Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Buckla - försäkringsbolag

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hästevik
    Inlägg
    1 332

    Buckla - försäkringsbolag

    Hej!
    Har ett litet problem som jag undrar om någon har lösningen på.
    Min bil står avställd i ett garage med avställningsförs och nu har olyckan varit framme. Jag lyckades välta en stege rakt in i bakskärmen och på bakdörren. Täcker min försäkring detta eller måste lokalen (garaget) vara försäkrat??
    HJÄLP!

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 294
    förmodligen inte...
    men försäkringsbolaget vet ju inte när du blivit "påkörd"
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Pukavik / Karlshamn
    Inlägg
    1 377
    Tjenare

    Hur stor är bucklan. Ja menar, jag hade ett 14 tal mindre bucklor på min cabbe efter div tillstötningar. Dörruppslag, stenskott från gräsklipparen osv. Lämnade in den till Swedent i Asarum strax norr om Karlshamn. Han tog bort ALLA bucklorna för 1 000:-

    Jag hade en stor, lite knepig buckla på en bil som vi tagit hem från Tyskland. Han tog 500:- för att "trolla" bort den. Du såg inte att den varit där.

    Det jag menar är att det kanske finns typ någon liknande på din ort. En Dentmaster som de kallas. För det blir ju billigare än att blanda in försäkringsbolaget i alla fall. OM det nu går att ta bort den.

    Swedentkillen kommer från England och heter Steve Buckle Passande namn, eller hur

    Mvh Johan S 264
    Saab 9-3 Aero Cab -05 Svart 19" http://www.garaget.org/?car=95402
    9-5 Vector sportkombi -02 http://www.garaget.org/?car=95765
    900:a Aero -89

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hästevik
    Inlägg
    1 332
    Hej!
    Tack för svaren.
    Problemet är att bucklan sitter så långt upp på skärmen (og9-3) ca 20cm från taket och ca 5cm från bakluckan sedan har stegen kasat vidare längst upp på bakdörren! Jag tror inte att det är möjligt att trolla bort dessa bucklor då det är omöjligt att komma åt från insidan.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •