Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hur är det med rosten på 9-3:an?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Eskilstuna #2772
    Inlägg
    675

    Hur är det med rosten på 9-3:an?

    Det börjar nalkas bilbyte inom en snar framtid och eftersom jag känner mig förvirrad så behöver jag lite råd och tips...

    Hur står sig og9-3:an sig rostmässigt? Är det fortfarande problem med lacksläpp m.m.?
    Är väldigt skeptiskt till modellen men dom är ju så otroligt billiga att köpa just nu!
    Man får ju mycket bil för pengarna om man jämför mot t.ex. S60 (japp, jag är lite inne på en sån).
    Det som gör mig mest fundersam är som sagt rosten (samt GM:s sätt att misshandla varumärket). Resten kan man ju få bukt på

    Är det samma problem med vevhusventilationen och kolvhaverier som det är på 9-5:an?

    Upplys mig så jag får tillbaka förtroendet till Saab igen.

    Mvh/Tim #2772

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 930

    Re: Hur är det med rosten på 9-3:an?

    Citat Ursprungligen postat av jurkko
    Det börjar nalkas bilbyte inom en snar framtid och eftersom jag känner mig förvirrad så behöver jag lite råd och tips...

    Hur står sig og9-3:an sig rostmässigt? Är det fortfarande problem med lacksläpp m.m.?
    Är väldigt skeptiskt till modellen men dom är ju så otroligt billiga att köpa just nu!
    Man får ju mycket bil för pengarna om man jämför mot t.ex. S60 (japp, jag är lite inne på en sån).
    Det som gör mig mest fundersam är som sagt rosten (samt GM:s sätt att misshandla varumärket). Resten kan man ju få bukt på

    Är det samma problem med vevhusventilationen och kolvhaverier som det är på 9-5:an?

    Upplys mig så jag får tillbaka förtroendet till Saab igen.

    Mvh/Tim #2772
    Det där med lacksläppet är bättre ju nyare bilen är...Min 01:a har inga lacksläpp alls medan min 98:a hade fått sin beskärda del...

    Angående vevhusventilationen så är det samma sak på alla Trionic 7 motorer men några kolvhaverier har det aldrig varit tal om när det gäller 9-3...

    Köper du Volvo så kan du vara säker på att få samma problem, vi har haft både en 855 -96 och en V70 -00 med lacksläpp.... Känner även en kille som kör mycket taxi och deras nya V70:s har lacksläpp stora som handflator efter ett tag...

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Eskilstuna #2772
    Inlägg
    675
    Okej...
    Jag har bara erfarenheter av ng900 och den rostade så att det knakade! Helt sjukt faktiskt! Det är fakriskt bara rosten som oroar mig eftersom drivlinan håller bra (även lådan bara man kör lite med hjärnan) och kvaliteten på håller helt okej klass om man kan bortse från vissa plastdetaljer.
    Om det blir en 9-3: så kommer det bli en fullsmetad Aero annars så får det vara
    Jag hade faktiskt inte hört talas om att Volvo har samma typ av problem gällande lacksläpp Även fast jag har varit "saabvän" sedan födseln så har jag börjat snegla på Volvo! Trodde aldrig att den dagen skulle komma men, men.. Trevliga bilar, det kan man inte komma ifrån.

    Ja, ja, jag ska in på löneförhandling snart så man vet aldrig vad som kommer att inhandlas

Liknande ämnen

  1. Rosten har kommit...?
    Av BAAS 3-9 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-04-18, 03:34
  2. Vad gör man åt rosten?
    Av kryss i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-12-17, 11:27
  3. Vad göra åt rosten?
    Av JeppeK i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 21:11
  4. Hur ska jag göra med rosten??
    Av Källén i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-02, 14:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •