Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 38

Ämne: Vad är höjden att pröva sitt tålamod med?? Förslag!!

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Stockholm Sweden
    Inlägg
    620

    Vad är höjden att pröva sitt tålamod med?? Förslag!!

    Jo
    Jag bytte stötdämpare på en og900 igår. Höll på att nästan slita mitt hår och slå lite på sandsäcken jag har i garaget... Men inte nej det gjorde jag inte... Inte jag inte!
    Skruvade och skruvade och skruvade och skruvade... Rostat fast därbak jaha.... Fram med bågfilen såga såga såga såga... ok nästa sida... jasså fastrostat därmed... Hm undra om jag har några bågfilsblad kvar...? Jomentitta där är ett ... Såga såga såga såga.

    Fram
    Jaha min arm är lite förtjock för att nå in under bromvätskebehållaren... nejmen nu gick det... Skruva, tappa nyckel, skruva lite till tappa nyckel igen... Jaha nu satt jag fast, fan tråkig låt på radion och jag sitter fast...
    Hm nu går det skruva skruva...
    F*n va tråkigt men jag slog inte sönder något och skiten sitter på plats.

    Det värsta är att fassan satte dit feltemadämpare på bilen och jag fick säga mitt vad var det jag sa.... Ja och sen byta åt honom som tack för insikten...

    Någon som har något annat exempel??

    Mvh
    Nic
    Kör en silver og 900Aero och en Svart Audi S4
    #4981 min aero

  2. #2
    Steg 1 Fredrik1765s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Valdemarsvik
    Inlägg
    1 760
    Medlem#
    1765
    Att upptäcka att packboxen bakom svänghjulet helt plötsligt och utan att ha gjort det tidigare börjar läcka olja precis efter man haft lådan borta på en 9000 där lådbyten är så fantastiskt spännande att spendera tiden med.

    Eller att ta fel bottendel, skruva ihop en motor av den o hinka i o provstarta bara för att komma på att visst fan, det var ju den här det var vevlagerras på, den som står kvar där på pallen var det ju som var ok.

    Har inte slagit sönder något (dyrt) än iaf.
    9000 Talladega -89 (Pallbocksräsern)
    9-3 Aero XWD -08 B284R (Fruns räserbil)
    9-3SS 2.0t Automat (Glidarbilen)
    Volvo V60 D4 AWD R-design -20 (A-B)

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 529
    Jadu...Min sationära PC sa upp sig ikväll. Hade god lust att hiva eländet genom fönstret men lät bli. Slet ut strömsladden och la mig i soffan med en av dom bärbara istället...
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 712
    Min mekaniker bytte fjädrar och dämpare på min og900 på 3,5 timma. Inget krånglade alls i stort sett.

    Fast sånt kanske du inte vill höra?
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Skara
    Inlägg
    73
    bränslepump på 9000!

    kanske fartkameror på god andraplats.
    SAAB 900 turbo -95

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    1 121
    Jag satt i fyra timmar för att få dit en skruv(m4) som egentligen krävde att motorn skulle lyftas ur, den var halft omöjlig att få att ta gäng, efter ett par timmar så funderade jag faktiskt på om man är riktigt frisk när man lägger så mycket tid på så lite!

    Men jag fick dit den! Det tog bara en hel garagekväll!
    Dennis Mollberg
    Saab 96 -73 b202 turbo

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 151
    Byta stötdämpare bak på 9000. När nedre bulten sitter fastrostad.... i allt.

  8. #8
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 807
    Senaste jävulskapet var en tappad bricka till motorbussning-urpressningsverktyget som man använder till 9000.
    Tappade ner den bakom insuget (nu kallat helvetet) och letade efter den i 1.5 timme, den hade fastnat bakom lagerbocken till drivaxeln och blocket

    Att ha ett inplanerat kopplingsbyte på 9000 över en helg, plocka ned lådan och montera den nya kopplingen för att upptäcka att det är fel lamell var heller inge kul

    Etter påbörja en trionic-konvertering, riva hela kabelmattan och montera dit en ny för att upptäcka att kontakten till spjälllägesgivaren är fel och att hela kabelmattan när till en TCS bil......bara att montera ihop med gamla mattan igen

  9. #9
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 399
    Pröva ens tålamod?

    Tjaa, ett tips kan vara att plocka ut kylare, laddluftkyl och kondensor. Och sedan sätta sig och pilla bort insektsrester och skräp mellan alla flänsarna.

    Det kan man rentav sitta med i tv-soffan samtidigt som frugan virkar toppaluvor. Kanske..

    /jn
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 198
    ytmontera TSOP
    Fanatisk Sär Skrivare
    Kör: Fiesta ST 2006

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 609
    Så det är inte bara jag som har bra tålamod

  12. #12
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    4 735
    Gift er och skaffa barn så kan vi börja snacka tålamod sen, då är växellådsbyten med armbrott på båda armarna att beteckna som en barnlek
    Massa saab turbo på gården
    STCS#1409

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Stranna
    Gift er och skaffa barn så kan vi börja snacka tålamod sen, då är växellådsbyten med armbrott på båda armarna att beteckna som en barnlek
    Dessutom när det med den oftast.., underbara frun som gett oss två oftast.., underbara barn, bifogas en svärmor som är :s tjänsteförättande ovan jord...

  14. #14
    Steg 2 Saabens avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Hagfors
    Inlägg
    2 078
    Citat Ursprungligen postat av -94 9000 2,3T cse
    Citat Ursprungligen postat av Stranna
    Gift er och skaffa barn så kan vi börja snacka tålamod sen, då är växellådsbyten med armbrott på båda armarna att beteckna som en barnlek
    Dessutom när det med den oftast.., underbara frun som gett oss två oftast.., underbara barn, bifogas en svärmor som är :s tjänsteförättande ovan jord...

    hehehe...

  15. #15
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    4 735
    Citat Ursprungligen postat av -94 9000 2,3T cse
    Citat Ursprungligen postat av Stranna
    Gift er och skaffa barn så kan vi börja snacka tålamod sen, då är växellådsbyten med armbrott på båda armarna att beteckna som en barnlek
    Dessutom när det med den oftast.., underbara frun som gett oss två oftast.., underbara barn, bifogas en svärmor som är :s tjänsteförättande ovan jord...
    Min svärmor är alltid på min sida så jag kan ju inte hålla med
    Massa saab turbo på gården
    STCS#1409

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    222
    hej

    Känner igen mig i stötdämpar problemen. Höll på i två dagar för att få bort gammla dämparna och fjädrarna. Dom satt fast ordentligt. vänster fram det övre fästet är inte kul det heller. Jag fick tillvärka ett eget verktyg för att få den att lossa. roligare var det att montera dom nya sakerna. det tog kanske 1 timme runtom max. sen var jag glad igen.

    Mvh Totte
    www.og900.tk kolla in mitt 900s projekt
    Saab 900s -90- under ombyggnad
    Saab 9000cse -95

  17. #17
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 262
    Medlem#
    3186
    Citat Ursprungligen postat av Stranna
    Min svärmor är alltid på min sida så jag kan ju inte hålla med
    Samma här

    Annars tycker jag det är för jävligt när man glömt sätta på en skyddslist på airflowpaketet precis när man monterat på allt och fått alla linjer till att stämma
    ///Mackanized
    Tillbaka

  18. #18
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 243
    Det är väl när min treårige son är envis samtidigt han får en släng av rabies och man skall till dagis.

    Någon som klätt på ett "kvicksilver" en overall ?

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  19. #19
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 863
    Hej !

    Det krävs faktiskt rätt mycket tålamod att hjälpa folk med sina bilar o dess problem. Tar mycket tid, o sällan man får ett tack...
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  20. #20
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 243
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    Det krävs faktiskt rätt mycket tålamod att hjälpa folk med sina bilar o dess problem. Tar mycket tid, o sällan man får ett tack...
    Tack för alla goda råd

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

Liknande ämnen

  1. Vad är höjden att pröva sitt tålamod med?? Förslag!!
    Av schnauzernissen i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-08-31, 18:05
  2. Höjden av lathet
    Av Cabmange i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 11:11
  3. Prova/byta/köpa DI..
    Av helvetes i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 14:32
  4. bra sätt att prova v-lådan
    Av street i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-02, 15:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •