Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: 9000 2,3i -91 automat STARTAR INTE...

  1. #1

    9000 2,3i -91 automat STARTAR INTE...

    Under cirka 2 månader har bilen dött när man stått på tomgång eller inte gasat, typ motorbromsat eller kört utan gas med automaten. Det börjar med ett litet hack, sen går den sämre och sämre. Om jag försöker gasa igång den dör den omedelbart, men förr eller senare dör den ändå utan gaspådrag. Det går alltid att starta den med en gång, men man kanske får dra startmotorn några sekunder extra. (inga check engine blinkningar heller)

    Har bytt tändstift och bränslefilter, gjort rent tomgångsmotorn och kollat vacuumslangar. Batteriet ok,...Slängde i stp ingection cleaner, k-sprit i omgångar.


    De sista två veckorna har den krånglat extra mycket och har även ryckt när man har fart, men inte dött. Jag var på väg att testa med en annan DI-kasett i lördags, men på väg dit dog den vid en korsning och ville inte starta igen. Fick bogserat den till en bättre plats. Bytte DI-kasett, men den startade inte med den heller...så nu är den heldöd. Startmotorn drar som vanligt.

    Tändstiften var blöta av bensin så det verkar som om den får soppa.


    Som ni förstår börjar jag bli less , men jag vill inte göra mig av med den förrän jag vet att felet är för dyrt för att laga.

    Nån som har någon idé vilka kablar eller grejjer jag skall dra i här näst?

    Tacksam för ideer!!

    /Jonas

  2. #2
    Någon som har nåt tips om hur man går vidare?

    Finns det nåt relä som styr tändningen eller styrs DI:n direkt från ECU:n?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •