Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: CD-spelaren har käkat upp min skiva......

  1. #1
    Steg 1 Mr_Nitros avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 345
    Medlem#
    402

    CD-spelaren har käkat upp min skiva......

    Som topiken lyder - tryckte i en back-up skiva i CD-spelaren. Gick bra å spela, men när jag skulle ta ut skivan, så fick jag meddelandet "NO DISC".....
    Nu sitter eländet där och jag får inte ut den...fast det värsta är väl att jag inte ens kan spela skivan längre. Finns ju ingen skiva i spelaren säger den....fast jag är rätt säker på att fanstyget sitter där.....
    Tips mottages !!!

    9-5 M99 med AS2

    Regards/ Mr_Nitro
    The older I get, the better I was !
    SAAB 9-5 Kombi 2,3 LTT M99, Maptun SW, E85-konverterad med fullt fungerande TCS. Effekt: 170 hk +

  2. #2
    Steg 1 Mr_Nitros avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 345
    Medlem#
    402
    Upp...bitte !!!!
    The older I get, the better I was !
    SAAB 9-5 Kombi 2,3 LTT M99, Maptun SW, E85-konverterad med fullt fungerande TCS. Effekt: 170 hk +

  3. #3
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 037
    Medlem#
    6220
    Testa och dra plus kabeln en stund och prova efter det kan funka.. hade typ samma problem med en vanlig CDspelare. Ja drog störmen till spelaren en stund sen så vips så hoppa skivan ut

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  4. #4
    Steg 1 Mr_Nitros avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 345
    Medlem#
    402
    Citat Ursprungligen postat av _oxygene_
    Testa och dra plus kabeln en stund och prova efter det kan funka.. hade typ samma problem med en vanlig CDspelare. Ja drog störmen till spelaren en stund sen så vips så hoppa skivan ut
    Ok, värt att testa. Återkommer ang resultat....
    The older I get, the better I was !
    SAAB 9-5 Kombi 2,3 LTT M99, Maptun SW, E85-konverterad med fullt fungerande TCS. Effekt: 170 hk +

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Boden
    Inlägg
    460
    pappa har berättat om en tant i en ng900 som har kommit in på saab 5-6 gånger angående problem med stereon.. då har dem skruvat isär den i varje gång hittat minst 2 skivor i den.. hon måste ju tro att det är nån jävla cd växlare eller nå..
    just nu noll saabar men en w126 med 300turbodiesel

  6. #6
    Steg 1 Mr_Nitros avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 345
    Medlem#
    402
    Nu har jag fått ut skivan. Innan jag skulle testa å rycka säkringen, så provade jag att trycka på "Eject", och vips kom skivan ut ! Skönt !!
    Nu är frågan: Är det nåt "fel" på skivan, eller är det spelaren ?? CD-spelaren inne har lite svårt att hitta samma skiva.....

    Regards/ Mr_Nitro
    The older I get, the better I was !
    SAAB 9-5 Kombi 2,3 LTT M99, Maptun SW, E85-konverterad med fullt fungerande TCS. Effekt: 170 hk +

  7. #7
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 037
    Medlem#
    6220
    Om det är en brännd skiva så kan det garanterat vara skivan som spökar.. Det har lite med hur pass bra kvalite det är på CD skivan och hur man har brännt den.. i vilken hastighet och så.. om det är en orginal skiva så kan det vara CDspelaren som det är något knas med.. :/
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  8. #8
    Mina föräldrar har en 9-5:a med AS2. De råkade ut för samma sak. Det var med en bränd skiva. Första gången kom den ut efter ett antal försök med eject-knappen. Andra gången kom den aldrig ut, så Saab fick titta på den. Tydligen så var det nåt fel med spelaren för Saab bytte ut den på garantin och sedan dess har det funkat klockrent både med brända skivor och med original.

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    1 730
    När jag hyrde en 9-5:a 1999 så var jag med om samma sak fast med en helt ny skiva. Var ute på bilsemester och lessnade på musiken, köpte en cd-singel på nån mack, lyssnade, lessnade, skulle byta skiva, gick inte...
    Den skivan finns kanske i nån låda på Avis numera, vad vet jag...

    Mvh
    Martin

Liknande ämnen

  1. cd-spelaren dog
    Av Lundan_89 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 20:33
  2. cd-spelaren
    Av s!nner i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-29, 18:51
  3. DVD spelaren
    Av bio i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-12, 15:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •