Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Lös Kontakt!! Akut??

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    497

    Lös Kontakt!! Akut??

    Skulle byta termostaten på en 9-5 2,3t -98 och hittade den här lösa kontakten.. Ska det vara så?? Den sitter i samma kabelhärva som kontakten till DI-Kasetten. Var ska den sitta om det inte ska vara så här??



    [/img][/url]
    Live and let die
    9-3 SS 2,2tid Vector

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    497
    behöver även förklaring hur man byter termostat.. Vad gör jag när jag jar losat kylarslangen som går in i blocket?? ser inga lösa delar där??
    Live and let die
    9-3 SS 2,2tid Vector

  3. #3
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 594
    Lossa kåpan på termostathuset, alltså där slangen sitter ansluten i på blocket, sitter med två skruv med 12mm skalle. Innanför där sitter termostaten lös.
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 687
    Citat Ursprungligen postat av 9000CSE
    Lossa kåpan på termostathuset, alltså där slangen sitter ansluten i på blocket, sitter med två skruv med 12mm skalle. Innanför där sitter termostaten lös.
    En illustrerande bild, dock från en 9000 men det är liknande på en 9-5 antar jag.

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    497
    tack för hjkälpen men har ordnat termostaten..Var besvärligar än väntat hittade inte alla skruvar i början men nu funkar det perfekt.. kontakten sket jag i..
    Live and let die
    9-3 SS 2,2tid Vector

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2003
    Inlägg
    53
    är ganska normalt att det sitter lite lösa kontakter,till tillbehör du inte har
    nån kan säkert svara på vad den är exakt till

  7. #7

    Re: Lös Kontakt!! Akut??

    Citat Ursprungligen postat av Källén
    Skulle byta termostaten på en 9-5 2,3t -98 och hittade den här lösa kontakten.. Ska det vara så??
    Den kontakten används för lambdasond 2 (efter katalysatorn) i bilar med OBD2. Den används inte på en 9-5 från 1998 om den inte har OBD2, dvs har tillverkats för USA-marknaden.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

Liknande ämnen

  1. AKUT! Får det plats i min 9-5 Akut.
    Av oceaN666 i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 14:03
  2. *AKUT* Tändningslås problem 9-5 *AKUT*
    Av CrystalMethod i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-05-05, 21:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •