Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 678
Resultat 141 till 146 av 146

Ämne: Bättre däck fram eller bak?

  1. #141
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Bättre däck fram eller bak?

    Citat Ursprungligen postat av Urban 1041
    Lyfter en gammal intressant tråd

    "Min" däckverkstad kom precis med den geniala lösningen som ingen verkar ha tänkt på tidigare.
    Dom två nya däcken monterar man såklart på höger sida så blir alla nöjda och glada


    Skulle inte förvåna mig om dom hittat på något nytt inovativt med rotationsriktning också
    Tänkte väl på rondellkörning kanske?

    Fast i dina trakter brukar man väl köra rakt fram genom rondellen har jag för mig att jag sett på TV?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  2. #142
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 077

    Re: Bättre däck fram eller bak?

    Inte för att vara sån, men på alla mina fwd bilar har jag satt bästa vinterdäcken fram och tvärtom på rwd bilar.

    Nu vet inte jag hur ni tolkar ett bra däck och ett dåligt däck.
    För oss som är yngre bestämmer plånkan vad det är för däck på.
    I höstas och vintras körde jag en Passat -92 med 2st nya Regummerade kina däck och 2st 1säsong gamla regummerande kina däck (ja rena skiten men billigt).

    Satte dem gamla däcken fram och nya bak och när första riktiga snön kom runt mitten utav december började det hända grejjer.

    Körde lugnt i 60km/h på slingrig 70-väg, fint väglag för att vara vinter och riktig kyla. Så någon is var det inte talan om. Men i vissa kurvor kände jag trots den låga hastigheten att bilen bara ville glida. Då bilen varken hade ABS, anti-sladd etc var det bara att gilla läget och försöka bromsa upp bilen.

    Slutade med att jag låg i diket för bilen bara gick rätt fram, ingen styrförmåga.
    Efter ytterligare 2besök i diket skiftade jag plats på däcken.
    Kände genast på samma väg som första olyckan att det var skillnad.
    Fick "glid" i samma kurva som första gången men kunde den här gången styra ytterst lite och med nöd och näppe bromsa ur mig situationen.

    Nu vet jag att kina däck är skit och bilen hade inte bra förutsättningar från första början, men plånkan fick styra helt enkelt då däck behövdes pronto och dessa var billigast (nankang om jag inte missminner mig).

    Nu kanske det är helt andra bullar i motorvägsfart samt om man har kvalitéts vinterdäck. Aldrig haft och kan inte uttala mig om.
    Första vintern jag körde fwd vintern ut sen 2006, sjukt tråkigt om man frågar mig
    Saablös dåre

  3. #143
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 299

    Re: Bättre däck fram eller bak?

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Fast i dina trakter brukar man väl köra rakt fram genom rondellen har jag för mig att jag sett på TV?
    Stämmer bra det.
    Lokala pizzerian hade t.om. en pizza som hette "Krokomsrondellen" där dom hade strött ut en näve Ahlgrens bilar i mitten av pizzan
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  4. #144
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Bättre däck fram eller bak?

    Citat Ursprungligen postat av Urban 1041
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Fast i dina trakter brukar man väl köra rakt fram genom rondellen har jag för mig att jag sett på TV?
    Stämmer bra det.
    Lokala pizzerian hade t.om. en pizza som hette "Krokomsrondellen" där dom hade strött ut en näve Ahlgrens bilar i mitten av pizzan
    För de som mot all förmodan inte vet vad jag och Urban talar om: http://www.youtube.com/watch?v=qJai9qRsbys
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #145
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 299

    Re: Bättre däck fram eller bak?

    Filmen visar tydligt hur det går om man har bästa däcken bak
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  6. #146
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    761

    Re: Bättre däck fram eller bak?

    hahaha den är för bra den där


    "det här var inte ressigerat"

Liknande ämnen

  1. Byta alla fyra däck eller 2 däck på Subaru Impreza?
    Av Andreas Plars i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 22:02
  2. Någon idé till bättre ljud fram i 9-5.
    Av bosabengt i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 17:45
  3. Däck: 205:or bak o 195 fram eller tvärtom?
    Av Robert1987 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 19:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •