Bra kritik för den nya "etanol-SAAB:en"
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 85,00.html
Bra kritik för den nya "etanol-SAAB:en"
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 85,00.html
Strålande! Ser själv den som "enda alternativet" när det gäller tjänstebil i Stockholm.
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Mycket trevlig bil de där.
Även det nya motoralternativet till 9-3 SS är klockrent.
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
Menar du nya dieseln eller någon annan?Ursprungligen postat av 900 Power
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Japp, 1,9 Dieseln, jäkligt trevlig motor, för att vara diesel. Jag skulle nog tanka bensin i den, så bra går den juUrsprungligen postat av KK
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
Det gjorde en av mina italiensk/tyska kolleger i sin Audi A6 2,5 TDi... Jag satt i bilen och väntade, med min dörr precis vid dieselpumpen. Han skulle in och kolla att hans "Fleet management"-bensinkort gällde på den mackkedjan. Jag satt och funderade på hur det kunde ta så lång tid...och så hör jag ett tydligt kluckande à la "nu börjar det bli fullt upp i påfyllningsröret"... Då har snillet fyllt 80-literstanken med 95 oktan.Ursprungligen postat av 900 Power
Resultat: ett par bärs på baren vägg i vägg för KK + kollega samt bärgningsbil...
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Hehe har oxå vart med om en Audi som tankat bensin i sin diesel, dock så var han jagad av polisen och hade lite bråttom, dock så kom han inte så långt.Ursprungligen postat av KK
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
Borde väl gå att slänga i ett steg 3 trim i den nya etanolmaskinen så har man prestanda likvärdig en aero, fast med gratis trängsel- och parkerings-avgift
Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
Kör: Tre tüskar och en svensk...
Hoppsan, här ligger hjärncellerna inte i ide...Ursprungligen postat av Johnken
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Någon som vet exakt vad dom ändrat för att gå över till etanoldrift?
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
Gissningsvis: tank/-armatur, spridare, div. smågrejer i bränslesystemet samt mjukvara.Ursprungligen postat av 900 Power
Inte svar på din fråga dock, mest en gissning från min sida...
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Fan, när man bor i sthlm måste man ju se över sina utgifter. 6.000 om året i boendeparkering och ytterliggare 7-10.000 i trängselavgifter så har man ju tjänat in trimmet på 1.5 år samt att bilen är "lite" billigare i inköp samt försäkring. Så har man ju dessutom pengar över till lite plast om man inte tycker om original-looken.Ursprungligen postat av KK
Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
Kör: Tre tüskar och en svensk...
Lägg därtill 20% i reducerat förmånsvärde...Ursprungligen postat av Johnken
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Hej.
Rullar/rullat 5 st testbilar här i södertälje, senaste tiden. Går fint.
Personligen tycker jag dom skulle haft det i aeron också, det hade nog varit mycket bättre drag plåster.
Snabb + miljövänlig.
Mvh
B256R@1100kg. SwedishPerformance.
Att trimma är silver, lätta är guld.
Vore jag marknadsförare på Saab så är det exakt vad jag hade lanserat som steg 2. Precis lagom när Vlovvo släpper sin seg-etanolare så...badabing...kommer 9-5 Bi-Aero... 280 hk/400 Nm.Ursprungligen postat av 32991
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Var är anmälningslistan? Vill har en sånUrsprungligen postat av KK
Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
Kör: Tre tüskar och en svensk...
Fråga inte mig. Fråga den som avskaffade tjänsten som "Produktchef 9-5" som jag sökte för ett par år sedan...Ursprungligen postat av Johnken
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Rackarns, det hade varit tider om du hade fått den. Då hade det ju funnits riktigt roliga saker kan man ju gissa.Ursprungligen postat av KK
Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
Kör: Tre tüskar och en svensk...
Hmm...
Detta känns ju lite som min fråga som jag startade för någon månad sedan:
<http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/viewtopic.php?t=60379&highlight=>
men som tyvärr "ballade ur" p.g.a. att en del inte förstod fördelarna med etanol. Det jag undrade var:
"Innebär detta att om man skulle konvertera en 9-5 Aero så skulle den motorn ge 300 Hk och 420/444 Nm ?!? Skulle ju onekligen vara ganska smakligt. Undrar vad man i så fall behöver byta ?"
Det verkar som det finns en otrolig okunskap om detta, inte minst på detta forum. DrBoost var inne och mumlade något men jag fick ingen klarhet.
Är det någon som vet vart man kan vända sig med ovanstående frågor och övriga frågor, bl.a. från "Urban 1041", och som verkligen kan något ?
/Stefan B
Medlem #2660
...som hellre kör om i en ful bil än blir omkörd i en snygg...
9-3SC2,8T280XWD-09
Stefan B--> Ring och hör med t.ex Nordic om dom provat det. vad vet jag.
Men problemet är ju blandannat att det går åt mer soppa, alltså måste hela bränslesystemet uppgraderas.
Och så styrdonet, du kan inte bara fläska på med E85 och tro att det funkar, utan det måste mappas där efter.
Mvh
B256R@1100kg. SwedishPerformance.
Att trimma är silver, lätta är guld.