.2 bar tryck?Eller har jag missat något mer?Information är vägen till upplysning!
    Den kan tillhandahålla mer bränsle med annan mjukvara, ska inte svära på exakt när den klipper för överladd. Men! Den kan inte leverera mer bränsle när det börjar bli varmt, då vill den istället sänka ladd, samt ändra tändning. Och sänka ladd har man omöjliggjort med pystrim.
    Så ja du skall inte pystrimma en T5 eller annan APC för den delen.
    Kan man inte kosta på sig en trimning av mjukvara, så kan man inte betala följderna för ett pystrim.
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  13. #13
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    L-A
    Inlägg
    26
    Ok.Det låter ju vettigt om det är som du säger.Jag är en ganska vetgirig kille som gärna vill prova mig fram för att lära mig.jag köper inte att 3 killar säger att det funkar inte,utan jag vill testa,och se vad som händer.Skulle motorn rasa på min ng900 -95 så varsågod.då köper jagf en annan bil att leka med.pallar inte saabs biler med trycket testar vi en annan bil...så att säga.hittills ligger BMW i plus.dom verkar stabila och tacksamma att leka med.Fina motorer och fina lådor som håller en bra bit över vad dom är specificerade för.Men dock kostsamma.Saaben är tacksam att trimma,men bara till en viss gräns,sen börjar vi prata om pengar i BMW klass och då är hela ide´n i princip förkastad.Ta ett exempel.min gamla bil,en 530 touring med V8 på 3 liter.För att få upp den i 300+ hästar,En kompressor och ett nytt avgassytem kostar ungefär 35.000 SEK.0-100 på under 6 sek.För att få en Saab att komma ner i den prestandan får man också ligga rund 310-340 hk.Då är vi uppe i samma prisklass ungefär?plus minus någon tusenlapp.Komfortmässigt ligger vi 5-10 år tillbaka på saaben.Bmw´n klarar lätt dom HK,men en saab måste HELST byta låda och koppling.INGEN SKALL FÖRSÖKA SLÅ I MIG ATT EN SAAB kommer i närheten av en BMW eller Mercedes komfortmässigt.Då är det enbart patriotismen som talar.SÅ,om vi har TVÅ bilar som är prestanda mässigt likvärdiga,men den ena är komformässigt undermålig,båda bilarna kostar ungefär lika mycket i bränsle och försäkring?! Vilken väljer man då?Och kom inte med att saab är billigare i service och reservdelar för det kan jag tala om direkt,och vill någon ha bevis för motsatsen lägger jag gärna upp en prislista på motsatsen,att så är inte fallet.Saab är nog en relik som vi inte kommer att se förbi 2020-talet.Hur mycket det än svider i mitt Svenska hjärta.

  14. #14
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 120
    Ruskis>>> Blev du sur av våran avrådan till pystrim?

    Det är upp till var och en att tycka om vilken bli de själva vill.
    uppenbarligen slår ditt hjärta mest för BMW.

    Jag personligen har lite andra krav i mitt val av bil. vilken som är billigast att trimma och vilken som gör 0-100km/h snabbast, ligger inte direkt högst på listan.

    Jag prioriterar bl.a.
    Utseende
    körglädje
    komfort
    karaktär

    Vad som är bra komfort kan ju skilja från person till person.

    Så det blir nog svårt att kora en vinnare just idag, mellan Saab och BMW [/b]

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Munkedal
    Inlägg
    873
    Medlem#
    6272
    En annan väldans viktig detalj när det gäller val av bil är ju även känslan för bilen. Det behöver inte ha någonting med prestanda, komfort eller utseende att göra. Det har med hur din personlighet kommer överens med bilens karisma och utstrålning. Och där har ingen rätt eller fel. Hey! Lillbrorsan tycker ju för fanken att Volvo 240 är världens läckraste bil....:P
    900S -92, 90000 Aero -91, 9-3 SE -00, 9-3 Vector -03

  16. #16
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    L-A
    Inlägg
    26
    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Ruskis>>> Blev du sur av våran avrådan till pystrim?

    Det är upp till var och en att tycka om vilken bli de själva vill.
    uppenbarligen slår ditt hjärta mest för BMW.

    Jag personligen har lite andra krav i mitt val av bil. vilken som är billigast att trimma och vilken som gör 0-100km/h snabbast, ligger inte direkt högst på listan.

    Jag prioriterar bl.a.
    Utseende
    körglädje
    komfort
    karaktär

    Vad som är bra komfort kan ju skilja från person till person.

    Så det blir nog svårt att kora en vinnare just idag, mellan Saab och BMW [/b]
    Utseende ligger nog BMW och saab väldigt när...med en viss lutning åt BMW för min del.
    Körglädje kommer inte Saab,knappt någon bil igentligen,i närheten av.Det är ju för tusan BMWs image.
    Komfort är som du säger en smaksak
    och karaktär,,,,ja det faller väl under samtliga ovanstående,så då ligger väl bmw på plus i min bok.

    Att jag skulle ta illa vid mig eller dyl. är bara strunt.Jag anser mig själv som en ganska öppen person när det gäller bilar.Har faktist provat det mesta.Anledningen till att jag hoppade in på saab var påstående att dom var så billiga att trimma och hade en fruktansvärt bra kvalitet.Vare sig det ena eller det andra har jag märkt,utan snarare tvärt om.Under den korta tid som jag har haft min Saab har jag hittat flera fel,likaså besikningen,som retat gallfeber på mig.Jag kan återkomma med en lista när jag har "nyktrat" till i morgon.Men rent spontant kan jag nog säga,att känslan för kvalitet som BMW´n hade hittar jag dock ej i min Saab.Där med inte sagt att det är en dårlig bil,utan tvärtom,den ligger nog snarare på min topp 3 lista över bilar som jag ägt.Men i närheten av en BMW,nä,det kommer den tyvärr ej.

  17. #17
    Hej!

    Ett listigare sätt att angripa problemet är att fråga sig varför det sitter APC på Saabarna.
    Saab hade knappast lagt tusentals timmar och miljoner kronor på att utveckla och montera något som inte behövs eller efterfrågas.

    Lite efterforskning visar att man innan APC infördes hade allvarliga problem med motorskador på turbomodellerna.
    När APC infördes försvann problemen.
    Dessutom gjorde APC att man inte längre behövde marginaler, utan kunde höja kompressionen från 7,2 till 8,5 , något som hade varit otänkbart på en bil utan APC. Den höjda kompressionen innebar att motorn fick bättre lågvarvsegenskaper och lägre bränsleförbrukning.

    Konceptet har förfinats med åren och motorn är nu helt konstruerad utifrån att man kan styra tändning, bränsleinsprutning och laddtryck elektroniskt för att förhindra spikningar.

    Om du är där och fifflar med laddtrycksstyrningen med pysventiler så är du ute på väldigt djup vatten då du fifflar med en av de viktigaste parametrarna för att hålla spikningar borta. Har du väldig tur kan grejorna hålla länge, har du otur rasar motorn på första testrepan. Det är väldigt många saker som påverkar spikningsbenägenheten, men förr eller senare så hamnar du på fel sida gränsen och då kommer spikbert och knackar på dörren..

    Bottendelen på trionic5-motorn är väl en av de tåligaste i motorvärlden i förhållande till cylindervolymen, men inga kolvar klarar långvariga spikningar.

    Ett välskrivet trimprogram tillsammans med lämplig hårdvara däremot öppnar möjligheter till seriösa effektuttag OCH en driftsäker motor. Trimprogrammen drar ju nytta av samma sak som du försöker sätta ur spel, dvs de använder spikdetekteringen för att kunna hålla sig så nära gränsen till spikningar som möjligt.
    SAAB 9000 2,3T/225 -98, Valmet 901 -88

  18. #18
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 513
    Ruskis.


    Jag tycker du bör vara förståndig nog att lyssna på expertisen, ixtället för att mer eller mindre avfärda den och istället testa dig fram själv som om du kulle veta bättre.

    Expertisen har ju inte fått sin status för skojs skull....

    Många i denna tråd har på ett bra sätt förklarat hur det ligger till och varför pystrim inte är att tänka på när det gäller en modern turbomotor med mjukvarustyrt laddtryck. Detta är bara fakta och så länge du själv inte är mer insatt i hur dessa system är designade och fungerar, samt hur en förbränningsmotor fungerar om man går lite mer på djupet än att det är kolvar som går upp och ned, soppa som går in och avgaser ut, så är det vettigast att lyssna på expertisen.

    Pystrim kan däremot användas på äldre motorer där man inte har mjukvarustyrt laddtryck, men även i de fallen så är det av stor vikt att man vet vad man gör och hur saker och ting jobbar och fungerar tillsammans. Är man inte kunnig nog att kunna se till att de olika parametrar som är viktiga har rätt värden, typ laddtryck bränsle tändpunkt inloppstemp m.m. så är ett haveri inte så långt borta. Att bara glad i hågen höja laddtrycket har gjort mången optimistisk yngling sprudlande glad första helgen, men kanske härjad av depresionens demoner nästa helg då motorn i bästa fall kan säljas i lösvikt.......

    Som Olsson här ovan skriver, så kan man ju ta sig en funderare på varför SAAB och alla andra nyare bilar har just mjukvarustyrt laddtryck som ju är en komplicerat och dyr teknik, om det inte behövdes utan hade gått effektmässigt (och utan att alla andra krav fått sänkas) lika bra med pystrim.


    Sen till SAAB vs. BMW och kvalitetsskillnader m.m.

    Ja det är väl svårt att påstå att BMW inte skulle ha en högre kvalitetsnivå än SAAB, det bör man ju kunna ana bara genom att se till skillnaderna i pris mellan modeller med liknande storlek m.m. Men skillnaden är inte enorm om du frågar mig.

    Men sen får man kanske skilja på upplevd kvalitetskänsla och faktisk kvalitet. För vad är egentligen kvalitet?

    Är det att en dörrklädsel känns solid och exklusiv, eller att den sitter fast i evigheter och inget i den krånglar? Förstår du hur jag menar?

    Ja tänk dig en Cheva Pickis som kan ha ena redigt taffliga dörrklädslar som ofta knirrar knarrar och känns allmänt plastiga, men där de knappar och annat som styr elhissar och annat trots det brukar fungera klanderfritt fast resten av bilen är färdig för skroten. Jämför det med vissa årsmodeller av Merca Audi och i vissa fall även BMW, där dörpanelerna känns som nya efter många år, men där man ofta har problem med att en eller annan knapp till elhissar eller centrallås gett upp.

    Vilket är egentligen kvalitet av dessa två exempel? Att det ser ut som kräk och känns som skit, men funkar, eller att det ser känns och ser ut som kalas men inte funkar?

    SAAB har haft sina problem med kvaliteten på vissa detaljer genom åren, men är BMW så mycket bättre då?

    Silentblock som slits ut i förtid, framhjulslager som inte håller som de borde, Vanos som havererar till höger och vänster, undermåliga topplocksskruvar på vissa motorer, oljepumpar som lossnar på andra, kylarslangsfästen som går av, viskokopplingar på fläktar som ger upp, rostproblem, kassa ventiltätningar, vipparmar som går av, motorer som rasar i nya M3, felaktiga gnekande rutlister i E46....

    Listan blir fort lång, ungefär lika lång eller längre än för många andra bilar.

    Givetvis är BMW en mycket bra bil på många sätt, men att kalla den världsbäst som många gör känns för mig lite snett. Världsbäst på vad och vad bestämmer det?

    Jag har personligen delade åsikter om detta, och kan med fog säga att min Mazda 626 -89 är en minst lika bra bil kvalitetsmässigt om inte bättre i många fall, än vad många BMW hade varit.

    Den har idag gått 35 000 mil för en mycket billig peng. Drar lite bränsle och är förvånansvärt trevlig på vägen, ocm än inte spännande direkt.

    Jag har fram till idag kostat på den 10 000 kr i reparationer sen jag köpte den för ca 6 år sedan för 21 500 kr, då hade den gått 16 000 mil. Den har gått igenom alla besiktningar sen den var ny utan större problem än ett rostigt bromsrör och klent justerad handbroms.

    Detta är alltså en "sketen japanare" som ju egentligen skulle vara en munsbit kvalitetsmässigt mot en BMW, men riktigt så enkelt är det ju inte. Jämför man den med en ungefär likvärdigt stor BMW från samma generation 88-91 så blir det en sen E30 eller tidig E36.

    Båda var klart mycket dyrare än denna Mazda var ny. Trots det så hade de inte i närheten lika mycket utrustning med i priset, trots det så känns inredningen i E30 inte mycket bättre än i 626:an, I alla fall inte idag efter 15 år och ett gäng tusen mil. Mittkonsollen känns som den sitter lös och vore av papp i E30 men känns fast och fin i 626. Dörrsidorna känns inte bättre i E30 även om de verkar lite mer påkostade.

    Fortfarande vill jag nog mena att en en BMW i grunden är en bättre kvalitetsvagn än en Mazda, men frågan är på vad och vad kvalitet egentligen är för olika personer. Kan status ibland infektera bedömmandet?

    Jag skulle vilja se hur många BMW E30/E36 som rullat lika långt och hårt som min 626 och bara kostat 10 000 total sen den var ny i reparationer. Klar de finns, men de är nog inte så himla många.

    Om låg milkostnad och ägandekostnader kan kallas kvalitet, ja då vinner nog Mazda i det fallet överlägset över BMW.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  19. #19
    Alla har väl rätt att prova , men jag skulle aldrig utsätta min bil för "pystrim" , har man redan lagt ner så mycket pengar i bilen så riskerar man inte ett kolvras genom "pystrim"

    Bättre att lämna in bilen hos någon erkänd trim leverantör !

    Mitt tycke prova om du vill , men tank gärna på följderna innan

  20. #20
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 498
    Medlem#
    5622
    Frågan är ju varför du överhuvudtaget rådfrågade expertisen? Du verkar ju redan innan vara inställd på att köra med pystrim.

    Personligen så har jag växt ifrån "köra skiten ur bilen" ideerna. Är det verkligen värt risken att rasa en motor bara för att du inte vill lägga några kronor på en riktig trimning?

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

Liknande ämnen

  1. Pystrim + Programvara
    Av andersanders i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 20:07
  2. Wilder mod, samma som pystrim fast ändå inte?!?
    Av Mozzy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 15:16
  3. Trasig C-Slang t. magnetventilen, T7(Ofrivilligt pystrim?)
    Av Wigglo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 20:00
  4. Pystrim.... igen...
    Av Mozzy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 01:03
  5. Pystrim....
    Av Mozzy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 17:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •