Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: konvertering K-jet till LH-jet, 2.2 eller 2.4??

  1. #1
    Steg 2 Saabens avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Hagfors
    Inlägg
    2 061

    konvertering K-jet till LH-jet, 2.2 eller 2.4??

    har ju en bil utan kat ska jag då ta ett LH från en bil utan kat?

    kan man använda ett LH från en bil med kat utan att behöva använda
    Lambda och kat??


    MVH..

  2. #2
    Katen kan man ju va utan , är ju bara en miljöpryl.. men det är inget jag skulle rekommendera, låt katen va där om den ska va till det systemet..
    Lamdasonden blir nog det svårare med efter som det är den som sköter bränse/luft bladningen..

  3. #3
    Steg 2 Saabens avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Hagfors
    Inlägg
    2 061
    bilen har ju inte kat orginal därför vill jag inte ha en heller, dessutom är dom dyra, speciellt en racekat.

    men jag kan använda lambda fast utan att ha kat?

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 291
    Ja, det går bra att skippa katen och ha kvar lambdasonden.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    157

    lh

    Detta har ju varit på tapeten förut, borde vara ganska lämpligt att slippa allt krångel med K-Jet skiten,

    Men hur skall man göra för att besiktiga bilen?

  6. #6
    Steg 2 Saabens avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Hagfors
    Inlägg
    2 061
    jag tror inte dom ser det på besiktningen, testa vet ja!

    jag tror att allt bränslerelaterat krångel som man har nu kommer att förvinna.

    det jag mest undrar över är hur ett t16 bränslechip beter sig i en t8, eller rättare sagt hur motor beter sig med t16s sprutbild.

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    1 888
    Som vanligt, det går inte att regbesiktiga en dylik ombyggnad då den inte är avgascertifierad av Saab.

    Bilar t o m 1975 års modell går bra att modifiera och regbesiktiga.
    Bilar 1976 - 1988 års modell kräver avgasintyg för att regbesiktiga.
    Bilar 1989 -> Krångligare än tidigare.

    Sen att SBP kanske inte ser det vid en vanlig kontrollbesiktning är en annan femma...
    Kör BMW 330i Touring -02 med Steptronic

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    109

    k-lh

    Jeg har Bosch 2.2 på 8 VT i "Gatebilen"

    T60, speedparts chip, Justerbart bensintrykk, Evo 6 intercooler ++

    Funker meget bra!

    Petter
    APC-meteret står alltid på rødt!

    Hvem er mats Damhäck?

Liknande ämnen

  1. Konvertering og900/bosch till T5.2 eller T5.5
    Av bollman i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-10, 10:56
  2. E85 konvertering 9000 erfarenheter/problem, nöjd eller inte
    Av 9000cse95 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 23:21
  3. Konvertering till etanol med PPC
    Av Turbo-Jensa i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 19:51
  4. 9-5 AERO - Konvertering till E85
    Av kapha i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 22:03
  5. LH konvertering till T5
    Av Arc i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 10:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •