Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Problem med klockan i ng900

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    26

    Problem med klockan i ng900

    Min analoga klocka är inte synkad med den digitala i färddatorn (SID3) så när jag ställer tiden så att den stämmer på den analoga klockan får jag helt fel ankomsttid i färddatorn. Om jag håller inne knapparna för att få RDS-tid ställer den sig efter färddatorn och visarna på klockan står helt fel. Hur kan man fixa det?

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Kungsängen
    Inlägg
    81
    Hej!

    Här kommer svaret på din fråga. de du behöver göra är att du kopplar ur färddatorn. sen kopplar du in den igen och då kommer de upp i displayen att du ska ange tiden och då anger du tiden som klockan visar vid de tillfället. sen trycker du set. efter de så kan du ställa båda klockorna som du vill. då kommer de vara synkade.

    Mvh Fredrik

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    71
    Tryck in båda knapparna till klockan samtidigt som du gör när du synkar RDS-tid, fast inte du håller de inte intryckta. Då kommer du se tiden i displayen. Tryck då på "SET"-knappen och ställ in den digitala klockan.

    Har för mig detta står i den så kallade instruktionsboken

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    26
    Hmm...Ser inte tiden i displayen då jag trycker in båda knapparna. Hur menar du med att koppla ur färddatorn? Måste jag alltså koppla bort kabeln på baksidan av den eller finns det något enklare sätt?

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Kungsängen
    Inlägg
    81
    jag tilverkade egna stänger för att få ut radion och sedan drog jag bara ur kabblen till färddatorn. jag gjorde deta för att jag byte till en skystare färddator då den gamla displayen var dålig..

    Mvh Fredrik

Liknande ämnen

  1. Vad e det som sitter på klockan??
    Av JohnM i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-11, 00:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •