Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: El fel

  1. #1

    El fel

    Hej jag har iofs ingen turbo men jag provar ändå Ja Jag har en Saab 900SE V6 -94 som jag har ett problem med när man har kört 10 mil och uppåt så luktar det bränd elektronik har känt på säkringar reläer m.m men inte hittat nåt som känns jätte varmt. Ville bara höra om någon kan ha någon ide om vad det kan vara ? om det är ett känt fel.

    Mvh

  2. #2
    Hm...klurigt de där...Hade liknande fel på en gammal V6 jag hade...det slutade med att det började brinna under instrumentpanelen...Mitt råd: Hitta felet illa kvickt...Har du en icke fabriks installerad stereo kan det vara värt att kolla upp....

  3. #3
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156
    Låter som ett konstigt problem.

    Har inte hört om nån med liknande problem...


    Det enda jag kan tipsa om är att försöka lokalisera varifrån det luktar. Är det från någon av ACC, Sid, eller nått sånt, eller kommer det genom ventilationen så det luktar någonting under huven? osv, osv.


    Det är inget som verkar fungera konstigt eller så?

    Inga varningslampor som är tända, eller att någonting verkar funka konstigt i samband med att det luktar bränt?
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  4. #4

    Re: El fel

    Citat Ursprungligen postat av viper25
    Hej jag har iofs ingen turbo men jag provar ändå Ja Jag har en Saab 900SE V6 -94 som jag har ett problem med när man har kört 10 mil och uppåt så luktar det bränd elektronik har känt på säkringar reläer m.m men inte hittat nåt som känns jätte varmt. Ville bara höra om någon kan ha någon ide om vad det kan vara ? om det är ett känt fel.

    Mvh
    hade liknande problem med min en gång.. trode de va innefrån först
    men de kom från motorrummet.. va motorvärmar kablen (plast hölje)
    som låg emot grenröret

    försök o känna vartifrån lukten kommer och vad de luktar som *tipps*

  5. #5
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja
    Håller med de som tycker du skall kolla varifrån lukten kommer.

    Börja med att kolla direkt. Om du har tur hittar du det utan att starta bilen. Sådan där lukt sitter kvar ganska länge. Titta oxo efter sådant som ser bränt eller missfärgat ut.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  6. #6
    Tack för alla svar! Ja jag får kolla lite. Jag har ju iofs ett glapp i säkringsboxen under huven ibland så lägger alla 3 extraljus + 1 helljus av helt men man behöver bara öppna locket på säkringsboxen så funkar dom igen jag har hittat vilket relä det är som glappar kanske ska ta sig en titt under boxen för att se om det är nå brännt där jaja jag får leta vidare

    Mvh

  7. #7
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    4 735
    Hur har du kopplat extraljusen då?

    Hel/halvljusreläna är av erkänt dålig kvalité så det kan ju vara de som luktar.
    Massa saab turbo på gården
    STCS#1409

  8. #8
    Jag har ett dubbel relä köpte ett dubbelt och ett vanligt men tappade bort det vanliga =( styrströmen dragen till ena lyktan fram. Jord från ljusen till batteriet + till relä sen + och - från relä till batteriet. Fast lukten kommer ju även när jag kör på dagtid och inte har extralujsen igång.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •