Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Missljud från kamkedja.

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Svenljunga
    Inlägg
    433

    Missljud från kamkedja.

    Jag har missljud från kamkedjan och håller för tillfället på att byta växellåda så jag undra om det underlättarnär man ska byta kamkedja och glidskenor??. Tex om man bara kan skjuta motorn lite åt höger eller måste den ur helt??. Tacksam för svar och tipps.

    Bilen är en NG900 -94

    \\Johnny

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    1 964
    Går alldeles utmärkt att flytta den i sidled och ta bort bröskåpan på plats. Har gjort det på ett par 9-3OG och det är ju samma skrot och korn.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Svenljunga
    Inlägg
    433
    Citat Ursprungligen postat av gazer3312
    Går alldeles utmärkt att flytta den i sidled och ta bort bröskåpan på plats. Har gjort det på ett par 9-3OG och det är ju samma skrot och korn.
    Gött då kommer du och fixar det åt mig??? bara det att jag alldrig bytt kamkedja förut så jag är lite anti att göra det på platts då man ser sämre. Tack för ditt svar då är det bara att ge sig på det då. Och om någon nu känner för att hjälpa mig så får ni gärna komma och hålla en lektion MOT BETALNING . Bilen står utanför borås i svanljunga.

    \\Johnny

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    1 964
    Kam kedjan är ju ingen fara med, det är ju lätt att se markeringarna på kamaxlarna och överfallen. Det kan vara lurigare med balansaxelkedjan, om du inte då ska skrota den som säkerligen nästan alla här rekommmenderar.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Svenljunga
    Inlägg
    433
    Citat Ursprungligen postat av gazer3312
    Kam kedjan är ju ingen fara med, det är ju lätt att se markeringarna på kamaxlarna och överfallen. Det kan vara lurigare med balansaxelkedjan, om du inte då ska skrota den som säkerligen nästan alla här rekommmenderar.
    Ok men VARFÖR ska man skrota balansaxelkedjan?? och ska man då låta balansaxlarna vara kvar??.

    \\Johnny

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    1 964
    Jo för den är den största felkällan på motorn, och så blir motorn något rappare. Ofta orsak till oljepumpsras, och även kamkedjeras.
    Balansaxlarna, alla drev, och kedjesträckaren ska vara kvar annars läcker oljetrycket ut vid dessa.

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 030
    Det är dags att göra samma sak med min nu... =( kostar ca 15000 att få det gjort...

    Balansaxelkedjan är till för att ta bort vibrationer från motorn, dock fungerar den bara till 1500 eller 2000 rpm!

    Ska själv ta bort min!!!

    När du väl har tagit bort motorn, passa då på att byta motorbussnigar mm!!!

    Lycka till!!

    /A
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

Liknande ämnen

  1. Missljud kamkedja B202?
    Av Martin H i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-02-20, 13:00
  2. Missljud 9-5, Kamkedja eller drivremsrelaterat? - Film finns
    Av Erol i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-03-29, 23:51
  3. kamkedja och konstigt missljud 95 -03
    Av wille h i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-04, 22:39
  4. Missljud kamkedja ?
    Av Jonas 75 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-14, 19:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •