Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Startproblem 9000cse-94

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Schweden
    Inlägg
    23

    Startproblem 9000cse-94

    Hej

    har ett problem med min 9000 CSE 2,3T -94
    bilen har gått 17000 mil
    sitter ett defalarm i den som spökar lite tror jag

    idag när jag skulle låsa bilen med larmdosan så funkade inte centrallåset utan bilen bara larmades ..larmade av igen och satte mig och vred om nyckeln, men den kom bara till näst sista läget ,vid startläget när startmotorn ska dra runt så var den stendöd.alltid slocknar när man vrider om nyckeln.

    sen gick det varken att larma av eller på och jag får inte igång bilen över huvudtaget .

    sitter det nån startspärr som är kopplad till larmet som gör det omöjligt att starta bilen om man inte har larmat av?..för larmet är stendött o startmotorn likaså. detta har förekommit flera gånger innan men har löst sig om man bara väntat lite men nu går det inte alls

    kan man koppla förbi larmet så att man kan köra med bilen på nåt enkelt sätt?

    vad kan det vara för fel?

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Mellan sverige
    Inlägg
    132
    Är det orginal larmet i?

    Det kan vara som så att batteriet ditt är lite dåligt eller glappar(rost?).
    Går motorn runt när du tänder? eller är det inge ljud överhuvudtaget ifrån den...?

    För mig när det problemet med larmdosan sker så slår jag av larmet o låser upp med nyckeln o starta bilen utan problem.
    9000 Aero -97

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Schweden
    Inlägg
    23
    nej tror inte det är orginal
    motorn går ej rnt när jag tänder ...den är heldöd

    fick bogsera bilen ner till saab nu för och undersöka det hela
    bilen går ej att larma av med nånting annat än med fjärren

  4. #4
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 614
    På de lite äldre Defalarmen sitter en startspärr som mycket riktigt spärrar startmotorn, det är ledningen från tändningslåset som är klippt och leds in via ett relä i larmets centralenhet som funkar som spärr. Det är rätt smidigt att gå in i kabelstammen och bygla de kablarna och se om det är det som krånglar. Annars kan man starta bilen med kod om du har den kvar, då får man pulsa koden rätt med startnyckeln, men det är ganska krångligt.
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Schweden
    Inlägg
    23
    var sitter denna kabelstam till central enheten ?
    sitter den under ratten?

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 269
    Vad är det för Defalarm? Patriot? Knappar på larmsirenen?
    Annars kan du ju mäta ifall du får en gnutta av spänning fram till solenoiden när du ska starta.
    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Schweden
    Inlägg
    23
    det är ett defa patriot larm
    och ja det sitter A och B knappar på sirenen
    och jag har en sådan återställningskod

    jag är inte så hemma på motorer så jag vet tyvärr inte vad en solenoid är för nåt eller var den sitter på min saab

    bild eller beskrivning?

Liknande ämnen

  1. NG900 vs. 9000cse
    Av hipotop i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-09-11, 15:27
  2. Ljusomkopplaren i 9000cse??
    Av sjobusen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 01:44
  3. Startproblem 9000CSE
    Av J.K Nilsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-18, 09:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •